ay foşiqler toplanmış yine

  1. 1
    of qürdistan istiyoduk biz özerqliq istiyoduq böle olmamalıydı foşiq tc torpahlarımızı bize ver torpah istiyoz anadolunun yolarını biz açtıq tc defol buradan torpah ver
    #322380 marijuanali camel | 14/10/2014 17:00
     
  2. 2
    ulan moruk var ya şu 31'den kör olmuş türk ve kürt ırkçılarını haymana platosuna toplayıp birbiriyle savaştıracaksın. kazanan da kafasına sıkacak mutluluktan. yeter aq yeter siqiyim sizin gerçek olmayan, olması da mümkün olmayan saçma salak fikirlerinizi.
    #322382 ubeydullah chygrizinski | 14/10/2014 17:15
     
  3. 3
    @2 yav bunlar çocuk işte. bilgisayar oyunu zanndiyorlar olayı. doluyorlar abilerinden, doluyorlar abilerinden. bütün hayatları düşmanlık. ama tek tek uğraşarak da çözemiyorsun. boşver he de geç.
    #322411 anoktainoktagnokta | 14/10/2014 19:59
     
  4. 4
    halbuki @1 kardeş biji apo,özgürlük,kürtler eziliyor,kobani galp ben. gibisinden yazsaydı bukadar tepki almayabilirdi. ah ah bu insan hakları,özgürlk niye sadece kürtlere geliyor?sizin için ölen şehit olan bunca askeri polisi görmüyormusunuz onları insandan saymıyormusunuz?
    #322430 yazar | 14/10/2014 20:40
     
  5. 5
    @4 özgürlün istenmesi, kürtlerin ezildiğini düşünmek, kobani'yi sevmek neden faşistlik olsun ki? apo'yu bilmem. ve yine tekrarlıyorum karşı tarafın da ırkçılık yapıyor olması kimsenin ırkçılığını haklı çıkarmaz. onu geçtim alaycı ve saygısız üsluba değinmiyorum bile.
    #322434 anoktainoktagnokta | 14/10/2014 20:44
     
  6. 6
    @4 kardeş damardan bir doz kelle paça alıp sözlüğe vatan millet nutku atmaya gelmek mantıklı mı ? apocular neyse uluyucular da o deniyor, sen ne anlatıyorsun ?
    #322437 ubeydullah chygrizinski | 14/10/2014 20:49
     
  7. 7
    bak kanki. bu kürtlerin ayaklanma davasının başlarında gerçekten özgürlük için savaşılıp savaşılmadığını bilemem zira darbe zamanına denk geliyor ama 30 küsür senelik bir zaman diliminde bu mutasyona uğradı artık solculuk adı altında kürt milliyetçiliği yapılıyor.bunu anlamak zor değil çıkan olaylara,konuşulan konulara baksan bile sezersin. ayrıca şunuda söyleyeyim çiviçiviyi söker..buzamana kadar türk miliyetçiliği yapılmadı sonuç? adamlar karşılık bulmadıkça azdılar.
    #322439 yazar | 14/10/2014 20:54
     
  8. 8
    @7 öyle bir durum yok ortada. türk milliyetçiliği çok uzun zamandır, hatta osmanlı zamanından beri var. yapıldı. ölen askerler diyorsun fakat devlet eliyle, ırkçı insanlar eliyle bir çok katliam işlendi memlekette. yani bu bir savaş, iki tarafın da savunulamaz eylemleri var, bu kadar dar açıdan bakamıyoruz. ırkçılık ile hiç alakası yok. bir zamanın sol eylemlerine ırkçıları kandırarak saldırtıyorlardı. kullanıyorlar elemanları yani. böyle bir olay da var. çivi çiviyi sökerse kürt milliyetçiliğine de laf edemeyiz. çiviler öyle olduğu gibi kalırlar.
    #322440 anoktainoktagnokta | 14/10/2014 20:57
     
  9. 9
    Beyler ben bu konuda bir şey söylemek istiyorum. Lider sempatisi duymak ve bunu abartmak akıl karı bir is değil. Meydanlara cikip "biji serok apo" demek ya da "huloolooğ" nidalari çekmek hic de mantikli şeyler değil. Her zaman tek bir yapay oluşumu destekleyip onu cani pahasina korumak anlayisini eleştirdim. Bagimsiz kürdistan fikri neyse turan'ı kurma fikri de odur. İkisi de ayni.
     
  10. 10
    @7 aynen arslan parçası. bak sen de kendi ağzınla demişsin kürt milliyetçiliğinin karşılığının türk milliyetçiliği olduğunu... biz de sana diyoruz ki, bu kavmiyetçiler sansür tirsin gitsin kendi hayatlarının kavgasını veren insanlardan uzakta dursunlar. çünkü kimse, bir ulusun öğrenilmiş hayalleri uğruna göt yalayıcılığı yapmak zorunda değil. zira hayat bu değil. anlaştık mı ?
    #322453 ubeydullah chygrizinski | 14/10/2014 21:10
     
  11. 11
    şu tartışmaya bak sansür . ırkçılıkla milliyetçiliği bir tutanı mı ararsın beğenmediği görüştekilere sansür tirsin gitsin diyeni mi. keşke böyle söyleyenler sözlükten sansür tirse gitse. kavmiyetçiler sansür sin sizi.
    #322460 der tiger von kreuzberg | 14/10/2014 21:19
     
  12. 12
    @12 seni de dinlemek isteriz. :)
     
  13. 13
    @13 ben zamanında çok yazdım. hangi konularda ne düşündüğümü, şimdikinden daha ileri seviyede olan kürt aşağılamalarına nasıl tepki gösterdiğimi bilen bilir. bu kadar akıllı geçinen insanlara da ırkçılık ile milliyetçilik arasındaki farkı anlatmayacam. açıkçası şu sözlüğe sadece eğlenerek zaman geçirmeye geliyorum. siyasi tartışmalar yapılır edilir o ayrı konu. ama her fırsatta hakaretli sözlerle milletin değerlerine, düşüncelerine giydirilirse daha fazla hakaret ederim. edince de suçlu ben olurum.
    #322465 der tiger von kreuzberg | 14/10/2014 21:24
     
  14. 14
    şunun tipe bak. richard dawkins'e sör millet de ırk da türetilmiş sosyal kavramlar sör diye atar yapan dsipli cihangir meczubu gibi konferansa başlayacak az sonra sdfsldşfslşld
    #322469 ubeydullah chygrizinski | 14/10/2014 21:28
     
  15. 15
    ne değeri lan? yav birader siz mi gerizekalısınız, ben mi anlatma özürlüyüm anlayamadım. ulan bu adamlar senin devletini, bayrağını indirmek istiyor. bayrağının altında pkk bayrağı açarak geziyorlar. çanakkale de, kurtuluş savaşında bu adamlar bizim yanımızda değildi. "kuracakları ülke türklere ait değildir. devredin ülkeyi" diyen filistinlilerin yanındaydı. komünizme sığınıp kendi milliyetçiliğini yapıyorlar, kendi ırkçılığını yapıyorlar. "bayrağın amınakoyim yaşasın apo" diyorlar. birader siz bunlara göz yumacak kadar hainseniz ben bişey diyemem. sen türkiye cumhuriyetini sevmeyecek kadar namussuzsan, buna ben bişey diyemem. türkiye kanunlarına uyup türkiye meclisinde kürt yurdu istiyen tek millet bu adamlar. bu ülkede türkten çok başka milletler de var. hepsi ayaklanırsa ne sansür yicez? abazası çıkıp bende toprak istiyorum derse, lazı çıkıp bende istiyorum derse ne yarra yicez beyler? bu adamlar bunu açık açık söylüyor sende bunu mu savunuyorsun? kusura bakma ama vatan haininden başka bi sansür im değilsin. izmirde bayrak sevgisi olan kürtler de var. ben onlara bişey demiyorum. ama benim burada yazdıklarıma alınan adam ap açık pkklı bir vatan hainidir. beğenmiyorsanız eksileyin geçin başlığımın altına gelip tatava yapmayın.
    #322470 marijuanali camel | 14/10/2014 21:29
     
  16. 16
    @15 @16 bana mı dediniz sansür . biri dsipli yapmış öbürü pkklı. okuduğunuzu anlama kabiliyetinize öttüreyim sizin asdbsdabfafd
    #322472 der tiger von kreuzberg | 14/10/2014 21:31
     
  17. 17
    ırkçılık, kavmiyetçilik bir fikir mi ? dahası türklerin ırkçılık milliyetçilik gibi değerleri mi var ? yine mi çiçek ? yine mi kemal kara lise 2 tarih lekçırz ?
    #322473 ubeydullah chygrizinski | 14/10/2014 21:31
     
  18. 18
    ben üstteki yazımda senin için yazıyorum diye bir şey dedim mi birader? benim dediklerime uymayanın adı ap açık vatan hainidir. aptal aptal şeyler yazıyorsunuz. türklerin milliyetçilik gibi değerleri yokmuş. haykırdım kardeş haklısın.
    #322476 marijuanali camel | 14/10/2014 21:33
     
  19. 19
    @18 ırkçılıkla milliyetçiliği ayıramıyorsan lise 2 seviyesinde bile değilsin, uzun uzadıya tartışmaya girmeyeceğim. bilmem ne düşünenler sansür tirsin gitsin dersen o laflara karşılık veririm ancak, hadi canım.
    #322477 der tiger von kreuzberg | 14/10/2014 21:34
     
  20. 20
    @19 değer vs. diyen bendim de o yüzden, kime cevaben yazıyorsan @ işareti koymak çok zor değil. seninle aynı doğrultuda düşünüyoruz zaten. benim derdim fikir tartışması yapmak değil.
    #322478 der tiger von kreuzberg | 14/10/2014 21:35
     
  21. 21
    neyin ırkçılığı ne diyorsun lan sen? daha ne yazdığını bilmiyorsun gelmişsin şov yapıyorsun. kim ırkçılık yapmış başlıkta da sen "amınakodumun çulsuzları ırkçılığı ve milliyetçiliği ayıramıyor" diyorsun? ne alaka şimdi ırkçılıkla milliyetçilik?
    #322479 marijuanali camel | 14/10/2014 21:36
     
  22. 22
    kürşatsu 19 yaşında, pendik'te yaşıyor, lafını ettiği sancağı şırnak'ta dalgalandıran adama aynı bayrağı pazarlamaya çalışıyor asdfkasdkfdşlfksafkaskfasdkas aynen kürşatsu aynen ^.^
    #322481 ubeydullah chygrizinski | 14/10/2014 21:37
     
  23. 23
    @16 daha önce bu konuda akademik bir araştırma okumuştum. sadece oradan hatırlıyorum, kurtuluş savaşına kürtler katılmış ve savaşmıştır. sadece iki aşiret isyan çıkarıyor diye hatırlıyorum. yok namussuzmuş, yok bilmem neymiş. iki fikrin olsun adam gibi anlat. kahvede duyduklarını küfürle harmanlayarak buraya yazı yazıp saygı duyulmasını bekleme. olaya sadece kendi açından bakabiliyorsun yeterli bilgiye sahip olmadığın için, bu da sende şu yanılgıyı oluşturuyor: benim gibi düşünmeyen herkes kötü insandır, geri zekalıdır. sen nasıl milliyetçi bir kafayla kendi kültürün ile yönetilen resmi dili kendi dilin olan bir devlet istiyorsan, adamlar da onu istiyor. ben bunu doğru bulmuyorum. devlete karşı mücadele millet çerçevesinden değil sınıf çerçevesinden yürütülmeli. bir çok millet eşit ve insani bir yönetim altında beraberce yaşayabilir. bizim devletimizin yürüme şekli ise öyle değildir. cumhuriyetin ilk yıllarında başlar kürt isyanları geniş çaplı olarak. bunun bir kaç nedeni vardır. birincisi kurtuluş savaşından beklentileri işgalcileri atıp, eski yaşantılarına geri dönmektir. tepeden indirilen laiklik gibi bir çok değişimin kendilerine sorulmadan yapılmasını kabullenememişlerdir. ben ülkedeki bu siyasi devrimin tepeden indirilmesini yanlış da bulmuyorum. ama olayı anlayabilmemiz için anlatıyorum. binlerce yıldır belirli bir şekilde yaşayan insanların haliyle böyle şeyleri kabullenememesi doğal. ikinci nedeni de o dönemde aslında oldukça uzun bir süreci kapsayan ulus devletler kurulmaya başladı ve milli bir bütünlük oluşturabilen toplumlar kendilerini imparatorluklardan kopararak bir özgürlük mücadelesi verdiler. sömürgeci devletler bunu kendi çıkarları için kullanmışlardır, çıkarları değişir, çatışır, dolaylı olarak politikaları değişir, fakat bu politikalar o bölgede bir kürt devleti kurulması fikrini güçlendirdi. ayrıntılı bilmiyorum. bu da işin bir yönü. sen nasıl diyorsun burada türkler yaşıyor, burası türk yurdudur, burada türk devleti olmalıdır. onlar da aynı mantığı kurabiliyor. ayrıca yeni devlet bir çok ulusu barındırıyordu. eskiden bu uluslar din ile birbirine bağlanırdı. milletten çok, müslüman olmak, müslüman devletinin içerisinde yaşamak insanları birbirine bağladı. bu da birden fazla milletin osmanlı çatısı altında yaşayabilmesini açıklıyor. laiklikle beraber bu da ortadan kalktığına göre, milliyetçiliğe bağlanması gerekiyordu olayın. bu da hatalı bir yöntem ile yapıldı: diğer milletler asimile edilmeye uğraşıldı. türkiye topraklarında yaşayan herkesin bir vatandaş olarak türk olduğu söylendi. kürtler dağda karda yürürken çıkan kart kurt sesinden gelmiştir gibi saçmalıklar ortaya atıldı. ilk fikir bize başta güzel gelse de kabul görmemesini anlayabiliyoruz. bu daha ilk yıllarda büyük bir isyana neden oldu, iç savaş diyebileceğimiz bir savaş yaşandı ve kanlı bir şekilde bastırıldı. şimdi geçmişe dönüp doğrudur yanlıştır demek zor. ama doğaldır böyle bir şeyin yaşanması. olayların temelinde bu yatıyor. hala daha doğu bölgesi en az gelişmiş bölgedir. işsizlik olsun, gelir olsun, eğitim olsun "daha cahiliyle zor başa çıkıyoruz okumuşuyla mı uğraşalım?" mantığı olsun. şimdi doğuda doğan insan tıpkı biz nasıl aşırı milliyetçi tek taraflı basit bir eğitim alıyoruz okullarda bile kahve okeycisi gibi hocalardan. bu insanlar da kendi tarihlerini öyle öğreniyorlar. bir doğuyorlar ülkenin batı tarafı bambaşka, bu tarafı sansür ine takan yok, arada bir düşmanlık var hem kendi büyükleri bu düşmanlığı gösteriyor tarihte bir savaş var sonuçta, iki tarafın da ölüleri var, düşmanlığı da anlayabiliyoruz, hem de diğer tarafta kendisine eşek sansür en bebek katilleri olarak bakılıyor. kendi dilini konuşmasına izin verilmiyor. bütün bunlar çok büyük meseleler aslında. böyle "ehehe sansür ik vatan hainleri" kadar basit değil olay. işsizlik eğitimsizlik fakirlik bunları da ekle. sol kültürün de etkisi var ki devletin kendilerini nasıl sömürdüğünü görüyorlar. e adam haliyle diyor ki bizim niye kendi ulus devlet kurma hakkımız yok? aldığı taraflı eğitimi göz önünde bulundurun. ben buna katılmıyorum. ben iki tarafın da hatalı hareket ettiğini düşünmekteyim devlete düşman olsam da. ama olayların nedenlerini anlarsak kahve ağzımız daha bir düzelir. daha geniş açıdan bakabiliriz. iki taraflı görebiliriz. iki tarafın da hatalı olduğunu, ırkçılığın bir hastalık olduğunu fark edebiliriz. falan, filan. bu kadar büyük bir meselenin tarihsel incelemesini yapmamız gerek. ben henüz çok başlardayım. daha iyi bilen anlatsın. bu hepimizin problemi. böyle daha tartışırken bile alayla, düşmanlıkla, saygısızlıkla olacak iş değil. seni kınıyorum. üslubunu düzeltmeni diliyorum.
    #322487 anoktainoktagnokta | 14/10/2014 21:52
     
  24. 24
    eklememişim, topraklarımızda yaşayan 2. en geniş kültürel-milli topluluktur kürtler ve kurtuluş savaşının çok öncesinden beri epey örgütlüdür. neden bir tek bunlar toprak istemiş, bir tek bunların gücü yetmiş olabilir. iyi araştırmak lazım, benim aklıma bu geldi şimdilik.
    #322489 anoktainoktagnokta | 14/10/2014 21:55
     
  25. 25
    ben sana bir şarkıyla anlatayım neden toprak istediklerini; www.youtube.com/...link ayrıca karadenizin %70'ini çepni boylu türkler oluşturur. benim boyum. kürtler fazla olduğu için değil, başka bir şey oldukları için istiyorlar. neyse söylemiyeyim. bunu okumadım şimdi bir bu kadar daha bir şey daha yazarsın hiç okumam alınırsın falan.
    #322491 marijuanali camel | 14/10/2014 21:57
     
iv> iv> iv> >