muta zırvası

  1. 1
    adamların zamanında eşlerinden uzakta amsızlıktan ölmemeleri için uydurduğu zırvadır.
    #291996 çüküsilin | 03/09/2014 16:18
     
  2. 2
    allahı kandırmaya yönelik bir harekettir.
    #292003 BilocanGöklerde | 03/09/2014 17:32
     
  3. 3
    ayeti gösteriyoruz hala daha ne diyorsunuz. ya körsünüz, ya öyle davranıyorsunuz yada aptalsınız
    #292006 114 | 03/09/2014 17:35
     
  4. 4
    biri bana açıklasın hangi ayetten bahsediliyor, muta nedir ben de dalayım tartışmaya canım sıkılıyor :D
    #292057 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 20:15
     
  5. 5
    bu sevişmek için nikahlanıp boşanmak vardı o mu muta?
    #292059 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 20:16
     
  6. 6
    @5 aynen, haram mıdır değil midir?
    #292060 hardplayer | 03/09/2014 20:17
     
  7. 7
    kitabı okudum ama hatırlamıyorum. haram olmayabilir ama mantıklı mıdır değil midir o da önemli bence :D evliliğin ne anlamı kaldı ki? muta nikahını kıyan kim, karşılığında para alıyor mu onu da merak ettim. işin içinde para dönüyor mu yani bir şekilde? evlilik nedir bir de ne işe yarar o da önemli bir soru. iki kişinin ya da birden fazla eş varsa işte onların kutsal olarak ya da yasalara göre birbirine bağlanması ve aile kurup beraber yaşaması çocuk yapması filan ise bu durumda evliliğin anlamı kalmıyor bu uygulamayla, e o zaman evlenmeden sevişsen de fark etmez.
    #292061 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 20:19
     
  8. 8
    helal fahişe bildiğin, nikah yapıyorlar belli bir süre için, ona hediye veya para ödeniyor ona kadınlık yapması için, bu kadın evli falan olamaz tabii.
    #292062 hardplayer | 03/09/2014 20:21
     
  9. 9
    @8 işte işin özü orada. tanrı bir kural koyuyor "evlenmeden sevişilmez" diye mesela. sonra bu kural uygulanıyor aynen bire bir. tamam da kuralın bir mantığı yok mu? mantığı olması lazım. sen şimdi iki şekilde de sevişiyorsun, birinde sadece para verip sakallı cüppeli birinden sevişebilirsin diye onay alıyorsun, işi böyle böyle sevişmek olan bir kadınla beraber olup çekip gidiyorsun. normal fuhuşta sadece cüppeli biri seni onaylamıyor. neden biri günah da diğeri değil? hiç mi mantık gerekmiyor kurallarda?
    #292064 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 20:23
     
  10. 10
    @9 din konusunda mantık aramıyorum artık pek. sanırsam bu adamlar uzağa gitmişken falan kadınsız kalınca bu yola başvurmuşlar zina yasak olduğu için bu şekilde helalleştirmişler.
    #292066 hardplayer | 03/09/2014 20:25
     
  11. 11
    @10 şimdi bir kadını nikahına almak sorumluluk istiyor. bahsettiğimiz toplum yapısında kadınlar erkeklerine bağlıdır. maddi güç erkektedir. bir kadın aldığında ona bakmalı onu beslemeli evine almalısın filan. sadece savaşta değil genel olarak nikahına almak istemediğin kadınlar için bu yöntemi kullanabilirsin. ama kadınların da boşanmada çeşitli hakları vardı diye hatırlıyorum. o haklardan da mahrum olması için baştan anlaşıp biraz da para verip böyle bir şey uygulanabilir. dinde yeri var mı kitapta buna aykırı bir şey hatırlamıyorum olabilir. ama mantıklı mı? değil. evliliğin anlamı kalmıyor zira.
    #292070 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 20:27
     
  12. 12
    zaten yoksulluk ortamında haliyle kadınlar buna mecbur kalıyor, boşanma haklarından mahrum olmayı filan önemsemeyip direkt paraya muhtaç kalıyorlar. o yüzden mantıksız da değil.
    #292071 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 20:28
     
  13. 13
    peygamber de yapmış, sünnet oluyor.
    #292093 hardplayer | 03/09/2014 20:41
     
  14. 14
    @13 işte o garip. bizzat peygamber mi biriyle sevişmek için evlenip boşanmış? kanıtlı bir gerçek mi yoksa belirli bir mezhebin "alim" lerinin hikayelerinden mi esinlenerek söyleniyor?
    #292096 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 20:42
     
  15. 15
    elde tarihi bir kanıt yok elbette, zaten bu işler hep hadis, alim falan bu da öyle. ama peygamberin yaptığı herkesçe kabul ediliyor sadece peygamberden sonraki halifenin yasaklaması tartışmalı. o yasaklayınca yasak oluyor mu yoksa o sayılmıyor mu? sünniler yasak diyor, şiiler helaldir diyor.
    #292101 hardplayer | 03/09/2014 20:46
     
  16. 16
    peygamber yaptıysa gerisi fasa fiso :D zaten kitapta da aykırı bir durum yok hatırladığım kadarıyla. bu dediklerim böyleyse kimse kafasına göre yasaktır diyemez, garip gerçekten.
    #292105 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 20:47
     
  17. 17
    @16 aynen öyle düşünüyorum :D hem peygamber hem de kuranda ters bir ayet bulanamıyor, sadece bir halife dedi diye yasaklanamaz böyle bir şey. sünnettir. fakat bizim adamlar kabul etmiyor, haram diyor. şunu buldum bak: ?Kadınlardan biriyle muta yaptığınızda ücretlerini kararlaştırdığınız şekilde verin.? (Nisa: 24) Bu ayet Şia?ya göre mut?a nikahı hakkındadır. Mut?ayı zina olarak görenler Peygamber Efendimiz (s.a.a) in onun defalarca yapılmasına müsaade ettiğini unutmasınlar. Denilebilir ki Peygamber Efendimiz (s.a.a) zinayı tedrici olarak kaldırmak istediği için mut?ayı birçok kez serbest bırakıp yasakladı. Zina daha Mekke döneminde İsra suresindeki ?Zinaya yaklaşmayın, çünkü o pek çirkindir kötü bir yoldur? (32. ayet) ayetiyle kesin bir ifadeyle yasaklanmıştır. Kesin bir şekilde yasaklanan bir fiilin Medine döneminde tedrici bir şekilde kaldırılmaya çalışıldığını iddia etmek doğru değildir. Yukarıdaki mut?a ayetinin Mearıc veya Mü?minun Suresindeki ayetlerle neshedildiğini söylemekte doğru değildir. Çünkü bu iki sure Nisa suresinden önce Mekke?de nazil olmuşlardır. Konu hakkında detaylı bilgi için Mizan tefsirine bakılabilir. Yalnız şu kadarı söylenmelidir ki, Şia?ya göre mut?a nikahı yaparak boşanan kadının iddet bekleme dönemi vardır. Bu husus Şia fıkıh kitaplarından bakılabilir. Bu konuyu gündeme getirenler sanki her Şia ömründe sürekli mut?a nikahı yapıyormuş gibi düşünür. Dört evlilik de caizdir. Ama etrafımızda dört hanıma sahip insan göremiyoruz. Mut?a nikahı pratikte hiçte yaygın olmayan, ama Masum İmamlarca caiz olduğu bize bildirilen bir nikah türüdür.
    #292113 hardplayer | 03/09/2014 20:51
     
  18. 18
    ilginç gerçekten. söyleyecek pek bir şey yok.
    #292119 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 20:57
     
  19. 19
    ulen tartışmadık ki adam bana olayı açıkladı, ben de anladım :D yazılanları okudun mu sen tavşan :D
    #292140 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 21:09
     
  20. 20
    yaa işte böyle morarırsın patlıcan gibi :D
    #292142 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 21:10
     
  21. 21
    ne koyması? :/// ben zaten ateyizim, fikirlerimizi belirttik ortak noktaya ulaştık, tartışmamız olası bile değil bu konuda.
    #292143 hardplayer | 03/09/2014 21:11
     
  22. 22
    onu bunu bilmem de bu muta nikahının şarjı kac gun gidiyor? veya jeton hesabı mı çalışıyor?
    #292144 ikinci nesil | 03/09/2014 21:12
     
  23. 23
    @24 süre sınırı yok diyor ama 99 yıldır üst sınır, alt sınır yok. jeton değil parayla.
    #292145 hardplayer | 03/09/2014 21:13
     
  24. 24
    @26 gerçekten kitapta geçen ve peygamberin yaptığı bir şey mi bu? sen bilgili bir abiye benziyorsun aydınlat beni :D
    #292147 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 21:19
     
  25. 25
    gittin mi eus :(
    #292169 anoktainoktagnokta | 03/09/2014 21:46
     
iv> iv> iv> >