aranızda bir tane ciddi konuşan var

  1. 1
    o da eustass. heksten hekse gelicem sonunda sözlüğe o olacak. hayatımız geyik mi olsun bu mudur? en ciddi konuya bile direkt geyik muhabbeti giriyor. en ciddi tartışmalar üç cümleden sonra bitiveriyor. hayat ciddi bir şey lan. vallahi.
    #272149 anoktainoktagnokta | 10/08/2014 17:20
     
  2. 2
    inciswf.com/...link
    #272150 chucky | 10/08/2014 17:20
     
  3. 3
    sözlükte ciddi ciddi sohbet edemem kanka. kusura bakma. bir iki sohbet etme teşebbüsüm oldu, kendini haklı çıkarmaya çalışanlar mı dersin, klavye delikanlılığı yapanlar mı. gereksiz kısaca.
    #272152 ikinci nesil | 10/08/2014 17:21
     
  4. 4
    @3 sonra her baslıkta milletin havasını alıyon
    #272154 chucky | 10/08/2014 17:22
     
  5. 5
    @3 gören zannedecek ki gerçek hayatımız farklı geçiyor. gerçekte de geyikten başka bir iletişim dönmüyor insanlar arasında. arkadaşlıklar dostluklar zaman öldürmeye indirgeniyor. bunu aşabilmek lazım ki sözlüğe de yansırdı zaten böyle bir şey olsaydı. problem sadece sözlükte değil ki.
    #272155 anoktainoktagnokta | 10/08/2014 17:22
     
  6. 6
    @3 itü böyle değildi mesela. tartışmalar mutlaka özelden mesajlaşmaya gidiyordu orada da çok güzel tartışmalar dönüyordu. en nefret dolu yazan adamla bile özelden çok güzel tartışabildik. bilmiyorum bana kimse klavye delikanlılığı da yapmadı henüz. bu durum değişebilir, değişmesi de gerekir bence.
    #272156 anoktainoktagnokta | 10/08/2014 17:24
     
  7. 7
    bir de tek dediğim tartışılmaması değil. ciddi bir kelime dahi söylenmemesi. her lafın geyiğe dönüşmesi. paylaşacak daha çok şeyimiz yok mu lan bizim, bundan ibaret miyiz biz?
    #272157 anoktainoktagnokta | 10/08/2014 17:24
     
  8. 8
    @4 yok yahu, öyle denk geliyor. @5 eğer ki sohbet olacaksa, özel mesajdan yapılmasını tercih ederim. araya girmeler, karıştırmalar da oluyor. herhangi bir konuda kendi bildiğim ölçüde tartışabiliriz. karşılıklı etkileşim olur, bilmediklerimizi öğreniriz. fakat dediğim gibi. sözlükte bu iş yaş.
    #272159 ikinci nesil | 10/08/2014 17:25
     
  9. 9
    popo popo popolin popolin kafaya!
    #272161 abraham linkkoy | 10/08/2014 17:26
     
  10. 10
    kamka yüzyüze gelek gel senle neden nato israile saldırmıyo onu tartışak. ama sözlükte amınakoim natonun.
    #272162 bence yeter | 10/08/2014 17:27
     
  11. 11
    bu geyik bence bir tür savunma mekanizması. insanlar birbirlerine öyle düşman olmuş durumdalar ki kendi lisemden hatırlıyorum mesela nasıl ezildiğimi, artık ciddi olmaya korkuyor insan. çünkü kendisi ezilebilir, dayak yiyebilir, kurduğu ilişkiler zedelenebilir, aptal olarak görülebilir. fikirleri çürütülebilir, yerin dibine geçirilebilir. en iyisi hiç ciddi olmamak böylece söylediklerinden sorumlu olmamak. ama yaşamdan sorumluyuz. başımıza gelen kötülüklerde apışıp kalacağız, düzgün kuramadığımız insani ilişkiler de bizi kurtaramayacak, hep beraber sansür a batacağız mahvolacağız. eheh. anlıyor musunuz?
    #272166 anoktainoktagnokta | 10/08/2014 17:29
     
  12. 12
    @10 özelden tartışmanın bir sürü yararı var evet ama sözlükte tartışmanın da çok faydası var. açıkçası sözlüğü bir bütün olarak görüyorum ve tartışmalar, eklenen bilgiler ile büyüyor, okuyan herkes o tartışmalara yazarak dahil olmasa da dahil oluyor ve çıkan sonuçlardan yeni bilgiler yeni tartışmalar doğuyor. ama iş özele kaldığı zaman bu kez aynı tartışmaları herkesle baştan yürütmek zorunda kalıyoruz. mesela eus ile yaptığımız tartışmalardan onlarca örnek yazı var şu anda. biriyle aynı tartışmaya girmemiz gerekse o örnekleri çıkarıp köt diye masanın üzerine koyabiliriz. okuyanlar da tartışmalara artık o noktalardan başlamazlar. sözlükte bir birikim oluşur, sözlük büyür, gelişir.
    #272172 anoktainoktagnokta | 10/08/2014 17:32
     
  13. 13
    itü puşttur
    #272174 adnan mersedes | 10/08/2014 17:33
     
  14. 14
    ciddi olup da tartışmanın anlamı sadece haklı çıkmak değildir ki. kimi zaman haksız da olabilirsin, yanlış bildiklerin de olabilir. bunları görmek için yapılır düzeyli bir konuşma. ama bakarsın karşıdaki sürekli üstüne geliyor, sen de tamam haklısın deyip uzaklaşırsın. bırak o haklı olsun. yaşamdan sorumlu olmak da birçok kişi için nefes almak, yemek yemek, üremek. bu kadar. ha su içip, uyumak da var.
    #272176 ikinci nesil | 10/08/2014 17:33
     
  15. 15
    @14 ilkine katılıyorum. ikinciye katılmıyorum ama, "sen haklısın" diyerek uzaklaşmak hatalı bir durum bence. çürütebildiğini çürüt, çürütemediğini neden çürütemiyorsun onu araştır, karşındaki bu bilgiyi sana sağlayamıyorsa. ama eğer karşındaki tartışmayı bırakır saçmalamaya başlar kişiliğine saldırmaya filan başlar, kelime oyunları çevirirse o zaman orada yapacak bir şey yok, dönüp gitmek mecburiyeti doğuyor evet. ben tartıştığım adamın üzerime gelmesinden keyif alırım şahsen, ama tartışarak. kendi bildiğini gözüme sokup beni kör edecek değil ya :)
    #272181 anoktainoktagnokta | 10/08/2014 17:36
     
  16. 16
    ben o akdar uzun yazıyı ne okur ne okuturum. derdin varsa gel skype'a orda halledelim delikanlı. bu kadar yazıyı kim yazıcak ameka ¿
    #272183 bence yeter | 10/08/2014 17:37
     
  17. 17
    tartışmak insanı gerer, doğru bildiklerine, kişiliğine saldırılıyor olması insanı yorar, düşünmek, kafa patlatmak sıkıcı ve yorucu bir iş olabilir ama gerekli ve çok faydalı. tartışmalardan öğrendiğim şeyleri kitaplardan bile öğrenemedim henüz ki kitaplardan öğrendiklerimi tartışmadan anlayıp geliştiremiyorum.
    #272184 anoktainoktagnokta | 10/08/2014 17:37
     
  18. 18
    @16 sen uzun yazı görmemişsin :D bu yazdıklarım karikatür kalır uzun yazı dediğinin yanında.
    #272186 anoktainoktagnokta | 10/08/2014 17:38
     
  19. 19
    @15 anlamaya çalıştığım da tam buydu. ''saçmalamaya başlar kişiliğine saldırmaya filan başlar, kelime oyunları çevirirse''. sonuç bu olmazsa zaten sorun yok. saatlerce konuşulabilir. hatta zevkli bile olur o tartışma. yeter ki saygı yitirilmesin.
    #272187 ikinci nesil | 10/08/2014 17:39
     
  20. 20
    @18 ekşide bir yazı gördüm. sayfalara yazsan, 300 yaprak roman çıkar. sonuç: kör oldum tabii.
    #272188 ikinci nesil | 10/08/2014 17:40
     
  21. 21
    gördüğüm kadarı ile tartışmalar sağ frame de sürüyor
    #272189 abraham linkkoy | 10/08/2014 17:41
     
  22. 22
    tartışmacıları sol frame'e alalım lütfen
    #272190 adnan mersedes | 10/08/2014 17:42
     
  23. 23
    @22 solda bilgi paylaşılır, kavramların olguların tanımları yapılır. soldan tartışma yürütmek işkencedir, önce dandirikten bir tanım girer altına hiç alakasız şeylere dalarsın. tartışmak öyle tek konu tek kelime tek başlık üzerinden ilerleyemez, tartışmalar başka yerlere sapmak durumundadır. bence tartışma mekanı kesinlikle sağ frame'dir. soldaki tartışmalar komediye dönüyor bir süre sonra.
    #272195 anoktainoktagnokta | 10/08/2014 17:49
     
  24. 24
    ayrıca neden sol normal sağ ana avrat küfürle gülme mekanı oluyor anlamıyorum. formatsız yerde geyikten başka bir şey olamaz mı? nereden çıkardınız bu fikri?
    #272198 anoktainoktagnokta | 10/08/2014 17:52
     
  25. 25
    bunlar hep manipulasyon arkadaşım burası zaten umuma açık bir alan sen ciddi bişey konuşsan bile birilerinin salça olması zaten standart bir özellik bunda yadırganacak bir şey göremiyorum?
    #272208 efendi | 10/08/2014 17:59
     
iv> iv> iv> >