ukrayna konusunda

  1. 1
    beni aydınlatabilecek biri var mı? nedir şimdi bu olaylar? rusya nerede işin içine girdi? ukrayna devleti neden halkını koruyamıyor? taraflar neler? bi bilen var mıdır
     
  2. 2
    kirim turkleriyle ilgili bir mevcu olursa reserved.
    #230641 skyrunner | 03/05/2014 01:22
     
  3. 3
    bir yavşak devlet başkanın koltuk sevdası yüzünden olaylar patlar vermiş ancak demokratik bir ülke olduğu için kırım olayında elini kolunu bağlamış şimdi ise ülkenin kuzeyinde rus yanlıları bağımsızlık için uğraşıyor. ukranya ordusu harekete geçmiş. ve bu gün bir ukrayna helikopteri düşmüştür. olaylar daha da büyüyeceğe benziyor. olayların başlama sebebi de avrupa birliği ile alakalı bir anlaşmayı imzalamamasıdır. tuhaftır çünkü biz de genelde imzalanır halk ayaklanır. devlet başkanı da bir ton parayla kaçmıştır.
    #230646 smertin | 03/05/2014 01:24
     
  4. 4
    @ 4 vay sansür ! 3 helikopter düşmüş en son. şimdi bi rus yanlıları var bi ukraynalılar var. bu rus yanlıları rusyadan gitmiş de olabilirmiş. peki ukrayna içinde bölünme vs var mıdır? bu konularda yanılıyor muyum?
     
  5. 5
    bölündü bile :.
     
  6. 6
    Rusya ilk basta istediğini almıştır ancak patlayıveren ayaklanmalar e devlet başkanının indirilmesi ile istedikleri zora girmiştir. Rusya'da bunun altında kalmayıp federasyona yeni sehirler katmak, Sovyet dönemi topraklarına dönmek amacı ile sscb zamanında Ukrayna icine yerleştirdiği Rus asıllı vatandaşlar aracılığı ile sehirleri kendisine bağlamaya çalışmaktadır. kağıt üstünde halk ayaklanması olarak görünür.
    #230652 ikinci nesil | 03/05/2014 01:27
     
  7. 7
    @5 kırım bağımsızlık ilan edip rusyaya bağlandı. ancak kırım türkleri referondumda oy kullanmadı. o bölge ukraynada değil şu an. kuzeyinden başka bir hareket gözükmüyor ancak ülke içinde ufaklı tefekli rus yanlıları bişeyler yapıyorlarmış galiba. şu an kopan yok kopma çabası olan var. eğer kuzey kısmı koparsa devamıda gelebilir. rus ordusu zaten tetikte bekliyor işler büyürse rus ukrayna savaşı olabilir. ruslar o bölgede karışıklık olmasını istiyor zaten. 90'larda ruslar dağıldı şimdi öç almaya çalışıyor olabilir ya da karadenizde daha egemen olmak istiyor olabilir. ama şu bir gerçek ukrayna çok pısırık bir ülkeymiş. devlet adamları yoktu falan tamam ama ordu ne yapıyor. bizde olsa hükümeti ne dinler ne bekler sokağa iner önüne gelene sıkar yani.
    #230655 smertin | 03/05/2014 01:30
     
  8. 8
    ne olaylar dönüyormuş be. sınırlar kadar da gereksiz bi şey yok aslında. sansür yolunda ölüyor insanlar.
     
  9. 9
    @9 aslında Rusya'nın kuruluş ideolojisi gereği sınırlar olmamalı lakin emperyalizm diğer ideolojileri sindiriyor
    #230664 ikinci nesil | 03/05/2014 01:32
     
  10. 10
    @9 sınırlar kadar gereksiz bir şey yok olur mu dostum ne yaptın sen. adam kardeşini vuruyor toprak için. dünyanın var oluşundan bu yana kavgalar savaşlar hep toprak içindir. toprak eşittir para demek. eğer senin gibi düşünselerdi ne çanakkale savaşı olurdu ne kurtuluş savaşı.
    #230665 smertin | 03/05/2014 01:32
     
  11. 11
    @11 ben tüm dünya bir ülke olsun anlayışındanım. petrol herkesin petrolü, altın herkesin altını vs. yani binlerce yıldır insanlar devletler için savaşıyor ne geçiyor ellerine? yani mesela antik dönemde pers yunan savaşı vardı ne oldu iskender her tarafı aldı e sonra? tekrar toprak kaybı yine savaş yine insan ölümü hop bizans, tekrar savaş tekrar toprak kazancı tekrar insan ölümü, ve osmanlı yine savaş yine savaş yine savaş. ve şimdi türkiye. hani ne oldu bizans imparatorluğu? ya da osmanlı? nerede viyana kapıları? neye yaradı bunlar daha fazla insan ölümü dışında? toprağı, parayı ölünce götüremiyor kimse sanırım. ne gerek var sınıra, savaşa adam akıllı yaşansın işte. insan hayvanlardan daha akıllı değil mi sansür ! aklını bi de bunda kullansın. yok dünyada 3-5 adam zengin olacak diye geri kalan niye zulüm içinde? bu yüzden sınırlar saçma dedim. bak yıllar önce eğer sınır mınır olmasaydı (ütopik bunun farkındayım) çanakkale'de ölen 16 yaşındaki çocuk belki 50 yaşında evlenmiş 2 çocuk yapmış bi şekilde ölecekti. bu daha böyle uzar gider ama umarım iyi bi şekilde açıklayabilmişimdir düşündüklerimi.
     
  12. 12
    @12 aslında ütopya degil. Engel, egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir demiştir. yani senin gibi düşünen insanlar gücü ele geçirdiği vakit olacak olan budur.
    #230681 ikinci nesil | 03/05/2014 01:46
     
  13. 13
    dediklerine katılıyorum haklısın. ama maalesef bu sorun insanlarda değil. dünyanın var oluşu ve hatta allahın bizi yaradışında var. eğer biz de ego daha fazla isteme al kardeşim sende de olsun anlayışı olsaydı ilk insanlar da senin dediğin olurdu. ya öldüreceksin ya öleceksin. ve artık söylediğin şeyin olma olasılığı hiç yok. örnek bizlerle yunanlılar rumlar ermeniler gibi. bizim kuşak hiç yaşamadı bilmiyor olanları ama geçmişten olanlar yüzünden anlatılanlar söylenenler büyüklerin bizlere aşıdıkları yüzünden kin besliyoruz. şimdi gel beraber olsak desek kabul eder mi? dünyada buna benzer bir sürü toplum var. kore bile aynı ırk birbirine düşman. ve persler bizanslar osmanlı şimdi amerika. zamanın aklını kim daha iyi kullanırsa gücünü yansıtırsa dünyayı o yönetir. bunlardan tek osmanlının bir amacı vardı o da islamiyet. eğer viyanayı geçebilseydi işler çok değişirdi. çünkü osmanlının amacı avrupada toprak değildi. orayı türkleştiremiyeceğini biliyordu zaten mesela yunan bulgarlar macarlar istanbula çok yakın olmasına rağmen bu bölgelere bile bir şey yapmadı. amaç vatikana girmek ve vatikanı bitirmekti.
    #230689 smertin | 03/05/2014 01:52
     
  14. 14
    çok uzun yazmışsınız. üşendim.
    #230690 putuk | 03/05/2014 01:55
     
  15. 15
    @15 özet: b43, o2, o4 öçöçöçöç.
    #230691 ikinci nesil | 03/05/2014 01:56
     
  16. 16
    @ 14 işte bunlar aslında devlet adamlarının "patronların" yarattığı şeyler. yunanistan'daki bir yunan bu durumun oldukça farkında aslında. türkleri düşman olarak görmüyor (tabii milliyetçileri de var ama onları bunun dışında tutuyorum) korede de durum aynı geçenlerde ayrı yerlerde kalmış akrabalar birbiryle görüşmüştü. yani özünde insan her yerde aynı aslında aynı şeyleri, hissediyor aynı şekilde gülüyor, hastalık, ölüm karşısında aynı acıları yaşıyor. sadece devletler insanları farklılaştırmaya çalışıyor. yani şimdi benim dediğim hiç olmaz diyorsun ama, van depreminde kurtulan azra bebeğe amerikadan kıyafet vs gönderen bi kadın vardı. kadın depremin vanda olduğundan bile habersiz. "türkiye'nin doğusu" diye yollamış kargoyu. bu dünyada bu insanlar da var. ve @13'te ikinci nesil'in söylediği gibi onlar lider olunca gerçekten bi şeyler değişebilir ya da bi süper güç geri kalanları buna zorlayınca falan.
     
  17. 17
    @15 kahrolsun emperyalizm yaşasın halkların kardeşliği*
     
  18. 18
    bu konuşulanların en iyi örneği islamiyeti yaymak için peygamberimiz savaşlar yapmış ve bir sürü insan ölmüş. sonuçta islamiyet en güzel din ve kardeşliği en çok vurgulayan din.
    #230696 smertin | 03/05/2014 02:01
     
  19. 19
    İslamiyet de bir Devrimdir ve devrimler kansız olmaz. doğası boyle.
    #230703 ikinci nesil | 03/05/2014 02:09
     
iv> iv> iv> >