51
bu algıların yıkılabilmesi için kadına verilen rollerin değişmesi lazım bu roller değişirse belki yıkılabilir ama gel gelelim işin doğasına yani kadın doğası gereği güçsüz erkeğe göre ayrıca cinsel yönden de bakınca kadın doğurganlık özelliğine sahip bu da toplumsal rollerin değişmeyeceğini gösteriyor sanki yani doğası gereği böyle olması gerekiyor gibi.
#368886 nickim yok | 23/12/2014 02:24
52
doğası gereği kadın neden bıyıklarını alsın? doğal bir şey ki o bıyık çıkıyor? neden doğallığını bozuyor o halde? ki genelde feminist kadınların savunduğu bir düşüncedir bu bıyıkları almama. en ünlülerinden birisi de bu konuda malumunuz kahlo. çünkü o kadınlar, kendilerini erkeğe beğendirme gibi bir çabanın içine girmiyorlar. bu gerçekten takdir ettiğim bir davranış.
53
@51 insan "doğası" kavramını diğer canlılar gibi düşünmemek gerek. bir dişi aslandan bahsederken doğası öyle diyebiliriz, o çevresi ile uyumlu bir şekilde yaşayıp gitmektedir ve buna aykırı davranma ihtiyacı hissetmez. insan farklıdır, doğasını değiştirir, kendine özel doğa oluşturur, bunu yaparken onunla beraber kendini de değiştirir ve şekillendirir, bilinçlidir. bu yüzden kadın ya da erkek insan doğası değişkendir, değişmiş ve değişmektedir.
54
insan farklıdır doğasını değiştirir derken çevresinden bahsediyorum yani.
55
tabi hayvan doğası da değişkendir aslında ama o çok daha uzun bir evrimsel süreç ve bilinç içermiyor.
56
burada erkekler kadar kadınlara da iş düşüyor ama...eahh neyse kadınlara girmeyelim hiç :)
57
ben bıyık bırakma konusunda söylemedim o da belki arkadaşın dediği gibi çevresini değiştirme kavramının içine girebilir. yani kadında bıyık kulanışlı değildir alır ama değişmeyen şeyler var doğuma hazırlanan anne çalışamaz erkek bu çalışamama yüzünden dış hayatta gücü de dahil sanki bu üstünlüğü ele geçirmiş.
#368913 nickim yok | 23/12/2014 02:32
58
hayır, bunu kabul etmiyorum. yani erkeğin güçlü olmasını bu kısma bağlamıyorum ben. yani bu da ne kadar etkilidir bilemem ama erkeği güçlü yapan/gösteren şeylerin önemli bir kısmının sorumlusunun kadın olduğunu da düşünmüyor değilim ben. erkeğin eline o kozu veren şeylerden bir kısmı da kadın davranışlarında saklı.
59
ben de cinsiyetçiliğe karşıyım ama işe duygusal bakmamaya çalışıyorum. en büyük nedeninin doğurganlık olduğunu düşünüyorum yani erkek doğurganlık özeliğine sahip olsaydı günümüzden tam tersi olurdu diye düşünüyorum.
#368924 nickim yok | 23/12/2014 02:38
60
yani kadınlar doğurganlıklarından dolayı daha duygusaldırlar. daha duygusal oldukları için de erkeğe nazaran daha güçsüzdürler ?
61
@57 o uzun konu yav daha önce yazmıştım buralara bir yerlere. tekrar yazsam mı emin olamadım ama üstünlük aslında kas gücünden ya da kimin nerede çalıştığından filan değil mülk edinme gücünden geliyor. o da farklı toplumlarda değişiyor, anaerkil toplumlar sık sık dediğim gibi insanlık tarihinin çok büyük bir dönemini kaplıyor mesela. o zaman da doğuma hazırlanan anneler mevcuttu, daha hafif -toplamacılık dokumacılık gibi- ve yönetimsel işlerle uğraşıyorlardı. ama bu işler de diğerleri kadar önemliydi ve beceri istiyorlardı tabii. anaerkil denmesinin nedeni cinsel serbesti olduğundan çocukların babalarının belli olmamasıydı, annelere bağlı oluyorlardı böylece. kadınların erkekleri ezmesi üstünlük kurması değil yani olay. değişen şey hayvancılık gibi konulardaki ilerleme oldu: ağır işler olduğundan erkekler uğraşıyordu bu işlerle ve bu teknikler ile ürün fazlası meydana gelmeye başladı, bu da ticareti doğurdu sayılır ve körükledi, ticaret ile zenginlik geldi, zenginlik getiren işi erkekler yaptığından zamanla analık hukukunu, hatta tanrıçaları yıkıp yerine kendi üstünlüklerini getirdiler. çünkü mülk de analık hukukuna göre kadından kadına geçiyor, erkeğin çalışıp kazandığı mallar kızı gidince başka ailelere dağılıyordu mesela. bu noktadan sonra uzun bir süreçte erkek mülk hakkını elinde tuttu ve gerçek gücü de buradan buluyor. öf lan yazdım valla.
62
toplumsal açıdan kas gücü asla diğerlerine göre daha üstün olmadı bu arada. insan da kas gücüyle değil toplumsal yaşantısıyla hayatta kalıyor. yani kas gücü değil mülk, esas erkeğe güç veren şey. günümüzü irdelemek çok daha uzun ve karmaşık ama bu konu için oraya girmiyorum.
63
kas gücü değil mülk diyorsun ama ki katılıyorum ama o mülkü getiren de ağır işlerde erkeklerin çalışması. yani erkeğin kas gücü. değil mi ?
64
hayır kas gücü değil, kadının doğurganlığı. ama işler çok farklı ilerlese ve ne bileyim kadınların iş bölümüne dahil olan bir alandaki teknik ilerleme zenginliği ve özel mülkiyeti yaratıp ticareti körüklese o zaman işler başka olabilirdi belki. asıl mesele kas gücü değil yani.
65
ki zaten günümüzde durum değişti artık, sadece nasıl bu koşulların oluştuğunu anlamak için anlattım. günümüzde işler bambaşka işliyor. eve para sokabilenin gücü var.
66
@60 hayır kardeşim anlatamadım yani işin duyguyla alakası yok ben kadının bu doğum sürecinde çocukla ilgilenmesi gerektiğinden (anne karnındayken), dış dünyada üstünlük erkeğe geçiyor bu da ilişkilere yansıyor bahsetiğim ilişki üstünlük ilişkisi çünkü erkek kadının bu savunmasız olduğu zamanda ona bakması gerekir. @61 çok güzel anlatmışsın evet anaerkil dönemler olmuştu bu işin sosyoekonomik boyutu gerçekten de böyle ama bu dediklerimin de hiç mi bir payı yok
#368945 nickim yok | 23/12/2014 02:48
67
değişen şey hayvancılık gibi konulardaki ilerleme oldu: ağır işler olduğundan erkekler uğraşıyordu bu işlerle ve bu teknikler ile ürün fazlası meydana gelmeye başladı, bu da ticareti doğurdu sayılır ve körükledi, burayı esas alarak soruyorum. olaylar değiştikten sonra, o ağır işlerle neden kadınlar değil de erkekler uğraşmaya başladı? kadın neden bu aşamada geri kaldı. doğurganlığı onu duygusal yapabilir tamam ama bu işlere neden kadınlar değil de erkekler el attı ?
68
doğurganlığı yüzünden işte. hayatlarının büyük bölümünde doğuruyorlar, ölü doğanı var doğup öleni var hayat tehlikeli ve zaten as sayıdalar bizim gibi yedi milyar değiller ki. çok doğuruyorlar, yani kadınlar önemli bir zaman boyunca korumaya muhtaç kalıyorlar ve sonra bir dönem çocuk bakımını üstleniyorlar. bu durumda erkekler tehlikeli işleri almak durumunda kalıyor iş bölümünde ki zaman içerisinde aradaki kas gücü farkını doğuran şeyin de bu olduğunu düşünüyorum.
69
ama günümüzde durum farklı, kadın tek çocuk doğurabilir, doğurmamayı seçebilir, çocuğuna bakıp bir yandan çalışabilir, doğurması çalışmasına engel değil ve korunması gerekmiyor çünkü artık yırtıcıların arasında yaşamamakta.
70
yani günümüzde eve para sokabilenin sözü geçer.
71
evet şimdi anladım, doğru diyorsun. bu doğurganlık üzerinde durmak gerek ama şu an günümüzde dediğin gibi olaylar değişiyor. para kimdeyse güç onda.
72
ben de bunu deminden beri anlatmaya çalışıyorum asıl mesele doğurganlık sonunda mütabakata vardık.
#368958 nickim yok | 23/12/2014 02:53
73
ya ben doğurganlıktan başlayıp çok uzatırım - o potansiyeli de görmüyor değilim ama- biz yine de mutabık kalmış olalım şimdilik:)
74
:) aynen geç oldu daha sonra devam ettirelim bu konu zaten öyle halledilecek bir konu değil ama biz elimizden geldiği kadar irdeledik. iyi geceler sizlere yeni bir mevzuda görüşmek üzere.
#368963 nickim yok | 23/12/2014 02:59
75
görüşürüz hocam. iyi geceler diliyorum. sohbet için de ikinize de teşekkür ediyorum. ben de son sigaramı içip uzamayı düşünüyorum.