26
olm bak gene müslüman gayri müslim olayına geldik konuyu saptırmayın?
#263992 efendi | 30/07/2014 01:04
27
bilim ile metafizik arasındaki ayrım şudur: bilim nesnelliğe dayanır. metafizik ise nesnellikten koparılmış, soyutlamalardan meydana gelir. bu yüzden iki yöntem birbirinin tersidir. pozitif bilimin ateizm ile anılmasının nedeni budur.
28
bu arada ateizmi anlamamak doğal. çünkü ateizm bir sistem, yapısal bir bütün değildir. ben mesela ateistim demem. diyalektik materyalistim derim. çünkü bu neye inanıp neye inanmadığımı ortaya koyar. ama ateizm yalnızca neye inanmadığımı ortaya koyar. bu yüzden aşağı yukarı saçmalıktır.
29
@35 varlığının neden kaynağı olması lazım? insan hareketi soyutlayarak anlayabiliyor ancak. "bir" hareketi "diğer" hareketten ayırd edebilmek için. ve gördüğü etki-tepki zincirini ayırd ediyor. görüyor ki her hareket başka hareketi doğuruyor, öncesi anı ve ilerisi var. bir öncül aramak durumunda kalıyor böylece. oysa o bir bütün. onu bölen, noktayı var eden yani insan düşüncesinin kendisi. anlatabiliyor muyum? öncül ya da ardıl yok aslında. şöyle de yazmıştım geçen: geçmiş yalnız şu anda süren etkilerde vardır. gelecek ise ona bakıp yaptığımız öngörü işlemidir. aslında geçmiş de gelecek de yoktur, sadece şu an vardır ve o sonsuz bir bütündür.
30
@34 mesela dini ve tanrı inancının zaman içinde değişkenlik göstermesi din felsefesinin dogmatik yapısıyla çeliştiği için kendi kendine bi paradoks oluşturabilir ? ama evrim ya da tarihsel olaylar sadece bazı dinlerin konusudur?
#264001 efendi | 30/07/2014 01:11
31
yani esas olarak şöyle diyeyim: şimdi diyoruz ki tanrı var. evrenden önce de o vardı. sonra evreni yarattı. burada bir başlangıç var mı? yok. başsız evren yerine, başsız tanrı var. öncül nereye gitti? işte ben de diyorum ki başsız bir tanrı yerine başsız bir evren vardır. evrenin başı da sonu da yoktur.
32
@38 burada söylediğini anlamadım bu arada.
33
0 ve 1 nedir? soyutlamadır. gerçekten 0 ve 1 var mıdır? yoktur. o yüzden verdiğin örnek ile söylediğin şey örtüşemez zaten.
34
tanrı diyorki ben mutlak kudretim varlığın geri kalanı benim yansımamdır kurallar bunlardır ama zaman için de insalığın sosyal kültürel yapısına hatta doğal şartlara göre değişik dinler ortaya çıkıyor halbuki halıkı mutlak olan tanrının yenileşmeye ihtiyacı olamaz işte bu tanrının kendi kendisiyle çelişmesidir.
#264008 efendi | 30/07/2014 01:18
35
ama biz bu değişikliklerin tanrı tarafından yapılıp yapılmadığını bilemiyoruz yani dini inkar edebiliyoruz ama tanrıyı edemiyoruz buna bakarak?
#264011 efendi | 30/07/2014 01:19
36
@43 @45 tanrı diyorki ben mutlak kudretim varlığın geri kalanı benim yansımamdır kurallar bunlardır ama zaman için de insalığın sosyal kültürel yapısına hatta doğal şartlara göre değişik dinler ortaya çıkıyor halbuki halıkı mutlak olan tanrının yenileşmeye ihtiyacı olamaz işte bu tanrının kendi kendisiyle çelişmesidir. ama biz bu değişikliklerin tanrı tarafından yapılıp yapılmadığını bilemiyoruz yani dini inkar edebiliyoruz ama tanrıyı edemiyoruz buna bakarak?
#264012 efendi | 30/07/2014 01:20
37
@43 işte bu da tanrının bilime karşı durduğu noktadır. oysa ki gerçekte her şey değişir. değişim halindedir. mutlak bir şey var olamaz. o yüzden dediğin çelişki var ortada.
38
yemin ediyorum salak bu çocuk gerşzekalı?
#264019 efendi | 30/07/2014 01:25
39
ben öyle konuşmaya kalmadan "islam'ın beş şartını say lan" der, sayamayınca keserler zaten pek önemi yok :D