kürtler nihilist mi acaba

  1. 1
    hepsi tamam da sürekli eylem yapmaları gerekir öte türlü. sen de çok fazla şey bekliyorsun arkadaş. sabah akşam sokaktan eve çıkmamak lazım. bütün dünya kaynıyor sürekli.
    #317748 anoktainoktagnokta | 08/10/2014 00:56
     
  2. 2
    @1...@2 nin de dediği gibi uganda da veya kongoda iç savaşta ölenler için türkiyedekiler,gezidekiler eylem yapmadı mesela. herkes kendi sorunlarına tepki gösteriyor.bu tepkinin oluşması için de belli bir seviyeye kadar olayların patlak vermesi gerekir.
    #317749 drjivago | 08/10/2014 00:58
     
  3. 3
    @3 yanlış bir düşünce. şöyle ki o bölgede ışid öncede biz önümüze geleni asarız keseriz dedi. yani sıranın kendisine de geleceğini biliyor olması lazımdı kürtler. biz orada ne zaman ölüm olsa kim olsa tepki koyduk. ama kürtlerin işine geliyordu. amaç kürdistan için. sonra sıra kendilerine gelip pkk elindekileri kaybedince işler değişti. olmaz işte böyle.
    #317750 smertin | 08/10/2014 01:01
     
  4. 4
    @4 tepki koymuş kürtler de olamaz mı, tepki koymaktan kastın nedir anlamadım şahsen.
    #317752 anoktainoktagnokta | 08/10/2014 01:02
     
  5. 5
    e peki herkes kendi derdindeyse türkiye den neden tepki bekleniyor ? aklımda deli sorular
    #317753 kutuptadevegörenbedevi | 08/10/2014 01:03
     
  6. 6
    türkiye'de kürt siyasetçilerin açıklamalarına bakın son 1 yıldır. kastettiğim kişiler bu ülkede yaşayan insanlar. orada türkmenler ölürken hiç sesi çıkmadı. tek maksatları var adamların o da kürdistan.
    #317754 smertin | 08/10/2014 01:04
     
  7. 7
    türkiye'den genel olarak değil hükumetten tepki bekleniyor anladığım kadarıyla. ışidi desteklemeyi kesin, çözüm süreci diye de aramızda bir uzlaşma bilmem ne olayı var bize de destek atsanız ne güzel olur gibi bir durum var galiba :D anlaşılmayacak bir şey yok sanırım burada da.
    #317755 anoktainoktagnokta | 08/10/2014 01:04
     
  8. 8
    @7 siyasetçileri bilmiyorum gerçekten. bizim siyasetçiler de ışid'e destek atıyorlar ama. şimdi biz kalkıp sesimizi çıkaramayacak mıyız hiçbir olayda?
    #317756 anoktainoktagnokta | 08/10/2014 01:05
     
  9. 9
    @4 olabilir.aa sana şunu söylememde fayda var. 1-ordaki pyd nin pkk ile çok alakası yok sanırım. 2-adamlar başından beri özerk kantonlar ilan ettiler.kobane - kamışlo-rojava kantonları gibi.daha işid yokken bunlar nusra ile ve öso ile de savaştılar.ama türkmenler yine onların bölgelerine kaçtı.bu da var.onları da korumaya çalıştılar. 3-sıra onlara gelecekti.bize de gelecek.bu durumda biz silah alıp savaşmalı mıyız şimdiden örneğin?mesela gidip işide saldırmalıyız çünkü sıra bize de gelecek. bu konularda aydınlatırsan sevinirim.
    #317757 drjivago | 08/10/2014 01:05
     
  10. 10
    aynen öyle. düşmanın düşmanı senin dostundur. mantıklı olalım arkadaşlar. şöyle ki biz pkk ile mücadele ediyorsak ve şimdi ışid ediyorsa biz ışide tabi ki destek oluruz. yani ışide karşı yapılacak her şey bizim pkk ile aynı safta olmamıza sebep olur. mantıklı olalım lütfen. ülke politikalarında maalesef insancıl değildir. lakin şu an kürt siyasetini yapan ve savunan insanlar zaten 30 yıldır insancıl olmadıklarını gösteriyor. bu yüzden bu adamların samimiyetine kimse inanmaz.
    #317758 smertin | 08/10/2014 01:07
     
  11. 11
    tamam ama olay sadece siyasetçiler arasında geçmiyor ki, kürt halkı savaşıyor ve ölüyor, yanlış mıyım? siyasetçiler tarafından izlenen politikalardan sorumlu tutulabilirler mi? zira ben akp'den sorumlu olmayı kendime yediremem. ayrıca bütün bir kürt halkını gözden çıkarmış olmuyor muyuz, bunlar bizim düşmanımız ölsünler demiş gibi olmuyor muyuz bir bakıma?
    #317759 anoktainoktagnokta | 08/10/2014 01:09
     
  12. 12
    @10 rojava bir kürt bölgesidir. yani kürdistan kurulacağı bölgedir. içine diyarbakırıda lan bölgedir. bu yüzden pyd pkk'nın uzantısıdır. ırak yönetimi açıklama yaptı destek ve peşmerge gönderimiyoruz diye. peşmerge zaten pkk ile ışide karşı savaştı ırakta. bunların hepsi aynı isimleri farklı. sıra bize gelir mi dersen ışid bize yemez gibi geliyor. saldırdıkları her kimse düzensiz ordular var ve yönetim olmayan yerler. bizde ise düzenli bir ordu mevcut. türbeye saldıracaktılar ama yemedi. çünkü türkiye net tavrını koydu. ve şimdi pkk ile savaştığı için muhtemelen biz destek sağlıyoruz bir şekilde. vee 49 adamdan bir tanesi yaralanmadan alındı. eğer gerçekten onların elindeyse ve alındıysa bunda zaten bir anlaşma olmuş olmalı.
    #317761 smertin | 08/10/2014 01:11
     
  13. 13
    abi kimse kusura bakmasın ama işin siyasetini yapan politikacılar kaypağın önde gideni. gün geliyor asker operasyon yapmasın diye sokaklara dökülüyorlar. cam çerçeve indirtip molotof atıyorlar. gün geliyor neden müdahale etmiyor asker diye milleti sokağa döküyorlar. taş atıyorlar. işlerine geldiğince...
    #317763 siyah kırmızı | 08/10/2014 01:13
     
  14. 14
    @13 peki neden bölgesel kürt yönetimi ve barzani suriyeden kaçanlara sınırını açmadı ve hendekler kazdı,orayı pek anlamadım.sonuçta adamın elinde büyük bir gerilla kuvveti varken neden sadece 200-300 kişilik grular yolladı savaşmaya? peşmerge musulu boşaltırken neden silahlarını ve tanklarını bırakıp yayan kaçmayı seçti?
    #317764 drjivago | 08/10/2014 01:13
     
  15. 15
    @12 işte burada bizim seçtiğimiz kişilerin ne kadar önemli olduğu anlaşılıyor. sen diyorsun ki ben seçmedim onların yaptıklarına katılmıyorum. ama uluslar arası arenada görünen yüzler onlar ve onların konuşmaları önemlidir aldıkları kararlar önemlidir. bu yüzden adam gibi siyasetçi seçmek lazım. şimdi bu olaylar değil de diyelim mavi marmara olayı yüzünden israil ile savaş çıksaydı. bunların en büyük hatası. sen diyebilir misin ben desteklemiyorum bunları savaşa gitmem. ya da askere çağrılcan ama ben desteklemiyorum gelmem. yok öyle bir şey. bu kürt siyasetçilerinde kürt halkını savunduğunu asla kanıtlayamazlar.
    #317765 smertin | 08/10/2014 01:15
     
  16. 16
    @17 desteği senden benden değil akp'den bekliyorlar sanırım. o yüzden öyle hareketler yapmalarını anlayabiliyorum. @16 ben şahsen seçimlere katılmıyorum. hiçbir seçime de, seçimden çıkan "yöneticilere" de destek vermem. zorla askere almazsalar destek vermediğim bir savaşa da katılmam. ama şimdi konuşması kolay, zorla götürürler herhalde. ama o yine desteklediğim anlamına gelmez. daha çok bize zorla yapıtırılan bir eylem olur. e seçerken de benim bir sorumluluğum yok bu olaydan, yine benden bağımsız olay. ne bileyim. akp'li çoğunluk tarafından yönetiliyoruz diye sesimizi çıkarmaya hakkımız olmayan bir nokta gelirse üzülürüm şahsen.
    #317767 anoktainoktagnokta | 08/10/2014 01:19
     
  17. 17
    @15 işte halkını düşünmediğinin en büyük kanıtıdır. ve bunlarda düzenli bir ordu yok. bunlarda bir sistem ve yönetim yok. böyle olduğu zaman çok rahat sızabiliyorsun. bu soruların hepsine açık cevap veremiyorum. şundan dolayı diye cevaplayamıyorum. lakin emin ol barzani denen adamın bir çıkarı olmuştur bu işten. orada asıl yönetim kimde belli değil. ırak yönetimi var kuzey ırak bölgesel yönetimi var. bu olaylardan sonra maliki istifa etti. belki amaç o adamı göndermekti.
    #317769 smertin | 08/10/2014 01:21
     
  18. 18
    www.pressmedya.com/...link veya ışid militanlarının tc hstanelerinde tedavi gördüğü gibi epey haber var bu kadar bilgi kirliliğinde tc nin ışid e yardım ettiği doğru olsun e sen gidip işinde gücünde vatandaşın sansür sını yakarsan, ben gidip senin hareketinin doğruluğuna mı inanacağım? devleti harekete geçirme maksadı varsa(veya yardım etmeyi kesmesi), devlet halkın genelinin görüşüne göre hareket eder. misal gezi parkı olayları bunların yanında daha devasaydı. geri adım attılar mı yooo halkıda bu şekilde etkileyemezsin ancak daha fazla nefret celb edersin... şu olanların hiçbirinin plansız olduğuna inanmıyorum. hepsini akp direkt kendi de organize etmiş olabilir. benim derdim sansür kafalı pkk sempatizanlarıyla.
    #317773 kutuptadevegörenbedevi | 08/10/2014 01:24
     
  19. 19
    @18 akp istediği de bu zaten. ben çoğulcuyum sizin konuşmaya hakkınız yok anlayışı. buna müsade vermemeye çalışıyorum elimden geldikçe.
    #317774 smertin | 08/10/2014 01:24
     
  20. 20
    @19 işte pkk ve barzani nin bu tutumları sebebiyle ben pyd ile pkk nin çok alakalı olduklarını samıyorum demiştim.işin rengi değişti.salih muslim türkiyeye geldi.sonra barzani yardım tırları yolladı. işler karışık lan.kafam skildi.neyse siz devam edin.ben sola geçiyorum.
    #317775 drjivago | 08/10/2014 01:26
     
  21. 21
    @20 ben bu habere inanmam. bunlar lafta olacak şeyler değil. eğer gerçekse gittiği hastane sağlık ocağı bellidir. resmide olur kaydı da. bu haberlerin çoğu milleti gaza getirmek için yapılıyor. şu an mhp açıklama geldi. ülkü ocaklarına saldırı oldu haberleri var yalandır bizden açıklama gelmedikçe hiç bir şeye inanmasınlar diye.
    #317778 smertin | 08/10/2014 01:28
     
  22. 22
    @20 doğruluğundan bahsetmedim tabi altında mantık aradım sadece. devlet halka göre hareket etmez, kendi çıkarını kollar diye biliyorum. şimdi çözüm sürecini akp kendi oy sayısı adına yıllardır kullanıyor bu bir. ikincisi ülkenin karışmasının akp'nin çıkarlarına ters olabileceği de bir gerçek. durumları bilmek lazım bilmiyoruz. sadece varsayım benimkiler. hatta belki bu insanlar da varsayımlar üzerinden hareket ediyor olabilirler. akp ne yapar, saman altından destek verir susturmak için, ruhumuz duymaz. böyle bir durum olabilir ortada. nefreti önemsediklerini de düşünmüyorum zira tersi durumda da destek alamadıkları gibi anca akp'yi ikna ederlerse destek alabileceklerinin farkındalardır herhalde. ileriyi düşünmek yerine daha acil sorunları olduğundan daha acil planlar yapıyor olabilirler. plan yapmıyor bile olabilirler. dediğim gibi maksat türk halkından destek beklemek değil akp'yi ikna etmek gibi. gezi ile akp arasındaki olay bambaşkaydı. o direkt akp karşıtı bir harektti. eğer polis filan olmasa bütün akpli bakanlar lime lime edilebilirdi hatta. o başka bir hesaplaşmaydı yani. sindirmek için uğraştılar, yapabilecekleri başka bir şey yoktu.
    #317780 anoktainoktagnokta | 08/10/2014 01:29
     
  23. 23
    akpliler demişim bakanları kast etmiştim.
    #317784 anoktainoktagnokta | 08/10/2014 01:32
     
  24. 24
    @23 yav zaten benim felsefemdir şu dünya düzeninde kıçını sandalyeye koyarak bu tür olayları ve siyasi gelişmeleri anlamak imkansıza yakındır. bölgeye gitsen de anlayamazsın hatta ypg veya isıd militanı olsan dahi anlayamazsın. bak bu olaylar mhp nin oyunu artırır. mhp bile düzenlemiş olabilir. akp de abd de, almanya da esad da..... hepsi düzenlemiş olabilir. en iyisi siyasette nihilist olmak zaten. ya da taraf tutmadan olabildiğince şüpheci yaklaşım. ama bak herkes şu an ne kadar da çabuk bir fikrin peşine düşmüş. diyorum ya işin siyaset kısmı beni ilgilendirmiyor. orosbu çocuklarının "sade vatandaşa" zarar vermesi bana dokunan.
    #317790 kutuptadevegörenbedevi | 08/10/2014 01:35
     
iv>