1
az uzaklaşayım diyorum buralardan, kasıt olmayabilir ama tekrardan kabak gibi (sbkz: game of thrones ) başlığında eskimo 4-5 saat önce vermiş spoiler'ı :-)
*
zaten izlemeden gelmiyor idim ama yine de gördükçe elim ayağım titriyor yeminle...
keyif almak için takılınan yerde keyiflere saygı duyulmaması kadar vahim başka da bir durum yoktur herhalde diye de mesajı çakarak az uzuyorum buralardan.
gelişmeleri uzaktan takip ederim, yapılacaklar listesinde dediydi yunow, nasip bakalım yapılınca ansızın çıkıp gelebilirim...
selamet ile...
#82287 kokakirec | 16/04/2013 04:49
2
lan!
olm lan...
#82288 skyrunner | 16/04/2013 05:08
3
bilerek yaptım
. sonuna kadar kasıt var.
#82314 eskimo | 16/04/2013 12:44
4
iyi de bunun eskimo ile bir alakası yok ki. bunun seninle bi alakası var; madem sıpoylır istemiyordun, o hâlde ne diye sözlüğün arama butonuna girip game of thrones başlığını yazıp da kabak gibi okudun orada yazılan entarileri?
eskimo senin kafana silah mı dayadı, "git de geym of tırons başlığındaki yazmış olduğum entarileri oku" deyü?
#82319 peruklu sfenks | 16/04/2013 14:16
5
hem ayrıca bunun içün sözlük bırakılır mı lan ajsadhj. bunu da ilk defa burada gördüm çocuklar. alemsiniz vesselam.
#82320 peruklu sfenks | 16/04/2013 14:27
6
ya soldaki entrylerinin %80i dizilere ilişkin spoiler olan adam bunu demesin.
ne zamandır demedim demedim de. ekşi sözlükte bile bakarsanız dizi başlıklarının %70i bölüm ile ilgili spoilerlar ve yorumlarla doludur. he ekşi sözlük bilmiyor mu bunu ? biliyor. önlem almışlar mı ? sadece bir spoiler butonu.
açıkçası o spoiler yazısını görünce benim daha çok okuyasım geliyor.
bir sözlükte dizi başlığının %70i spoiler doludur. son bölümleri izleyin öyle girin başlıklara nedir yani.
7
ben bu feleğin çarkına çomak sokarım.
#82338 peruklu sfenks | 16/04/2013 16:07
8
ulan adamın tek istediği şey entry yazarken elinizi bi taraflarınızdan çekip spoiler butonuna basabilmeniz amsalaklar
siktirin gidin gözüm görmesin sizi
beyninizin kıvrımlarına liselilerin yaptığı elektrik devresi girsin.
#82371 skyrunner | 16/04/2013 16:52
9
@3 taammüden adam öldürmekten tahin pekmezliyoruz sizi o halde...
@4 lan oğlum spoiler butonu kullanımı bu bir, ikincisi de devamlı dizi film izleyip yazıyorum zaten. o başlıklardaki entrylere bir bakaydın bunu demeden önce. spoiler vermek nedir ne değildir hızlandırılmış bir kurs açayım hemen.
@5 bıraktım demediydim, ortada sorun var hallolnana kadar biraz uzaklaşayım dedim. şimdi hallolması açısından mühim adımlar atılıyor. kimse kimsenin keyfini kaçırmasın işte. tek dileğim bu allahtan :D
@6 sevgili kkbb anlayışından derin şüphelere düştüm. çok acayip cidden... lan dizi izleyip yazdığımın farkında değil miyim? şaka gibi yeminle... bütün olay spoiler butonunun kullanımı. bu durumu kurallar kitabının madde 6'sına sokmak mümkün imiş. butonları doğru kullanmak... olay budur, izlediğini yazma ne gerek var diyecek son adamım. şaşkınlığımı gizleyemedim kusura bakma
.
bir de yok dizi başlığı spoiler dolu girme, yok spoiler yazınca okuyası geliyormuş. sözlük yenilenince spoilre yazıları gizlenecek imiş herhalde. şimdi de gizli olana tıklamak istiyorum dersin o zaman. şakaysa gülemdim
. hem de madem böyle kimse uyarmadan (spoiler butonunu kullanmadan) izlediğini yazsın sonucuna çıkmıyor musun, çocuğumu kesesim geldi
.
@7 ben de sokarım.
@8 hay ağzını öpeyim sky. bu kadar mı anlaşılmıyor diye kendimi katledecek iken anlayan bir kişinin olduğunu görmek bile hayata bağlıyor insanı yeminle. hay allah razı olsun diyorum hehe :-)
#83201 kokakirec | 17/04/2013 04:56
10
senin kursun sayesinde öğrenir bu ancuklar o butonu kullanmayı, merak etme sen
uzaklaşma la buralardan :(
#83207 skyrunner | 17/04/2013 05:35
11
ya spoilet olsun olmasın benim için önemi yok ama sizin için şöyle bir şey yapılabilir. film dizi başlıklarına not düşülünebilir. ve spoiler verenin entrysi yıldız bakınız ya da kapalı bir şekilde olabilir. dizimag hesabı. olabilir yani böyle şeyler
#83227 charizard | 17/04/2013 07:57
12
ya oğlum neyini anlamıyorsunuz mına koyayım!
sadece spoiler butonunu kullanacaksınız lan!!!111
#83234 skyrunner | 17/04/2013 09:39
13
bak şimdi yorum yapmayım dedim ama, gerçekten de spoiler vermenin bir adabı var tamam spoiler butonu kullandın diye dizede olan her şeyi yazmak zorunda değilsin. lan empati yap en olmadı. sen merakla beklediğin bir dizinin bütün ayrıntılarını içeren en can alıcı noktalarını içeren spoiler içerikli yazıyı okusan ne yaparsın? sinirlenirsin diziyi izleme isteğin kalmaz, okuma mı diyorsun? insanın gözü kayıyor işte. adaplı usturuplu yazın, falan bu kadar yani çok çok da can alıcı spoiler vermeyin lan bu kadar basit.
14
vay
mesele amma da karışıkmış...
@11 kapanır hale getirilmesi düşünülüyor imiş char. diyelim spoiler butonu kapanır halde çalışan bir mekanizma oldu ama sen o yazıyı spoiler butonu ile yazmazsan bir işe yarar mı mesela? olay bu...
@12 sinir olma sky :-)
@13 ben bunu anlamıyorum aslında, spoiler içine de ne yazılacağına karışsak iyice ortalık kan gölüne döner. adamlar spoiler içine yazılması gerekeni dışına yazıyor. ama sen çükübikin annesi içinden de rahatsızmışsın meğer. bu dediğin bana da ters biraz aslında çünkü spoiler içinde izledikten sonra dimağımda ne kalmışsa yazıyorum.
bunu spoiler uyarısını görüp izlemek isteyen okumaz diye yapıyorum. şimdi kendine hakim olamayıp okuyorsan bu vahim aslında... hele bu kadar keyif kaçıracağını bile bile okumak cidden çok vahim olur.
diyelim tıklanınca okunabilecek şekilde bir mekanizma yapılsa bu durumda da, ulan tıklamak isteğine karşı koyamıyorum merak ediyorum falan mı diyeceksin merak ettim. ha eğer kapanır bir yazı dertlerini çözecek ise o zaman bunu hallederlerse bir problem kalmayacaktır herhalde.
eğer bu konuda bir rahatsızlık varsa spoiler uyarılı dizi film vs yazılarımı yazı gizleme özelliği gelene kadar yazmayabilirim. bana bir problem teşkil etmez. zaten hepsini blog'a depoluyorum. sözlüğe spoiler yazısı gizleme özelliği gelince tekrardan girerim hepsini.
durum budur, saygılarımla arz ederim hehe.
#83293 kokakirec | 17/04/2013 11:25
15
sevgili kokacığım dizi izleme sitelerinde spoiler butonu kapalı olunca bakmıyorum valla belki karakter ölmüştür adam bunu yazmıştır falan diye bakmıyorum. ama mesela yeni bir dizi olarak bates motel e başladım senin spoilerlarına şöyle bir bakıp geçiyorum ama diğer sıkı sıkı takip ettiğim dizilerin başlıklarına bile tıklamıyorum, fragman izlemiyorum falan takıntılıyım bu konuda. seviyorum seni ama doğrusunu söylemek gerekirse bates motel e senin birinci bölüm spoilerını okuyarak başladım ama evet.
16
üzüldüm buna vallahi, spoiler butonuna gizleme özelliği gelene kadar yazmayayım o halde. üstelik o dizinin beşinci bölümünü izledim ve yazacaktım birazdan.
sözlüğün yenilenme işlemi çok da uzun sürebilir ama nasip bakalım.
#83296 kokakirec | 17/04/2013 11:35
17
yok canım sen yaz sadece okumayacağımı söylüyorum sana yani bana bir kötü etkin olmayacak tatlışım. izledikten sonra okurum hepsini ama yazarım bende hatta.
18
az önce dedin ya, istemeden okuyorum diye? zaten spoiler uyarısı izlemeyen okumasın anlamına geliyor :(
#83299 kokakirec | 17/04/2013 11:41
19
şöyle bir gözüm takılıyor evet ama durduruyorum kendimi. okuduysam da iki üç gün sonra izliyorum bölümü spoiler'ı unutmak için.
20
belki yakın zamanda hallederler, şimdilik spoiler uyarılı yazılarımı tutayım. atıyorum mesela 6 ay sonra da halledilmemişse pek halledilmeyecek herhalde derim ve toptan girerim hepsini artık.
#83301 kokakirec | 17/04/2013 11:48
21
peki canım sen bilirsin ^^
22
spoiler butonunun kapalı olmasına bastım artıyı.
ama dediğim gibi kapkalın spoiler yazısını görünce ister istemez göz kayıyor. bir karakter ismini görünce de okunuyor.okunmuyor değil.
bunun haricinde madde 6 btonların yanlış kullanımı ile ilgilidir. hiç kullanılmaması değil. ama bunun için ayrı madde yapılabilir. dizi sitelerinden kopyalanan bir kural da olabilir bu.
dizilere ilişkin sözlükte tag yapılır ve bütün dizi başlıkları oraya atılır. bunun haricinde dizilerle ilgili spoiler verilmesi yasaklanır.
isteyen tag'ı kapatır veya açar.
bunun haricinde @6daki dizi başlıkları konusunda hala aynı fikirdeyim, ama tutup da spoiler içerikli başlık açmak veya alakasız başlıklarda veya diğer başlıklarda dizinin spoiler butonu kullanılsa dahi spoilerını vermek ibneliktir.
23
kkbb @6'da demişsin ki "ya soldaki entrylerinin %80i dizilere ilişkin spoiler olan adam bunu demesin." şimdi de dizi başlıkları konusunda aynı fikirdeyim diyorsun.
bir de göz kayması ve üstüne açılır kapanır spoiler butonu mevzuları ekleniyor. bunlara bir şey demiyorum. hatta çükübikin annesi gözüm kayıyor dedi. ben de yeni bir mekanizma gelene kadar yazmam olur biter dedim.
şimdi en başa dönelim, ilk entry'e bakalım.
spoiler vermek demek = spoiler uyarısını kullanmadan x öldü demektir. şimdi bana gelip de lan sen izlediğin her şeyi yazıyorsun zaten dersen hop dur derim. bir tane spoiler uyarısı dışında x öldü demişliğim yoktur. olay bundan ibarettir. bunun anlaması, idrak edilmesi, hatta hıfzedilmesi bu kadar zor değildir.
mevzuyu karmaşıklaştırmaya ilk etapta hiç gerek de yoktur. çünkü sen istediğin mekanizmayı yap adam kullanmaz ise kabak gibi ortada spoiler olur. spoiler vermeye karşı olmak demek, izlediklerimiz hakkında yazmayalım demek değildir. böyle bir şey mi olur
? ya da böyle bir şey kastetmediğim nasıl anlaşılmaz. çok acayip
.
gel gelelim kural meselesine, madde 6'yi genişletici yorum yaparak bu mevzuda kullanabiliriz. kural yazarken sadece bkz'lar ile ilgili gibi saymışlar ama işin aslını "kutup sözlük olarak butonlarımızı çok seviyoruz... onların mundar olmasına göz yumamayız... " cümlesine dayandırırız olur biter. spoiler butonu kullanmadığı zaman mundar olur işte.
ha zaten baştan beri bu konuda açık seçik kural koyulsun da diyorum, bana fark etmez bu durum. (bkz:
spoiler yasağı gelsin)
bak yine tekrar edeyim, spoiler yasağı gelsin derken. izlenilen şeyler hakkında yazmak yasaklansın demiyordum. spoiler butonunu kullanmadan izlediklerini yazmak yasak olsun diyordum.
#83352 kokakirec | 17/04/2013 13:51
24
mına goyaydım butonunun
koyun diyorsa eleman koyun
çok mu zor
elemanın dilinde tüy bitti
okumadım çoğunu ama adam uzun yazıyor
belli ki dertlendirmiş, delirtmişsiniz
daha önceki yazdıklarını okuduğumda haklı olduğuna kanaat getirmiştim
daha önce hiç kullanmadım bu sözlükte o butonu
şimdi bakıyorum da yerinde duruyor
önceden yoktu da yeni mi geldi
yoksa vardı da kullanılmıyor muydu
çelişkiler çelişkiler çelişkiler
şu
liseli bi çocuk vardı
nerde o
canım sıkılıyor
gelse bir kaç
bir şey yazsa da şuraya tartaklasam
şamarın oğlunu
#83358 galfe | 17/04/2013 13:58