bir mevzu açın da muhabbet edek part 3

  1. 26
    @23 senin söylediğin şeyler zaten içgüdü. insanın içgüdülerini gerçekleştirme şekli de değişir. ama eğitimle bunu kültürel normlar içerisine sokabilirsin ki sokuyoruz. mesela cinsellik ihtiyacımızı, dışarıda gördüğümüz herhangi bir kadını/erkeği yakalayarak gidermiyoruz. kaldı ki ben bencilliğin de hayatta kalma içgüdüsünün bir dışavurumu olduğunu ve en az diğer içgüdüler kadar etkili olduğunu düşünüyorum. cinsellik içgüdümüzü gerçekleştirirken de bencilce davranıyoruz gibi.
     
  2. 27
    @24 cinsellik de değişmez çünkü cinsellik arzusu her insanda var ve bazı davranışlarını kontrol eder.( ekibi tamamladık sabaha kadar tartışabiliriz.)
    #367127 nickim yok | 21/12/2014 03:32
     
  3. 28
    @27 bence yanılıyorsun, her insanda cinsellik dürtüsü vardır ama bunun yoğunluğu değişir, kendini aseksüel diye tanımlayan insanlara ne diyeceksin mesela?
    #367130 silahşör | 21/12/2014 03:35
     
  4. 29
    @26 içgüdülerini gerçekleştirme şekli değişir ama içgüdüleri değişmez benim anlatmak istediğim o. cinsellik ihtiyacımızı tabiki öyle karşılamıyoruz ama aklımızdan geçenler davranışlarımızdan çok farklı. bencilliği doğuran ise bu içgüdülerin olduğunu düşünmüyorum yetişme tarzı ve geçirilen çocuklukla alakası olduğunu düşünüyorum.
    #367137 nickim yok | 21/12/2014 03:37
     
  5. 30
    ben bencilliği içgüdüler oluşturdu demiyorum. bencilliğin başlı başına bir içgüdünün dışavurumu olduğunu düşünüyorum ki şimdiye kadar bencil olmayan insan görmedim, göreceğimi de zannetmiyorum zira.
     
  6. 31
    @28 aseksüellik benim için sadece bir tanımlamadan ibarettr. aseksüllerde bir şekilde kendini tatmin etmenin yolarını buluyor. yani aseksüellerin hiç cinsel yaşamı dürtüleri olmadığını düşünmüyorum.
    #367143 nickim yok | 21/12/2014 03:40
     
  7. 32
    biz bi ara bi yerde oturup sabaha kadar şarabın dibine vurup tartışalım sansür :)
     
  8. 33
    @30 insanların var olduğundan beri bencil olduğunu mu düşünüyorsun sen? yani yaşadığı sistemin ve koşuların hiç etkisi yok mu sence. yani ilk çağ insanı ile günümüz insanı aynı bencilikte mi diyorsun
    #367149 nickim yok | 21/12/2014 03:42
     
  9. 34
    aynı miktarda olduğunu söylemek çok iddialı bir söylem olur. kaldı ki bunun miktarını ölçmeye kalksan nasıl ölçeceksin. ama az ya da çok evet dünyaya gelmiş her insanın, bencillikle doğduğunu düşünüyorum.
     
  10. 35
    @30 tanışalım dostum. bencil değilim. bu konuda iddialıyım.
    #367156 silahşör | 21/12/2014 03:44
     
  11. 36
    yanlış anlama ama ben bir insanın "ben bencil değilim" demesine inanmıyorum. ben herkesin bencil olduğuna inanıyorum az ya da çok, farklı şekillerde.
     
  12. 37
    @34 bence insanları bencil olmaya itten şuan günümüzdeki sistemin kendisi. sürekli insanları birbirine rakip eden ve sürekli birbirini yarıştıran bu sistem bence.
    #367163 nickim yok | 21/12/2014 03:47
     
  13. 38
    kapitalizmin payını ben de yadsıyamam. ama mesela kapitalizmin tam tersi komünizm sistemi de olsa bencilliklerin olacağına inanıyorum.
     
  14. 39
    ha ben demiyorum insanlar ezelden beri hiç bencil değil ama bu sistemde hayatta kalmak için insanlar bencil olmak zornda kalıyor malesef.
    #367168 nickim yok | 21/12/2014 03:49
     
  15. 40
    insanın yaptığı iyiliklerin, kendi vicdanını rahatlatmak için yapmadığına dair nasıl bir kanıt sürebiliriz ?
     
  16. 41
    bakın bu memlekette, saati geri almak için uyumadım, sabah 4'ü bekledim diyen adam da var.. vallahi de billahi de var.. siz ne tartışıyorsunuz sansür ?
     
  17. 42
    @38 insanın karakteri varsa bencillik belirtileri vardır, ama bencilliği paylaşma duygusunun eksikliği olarak yorumlamak lazım. her insanın bencil olacağı konular olabilir. fakat bencil diyemeyeceğimiz insanlar var dünyada.
    #367172 silahşör | 21/12/2014 03:50
     
  18. 43
    mesela ?
     
  19. 44
    @38 kominizm aşamalı bir sistem tabiki kominizmin başlarında bencillik olacaktır ama zamanla kominizmle birlikte bu bencilliğinde körelmese bile azalabileceğine inanıyorum. baştaki soruna gelince burdan hareketle eğer biz benciliği aza indirebiliyorsak eğitebiliriz anlamına gelir.
    #367176 nickim yok | 21/12/2014 03:51
     
  20. 45
    @43 ünlü birini örnek vermemi beklemiyosundur umarım :)
    #367177 silahşör | 21/12/2014 03:52
     
  21. 46
    @44 belki eğitmek değil de bastırabiliriz çeşitli siyasi rejimlerle. bu evet son derrece mümkün. @45 yani benim aklıma mesela che geliyordu bu kendi düşünceme zıt olarak. ama bilmiyorum che yi sadece anlatılanlar okuduklarım kadarı ile biliyorum. ben bir insanın sevgisini, yaptığı iyilikleri bile mikro düzeyde dahi olsa bencilce görüyorum ki. hani bu konunun dışında ama aşk, başlı başına büyük bir bencillikken ben bencil olmayan insanı gerçekten düşünemiyorum.
     
  22. 47
    @40 acıma duygusu var insanda mesela insan acıdığı birine nasıl vicdan rahatlatmak için davranabilir ki içini parçalayan durumlar olur ağlamak istersin karşı tarafa bir şey olunca bunun neresinde vicdan rahatatma arayabiliriz mesela
    #367183 nickim yok | 21/12/2014 03:56
     
  23. 48
    @47 özdeşim kurmuş, kendi yaşadıklarını o kişide görmüş olamaz mı ?
     
  24. 49
    ben kendimin bencil olmadığımı rahatlıkla iddia edebiliyorum kardeşim. hiç bir sıkıtı görmüyorum bunda.
    #367185 silahşör | 21/12/2014 03:59
     
  25. 50
    @48 peki bunun adı bencillik mi olur. aşk konusunda sana katılıyorum aşkın bencillik olduğunu ben de hep düşünmüşümdür. sevginin ise tam tersi.
    #367186 nickim yok | 21/12/2014 03:59
     
iv> iv> iv> >