egom yok diyen insandan korkun

  1. 1
    dışarıdan bakınca egosuz yhaa denilen insandan daha çok korkun. yalnız kaldıklarında kafalarının içinde dönenleri hayal bile edemezsiniz. onlardaki hırs oscar wilde hikayelerindeki karakterlerde yok.
    #343933 kafka | 21/11/2014 06:50
     
  2. 2
    hayır efendim tam tersine ne ego ne de hırs sahibiyim ben isteyene kanıtlarım :) yalnızken kafamda dönen şeylerden korkabilirler tabi fakat gel gör ki bunlar yalnızken dönüyo sadece, herkeste öyledir. ama hırs mı asla, öss de pencereden dışarı bakıp resim çiziyodum üniversitede altıncı yılım saygılar sevgiler :) al kanıtladım bile ;)
    #343934 silahşör | 21/11/2014 06:53
     
  3. 3
    ego hayatını içinde geçirdiğin bir çadır değil , cebinde taşıdığın bozuk paradır. elini cebine her attığında o gelir. yere düşürürsen eğilip alırsın. bu dediklerinde egonun 28392952752 tane parçasından yalnızca biridir. eğer hayallerinde sınavdan çok yüksek almışım diye bir hede hödö varsa bu da bir egoistlik şeklidir derim sana. ayrıca her türlü kanıtlama isteğin de egonun bir parçası yapbozları birleştirince kendine dışarıdan bakan bir egoistsin.
    #343936 kafka | 21/11/2014 06:58
     
  4. 4
    hahaha çok mantıklı konuşuyorsun kardeşim fakat şöyle düşün bir insan herhangi bir şeyin olmasını veya olmamasını umursamıyorsa, herhani bir şey olabilir bu, o insana egoist diyemezsin, egoist olduğum bazı konular vardır, kardeşim, kız arkadaşım bunlara örnek yani onlara olan sevgimden dolayı mutsuz olmalarına dayanamıyorum şu hayatta sadece. gerisinin ko amına bugün ikisi de ölse giderim bi dağa çıkarım orda ölümü beklerim net.
    #343938 silahşör | 21/11/2014 07:02
     
  5. 5
    morug kısa bir önek veriyorum. eğer bildirimler butonunda ki rakamı görüp merak ediyorsan egodur. merak da ego nu desteklemek için meydana gelmiş bir araçtır.
    #343940 kafka | 21/11/2014 07:07
     
  6. 6
    egonun kelime anlamından yürürsek haklısın yani 'benlik' olan manadan. fakat buna sahip olmayan insan zaten mevcut değildir. egoist olmak; egosunu tatmin etmede aşırıya kaçmaktır. yani bencillik. örnek olarak; bir grupta illa kendini öne çıkarmaya çalışıyorsan, senin lafın dinlensin istiyorsan, senin kararların her zaman son karar olsun istiyorsan, ve her şeyin en doğrusunu sen biliyor, asla hata yapmadığına inanıyorsan fazla büyük bir egoya sahipsin ve aşırı derecede egoistsin demektir.
    #343941 silahşör | 21/11/2014 07:15
     
  7. 7
    kanka dediğim gibi egoistlik bencillik değil sizcilliktir. dünyada bir tane insan olduğunu var say o zaman bu insanda egodan söz edilebilir mi ? tabi ki de edilemez. ego bir nevi güç, kendini kanıtlama isteğidir. yani insan kendisini kanıtlaması için karşısında da bir insan olmalıdır. bak ben böyleyim sizin için böyleyim. gözünüze hoş gelmek için böyleyim hesabından dolaydır ki. bencillik değil sizcilliktir.
    #344018 kafka | 21/11/2014 11:23
     
  8. 8
    bence yanılıyorsun, evet tek başına olsa tabi ki de egoist olamazdı, çünkü zaten ondan başka bir benlik söz konusu değil, egoistlik kendi benliğini diğer benliklerin üzerinde görmektir. evet başkalarına gösteriş de egonun tatminidir. fakat gösteriş ego değil egoyu tatmin etmek için kullanılan bir araçtır. olay; insanın kendisinde biter. seni birinin beğenip beğenmemesi neden umurundadır? bmw'si olan bir adamla yatmazsın ama kendi sansür na binip onunla yarışırsın. buradaki çıkarın, kendi egonun doyuma ulaşmasıdır.
    #344022 silahşör | 21/11/2014 11:39
     
  9. 9
    kafka haklı. ego nedir ona bakalım önce: id:alt benlik- kısacası canının her istediğini yapmak ister. erekte oldun mu sevişmek, acıktın mı yemek, ihtiyacın geldi mi sıçmak. tabi burda zaman ve mekan olayı yok. nerde olduğuna bakmadan bunları yapmak. tamamen hayvansal özellikler. süperego:vicdan diye tanımlayabiliriz bunu. sürekli id ile çatışma halindedir. ego ise bu ikisini dengeler ve toplumsal yaşama entegre eder. nerde sıçılacağını nerde sevişileceğini öğretir size. kafka haklı. egoist kavramını etimolojik açıdan incemek lazım o ayrı mesele.
    #344024 drjivago | 21/11/2014 11:45
     
  10. 10
    Ne kadar çok bilgi, o kadar düşük ego, Ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego. Einstein
    #344025 Sandman | 21/11/2014 11:47
     
  11. 11
    @9 egonun var olmamasından bahsetmiyoruz zaten, egosu olmayandan kastımız 'egoist olmayan' burada, yoksa azıcık psikolojiden anlayan herkes bilir ki ego insanlarda var olan bir özelliktir. ama burada egoist diyerek sürekli egosunu doyurmaya yönelik uğraşı olan insanlardan bahsediyoruz. ayrıca nerede sıçılacağını ve nerede sevişileceğini öğreten şey ego değildir. toplumsal ahlaktır. yoksa sokak ortasına işeyip, sıçan, 'public seks' yapan insanların egosu olmadığını söyleyemezsin.
    #344028 silahşör | 21/11/2014 11:56
     
  12. 12
    ayrıca işemek, yemek vb. insanın yaşamını sürdürebilmesi için karşılaması gereken zorunlu ihtiyaçarıdır, yani çişini ölene kadar tutmayıp bir an önce yapmak isteyen insana egoist demek çok abartılı kaçar :)
    #344030 silahşör | 21/11/2014 12:00
     
  13. 13
    ben egosu olmayandan kastınızın egoist olduğunu çözemediğim için üzgünüm. tamam da mudur ego da toplumsal ahlak sonucu şekillenir . '' 'public seks' yapan insanların egosu olmadığını söyleyemezsin.'' öyle bir şey demedim zaten. id ve süperego çatışma halindedir. sokak ortasında public seks yapan insanların egosu vardır fakat çatışmada id hakimdir.
    #344031 drjivago | 21/11/2014 12:01
     
  14. 14
    @12 ''ayrıca işemek, yemek vb. insanın yaşamını sürdürebilmesi için karşılaması gereken zorunlu ihtiyaçarıdır, yani çişini ölene kadar tutmayıp bir an önce yapmak isteyen insana egoist demek çok abartılı kaçar'' egoist kavramına hiç değinmemiştim halbuse. işemek ve yemek tabii ki zaruridir. fakat yolda yürürken acıkmışsındır ve karşıdan yürüyen adamın elindeki ekmeği kapıp yemek egoizm değil id-in süperegoyu baskılamasıdır sadece.
    #344032 drjivago | 21/11/2014 12:03
     
  15. 15
    @13 o zaman sorunumuz yok zaten her insanda ego vardır bunlar insanın psikolojisini oluşturan katmanlar. hiçbirini yok sayamazsın. eğer egosu olmayan derken gerçekten ego diye bir şeye sahip olmayan biri kastediliyorsa ben bütün yazdıklarımı geri alırım çünkü konu anlamını yitirir o durumda. egosu olmayan insan olamaz.
    #344033 silahşör | 21/11/2014 12:04
     
  16. 16
    galeri7.uludagsozluk.com/...link
    #344034 Sandman | 21/11/2014 12:05
     
  17. 17
    @15 canısı siz devam edin ya:D tartışmanızın da içine etmişim alakasız yerden girip. işte bunlar hep kahvesizlik.
    #344035 drjivago | 21/11/2014 12:06
     
  18. 18
    @17 ne demek olur mu öyle şey maksat muhabbet, fikir alış verişi. herkesin söyleyecek sözü vardır. ben senin söylediğini yanlış anlamışım, haklısın egoizmden bahsetmemişsin, ama 'egosu olmayan' derken 'egoist olmayan' insanın kastedildiğini varsayarak yazdım ben. yoksa ego insanı insan yapan şeylerdendir. fakat herkes egoist değildir.
    #344036 silahşör | 21/11/2014 12:11
     
  19. 19
    her insan bireyliğinin farkındadır ve çevresi içerisinde saygı duyulmayı sevilmeyi takdir edilmeyi ister. problem bunu kötü bir şey olarak algılamakta galiba. egoyu bu anlamıyla aldığımızda zaten benim egom yok diyen insan olamaz. saçma.
    #344040 anoktainoktagnokta | 21/11/2014 12:16
     
  20. 20
    @19 her insan bireyliğinin farkında değil ne yazık ki. öyle olması demek sürü psikolojisi diye bir şey olmaması demek olur. keşke doğru olsa fakat malesef. takdir edilmeyi istersin, ama umurunda olmaz, o halde egon senin için çok fazla bir anlam ifade etmiyor demektir.
    #344044 silahşör | 21/11/2014 12:19
     
  21. 21
    @20 insan ya ego ya sürü psikolojisi diye seçim yapmak durumunda değildir ki. insanın birey oluşu ve toplumdaki yeri sürekli çatışan iki algıdır ve ikisi de beraber bulunurlar. bireyliğinin farkında diye toplumdan soyutlanacak değil ki insan.
    #344045 anoktainoktagnokta | 21/11/2014 12:21
     
  22. 22
    @21 evet haklısın tabi ama bir insan birey olduğunun farkında olduğunda kendi düşüncelerine yön verebilme yetisi de olur, bir toplumun içine girdiği zaman o toplumun fikirlerini benimseyerek onlar gibi davranamaz. hiç bir zaman kusursuz bir topluluk bulamaz. kendini hiçbir topluluğa ait hissedemez. bireyselliğinin farkında olan insan kendini daima yalnız hisseder. mükemmel bir toplum yoktur. bir gruba dahil olsa bile o grubu sorgulama durumundadır sürekli. günümüzde bunu yapamayan milyonlar var.
    #344049 silahşör | 21/11/2014 12:24
     
  23. 23
    @22 yanlış düşünüyorsun. öncelikle toplumun fikirlerini benimseyerek onlar gibi yaşamaması imkansızdır. bütün fikirlerini zaten toplumdan öğrenmektedir, kabul etmedikleri inanmadıkları da dahil tüm kelimelerini harflerini bile toplumdan öğreniyor. birey olduğunun farkında olmak düşüncelerine yön verme yetisi kazandırmaz. sağlam bir düşünce sistemi, bilgi birikimi ve yorumlama mekanizması bunu sağlar. birey olduğunun farkına varmak basittir. insanlar arasında yaşıyorsundur, bu kadar basit. bir sürü insan var-sen varsın. o insanların yaptığı seni etkiliyor, senin yaptığın onları etkiliyor. bak vardık bile farkına.
    #344053 anoktainoktagnokta | 21/11/2014 12:30
     
  24. 24
    Deliler de deli değilim der zaten. :D
     
  25. 25
    @23 katılmıyorum, insanın birey olduğunun farkına varması o kadar basit bir şey değil, ben bir bireyim diyerek birey olduğunu fark etmiş olmazsın, farkındalık diye bir şeyin varlığını bilmek farkında olduğun anlamına gelmez. tabi ki de toplumdan alıyorsun her şeyini insan sosyal bir varlık, fakat toplumdan aldığın şeyleri yorumlayamazsan eğer, bireyselliğinin farkında olmuş olmazsın, örneğin birileri tecavüz yanlıştır dedi diye tecavüzün yanlış olduğuna karar vermek bireysellikten çok uzaktır. bir kişi bu yargıyı alır, neden diye sorar, istisnalar var mıdır diye araştırır. kendi kararını ve bu konudaki fikrini oluşturur. istisnai durumları kendisi belirler. ha günümüzde, 'açık giyinen kadına tecavüz yanlış değildir' algısı yaratılmaya çalışılmakta, ve bunu yaratmaya çalışan insan bireydir. fakat, onu iddia eden kişiye olan sevgisinden, saygısından ve güveninden ötürü 'evet, hakikaten de yanlış değildir' diyen insan birey olamamıştır.
    #344056 silahşör | 21/11/2014 12:39
     
iv> iv> iv> >