atatürkü sevmiyorum

  1. 1
    amacını merak ettim sadece bunu buraya yazma amacın ne? bizi ne senin bu düşüncelerinden..
    #321304 endoplazmikbircool | 12/10/2014 18:46
     
  2. 2
    @6 çok kasmışsın kendini dostum... adam müslümanlığı sevmiyordu ben onu sevmiyorum desen kısa ve öz olurmuş... yok dikmiş yok törmüş falan bunlar işin bahanesi ;) diğer bin yandan adam ayrımcıydı sevmedin tercih herkes herkesi sevmek zorunda değil... ama ben ayrımcı sevmiyorum deyip dinin dışındaki işleri yapan adamları sevmiyorum mantığında görüşlere sahip olmak birleştirici olmuyor... demek ki sen seninle aynı kafada olan insanları sevmiyorsun...
    #321309 aklı cezbeden kinayeci | 12/10/2014 18:52
     
  3. 3
    bu arkadaşın kullandığı maddeden isteyenler. hayır çoğunluk olalım da açıklasın. :D he he sende haklısın tabi. beyin yıkamak bu kadar zor olmasa gerek. yauu madem sevmiyorsun açıklayacaksın git oku öğren gel düzgün anlat. ne dediğin bile anlaşılmıyor. mantıklı cevap vereyim diye bekledim lakin bir mantık göremedim. ayrıca adamlar faşist olduğu burada ki yazıdan anlaşılıyor. zaten işiniz gücünüz yakıp yıkmak sansür . gelip de adam gibi hakkınızı savunsanız saygım olacak da biz de onu göreceğiz.
    #321310 smertin | 12/10/2014 18:56
     
  4. 4
    @1 ben de sevmem. hatta nefret ettiğim yerler de yok değil. ama bunu bu dille yazman cidden ilginç olmuş bro. daha sakin ve bu gibi olayların içinde dile getirmek daha samimi dururdu. burada biraz sanki saldırı amaçlı, birilerini kızdırma amaçlı durmuş gibi.
    #321311 Pyrrhocorax | 12/10/2014 18:57
     
  5. 5
    rkdşlr niye anlamıyonuz ? herifler atatürk'ü sevmez, çünkü atatürk, öcalan'ın yapamayıp kafese kapatıldığı her şeyi ve hatta daha fazlasını çok rahat başarmıştır. bunlar da en fazla adamın büstüne, heykeline filan saldırabilir, daha fazlası yemez çünkü dsfklsdlfksgşsdksdf ^.^
    #321313 ubeydullah chygrizinski | 12/10/2014 18:59
     
  6. 6
    Abi birakin ya sakin anlattik da ne oldu? Sadece küfür yedik.
     
  7. 7
    @13 sevmiyor olabileceğin anlaşılıyor. nedenleri merak ediliyor. sunduğun neden de osmanlı'da var olan çağ dışı düzenin değiştirilmesini yanlış bulman olarak görünüyor yazdıklarından. haliyle iyice karışıyor ortalık. ha ben fikir belirtmedim tartışmayı biraz çözümleyeyim diye geldim :D fikir belirtecek bir şey göremedim henüz.
    #321316 anoktainoktagnokta | 12/10/2014 19:00
     
  8. 8
    Al iste @14te olduğu gibi. Adam bu dilden anliyor.
     
  9. 9
    nedenleri belli. Şimdiki kemalist zihniyet bile bir nedendir.
     
  10. 10
    @18 yav böyle olmaz ki ama. nedenleri bellidir ben belli değil demiyorum ki. söylediğin şeyi açıklaman lazım. şimdi ben desem ki tc çok dandik komünizm kurmak lazım. dense ki neden? desem ki nedenleri belli. ne anlamı kalır söylediğim şeyin? küfür ye sen küfrü takma kafana. kendi cevabını ver küfür etmeyen ciddiye alan insanlar da var aramızda. üslubunu bozmana gerek yok.
    #321322 anoktainoktagnokta | 12/10/2014 19:05
     
  11. 11
    mesela ben de mao'yu sevmem. sen de atatürk'ü sevmiyormuşsun. doğal şeyler bunlar. saygı da duymayabilirsin. herkesin her şeye saygı duymasını beklemek hayalperestlik zaten.
    #321325 ikinci nesil | 12/10/2014 19:08
     
  12. 12
    ben konunun uzmanı değilim. bir kaç sene bu konuyu okuyacağım okulda. sonra daha net yorum yapabilirim. şimdilik gördüğüm şu: osmanlı ve benzeri devletler çağın gerisinde kaldılar, çünkü çağ sömürü çağıydı, bir kaç yüzyıl boyunca bu yeni üretim ilişkilerine ayak uyduramadıkları için gerilediler ve sömürüldüler. cumhuriyet tepeden inmedir, ama başka bir yolu da var mıdır onu da tartışmalı. avrupa'daki insanlar burjuva devrimini yüzyıllar içeren bir süreçte gerçekleştirdiler. burjuvazi güçlendi kendi kültürel devrimini yavaş yavaş yaptı. bunlar çok uzun süreçler. osmanlı'da bu süreçleri yeniden yaşayacak bir ortam oluşmadığı gibi bir de sömürü için toprakları bir pazar olarak görüldüğünden, tepeden inme değişiklikler yapılmasaydı bu süreç baltalanırdı gibi geliyor. yani zaten milli mücadeleye edecek bir lafım yok. sonrasında yapılan tepeden inme değişiklikleri de mantıklı buluyorum. çağa ayak uydurmak lazım gelir. ama hatalar yapılmış olabilir işte derinlemesine bilmiyorum konuyu. tek millet fikri ve diğer kültürlerin asimile edilmeye uğraşılması mesela, tutmadı haliyle.
    #321326 anoktainoktagnokta | 12/10/2014 19:09
     
  13. 13
    @24 anlamadım, neden muhafazakar halden kopuşu yanlış buluyorsun?
    #321328 anoktainoktagnokta | 12/10/2014 19:12
     
  14. 14
    hawal ben kimseye küfretmedim, halk avcılığı yapmaya çalışma pls.
    #321330 ubeydullah chygrizinski | 12/10/2014 19:12
     
  15. 15
    mustafa kemal de bir insandır. herkesin de sevmesi imkansızdır sebep söyleme zorunluluğu da yoktur. sevmiyorum de geç. (bkz: genç laikçiler raaadsız)
    #321332 zenginizm | 12/10/2014 19:14
     
  16. 16
    @28 öncelikle bunları yalnız atatürk'ün hayallerine indirgeyemeyiz. atatürk'ün görüşleri o dönem için ve yüzyıllardır dünyayı sarsan burjuva devrimlerinin bir devamıdır. daha geniş açıdan bakmak gerekiyor. muhafazakar anlayış yanlıştı bence, evet. ama toplumun yıllar yılı bağlı kaldığı şeyleri değiştirmeyeceksek, hiçbir şeyi değiştiremeyiz o zaman? günümüzdeki durum aynı kalır. yanlış mıyım?
    #321339 anoktainoktagnokta | 12/10/2014 19:19
     
  17. 17
    arkadaşlar osmanlı'da öylesine yaygın bir maamazkarlık vardı ki, yanılmıyorsam 9 tane feminist parti vardı. ve atatürk bu haldeki maamazakar yapıyı yıktı. aynen qeso aynen asadasdas
    #321341 ubeydullah chygrizinski | 12/10/2014 19:22
     
  18. 18
    @31 o kadar derinlemesine irdeleyemiyorum olayı henüz, bilgim yetersiz. akp daha çok 2. dünya savaşı zamanında yaşanan kıtlık yüzünde milletin dp'ye kayması yüzündenmiş gibi geliyor. zira ülkeyi satanlar her türlü gericiliği liberalizmi bilmem neyi başlatan onlar olmuş. diye hatırlıyorum.
    #321342 anoktainoktagnokta | 12/10/2014 19:22
     
  19. 19
    sevmek zorunda değilsin, saygı duymak zorundasın.. aynı durumu senin özelin ya da kutsalın için düşünebilirsin mesela.. annen karşıdan karşıya geçerken insanlığına saygı duymuyorum diyerek birisi üzerinden geçse, hoşuna gitmezdi sanırım..
    #321373 tilden katz | 12/10/2014 19:53
     
  20. 20
    Ben atatürk kokan şehirleri sevmiyorum o da sayılır mı ?
    #321374 teyzesidefterdarolan | 12/10/2014 19:54
     
  21. 21
    heykel dikmek tapınmak değildir, aslında normalde heykel bir sanat eseridir ve toplum tarafından sevilen bir insanın figürünün gelecek nesillere hatıra olarak bırakılması amacıyla kullanılabilir. ama tabi bizim heykel durumu öyle değil çoğunlukla. döktürüp döktürüp sağa sola koyuyorlar ve gerçekten atatürk'e tapına durumu da yok değil. bu da nasıl ki din kullanılıyor insanları yönlendirmek için, o şekilde kullanılıyor. bunları inkar edemeyiz. ama heykel olayını kökten reddedesim de gelmiyor şahsen.
    #321378 anoktainoktagnokta | 12/10/2014 20:03
     
  22. 22
    canlandırıyım mı bunu
    #327203 pavon | 22/10/2014 18:53
     
  23. 23
    zaten canlandırdın :(
    #327204 der tiger von kreuzberg | 22/10/2014 18:54
     
  24. 24
    Hic ugrasamam simdi :(
     
  25. 25
    ben deeeeeeeee
     
iv> iv> iv> >