bazı islam kaynaklarında

  1. 1
    peygamberin suretini gösteren eserler vardır. kaynakları ile birlikte linkte yer alıyor. www.zombietime.com/...link
    #380598 nickim yok | 09/01/2015 16:49
     
  2. 2
    bildiğin cengiz han la bu :(
    #380599 siyah kırmızı | 09/01/2015 16:50
     
  3. 3
    öyle çizmişler. bunlari çizenler allah'tan rahmetli olmuş :)
    #380602 nickim yok | 09/01/2015 16:54
     
  4. 4
    cahiliye dönemi kafası bunlar.
    #380603 woad | 09/01/2015 16:56
     
  5. 5
    @1 islam resmi heykeli kötülerken sence bu minyatürler islam kaynaklı mıdır ? sorgula
    #380604 kafka | 09/01/2015 16:57
     
  6. 6
    dinden_çıkarma.exe
    #380605 naylon | 09/01/2015 16:58
     
  7. 7
    inanmak veya inanmamak kişinin tercihidir. lakin biraz islam sanatçılarına aşina olan biri bu eserleri incelediği zaman, islami bir kimlikten çıkmamış olduğunu bilir. bu tarz proveke araştırmalar ile ortalığı karıştırmaya gerek yok.
    #380607 strogoff | 09/01/2015 16:59
     
  8. 8
    @5 tebriz, 1307 Kaynak: Edinburgh Üni. Kütüphanesi, Tebriz 1360-70 Kaynak: Topkapı Sarayı, İran, 1494. Kaynak: British Museum
    #380608 nickim yok | 09/01/2015 17:00
     
  9. 9
    @7 proveke etmek için paylaşmadım yani böyle çizmişler zamanında onu belirmek istedim kaynak tarması da yapmışlar
    #380609 nickim yok | 09/01/2015 17:02
     
  10. 10
    @9 ben sana öyle bir şey demek istemedim dostum yanlış anlaşılmasın. sadece bu kaynakların o amaçla ortalığa salındığını düşündüğümü söyledim. islami bir kaynak hele ki tebriz yakınlarında ki bir sanatçının suret ve ortam betimlemesini bu şekilde yapmayacağını bilecek kadar araştırma ve bilgi sahibiyim. bunlar basit olarak zamanın da siz de yapıyordunuz şimdi başkaları yapınnca suç mu oluyor mantığı ile ortalığı karıştırmak için dökülmüş asılsız eserlerdir. kimse şiddet gösterilmiş olmasını onaylamıyor lakin bu tarz şeyleri tarihi gerçeklik gibi sunmak konu da bilgisiz insanların kafasını karıştırıyor. bu bilinç ile provokasyon amaçlı ortalığa salınıyor.*
    #380612 strogoff | 09/01/2015 17:07
     
  11. 11
    ama kaynaklar ortada kaynak üzerinden ne kadar yanlış şey söylenebilir ki bu gün bunu bizim hocamız paylaşmıştı yani dediğin doğru da olabilir bir şey demiyim şimdi.
    #380620 nickim yok | 09/01/2015 17:13
     
  12. 12
    o zaman şöyle yapalım ben sana tarihi kronolojiye göre belirtilen tarihlerde islam coğrafyasının durumunu açıklayayım sen de kalanı kendi doğrularına göre tekrar analiz et.* tebriz söylenilen tarihlerde ilhanlılar devletinin yönetimi altındaydı ta ki 1336 yılında celayirliler tebrizi ele geçirene kadar. ilhanlı hükümeti pek çok konu ile beraber islam konusunda da radikallikleri ile bilinir. coğrafyalarında dini hoşgörü sahibidirler lakin islam konusunda saygısızlığa taviz vermezler. bu bahsedilen eserler tebriz de yapıldıysa devlet kuralları gereği saraya sunulmak zorundadırlar. islam dininde resim ve heykele olan ön yargının 1900 lü yıllara kadar geldiğini varsayarsak yapılan eser minyatür dahi olsa bir peygamberin suretini canlandırıp ki bu peygamber islam dininin en kutsal kişiliği cezasız kalmamak mümkün değildir. yani eserler gerçekse bile bu kasıtlı ve bilgi paylaşma amaçlı değildir. yani yansıtılmaya çalışıldığı gibi islam coğrafyasının kabul ettiği bir eser değildir. eser olarak betimleme çıkarımlarına gelirsek, malum çizimlerde suret betimlemeleri dönemin etkilerini taşımak ile beraber islami izlerden çok orta asya destanlarına benzetilmiştir ki bunu aşağıda ki eserde incelediğiniz zaman anlamak daha kolay olacaktır, www.zombietime.com/...link gelelim konunun özüne şimdi diyelim ki bunları bir müslüman sanatçı yaptı bu neyi değiştirir? hiç bir şeyi efendim. bugün baktığımız zaman kimse inanmadığı bir din veya onun peygamberi yüzünden öldürülmeyi ne olursa olsun hakketmiyor. ayrıntılara takılıp ortalığı karıştırmaya çalışan lobilerin arkasından gitmektense bunu dini veya ideolojik bir mesele olarak değil, insanlık suçu olarak görüp vicdan muhasebemizi yapmamız gerekiyor.
    #380638 strogoff | 09/01/2015 17:32
     
  13. 13
    evet güzel özetlemişsin dediklerinin bir çoğuna katılıyorum ama ben şunu anlamıyorum bu eserlerde tasvir edilmesini bir suç veya günah olarak görmüyorum yani iyi niyetli olan çizimler için söylüyorum. ha dalga geçilmesi benim de tasvip etmediğim durum. bunu da burda paylaşmamın sebebi buydu şimdi o insanları akıbeti ne oldu bunu çizdikleri için bilmiyorum daha detaylı araştırılabilir belki.
    #380641 nickim yok | 09/01/2015 17:41
     
  14. 14
    Abi bunların iyi niyetli çizimler olduğunu söylemek zor. Kötü niyetli de diyemeyiz. Neticede sanat yapmış, amacı sadece peygamberin suretini çizmek olsaydı diğer görselleri çizmezdi bile. Mesela orda miracı sembolize ederken peygamberin bindiği burak'ın kafasına bir insan kafası eklemiş. Yani amacı sadece görüntüyü aktarmak değil. Hayal gücünü kullanıp hayvanları öyle göstermişse diğerlerini de siz düşünün artık. Bayağı kurgu var işin içinde tabii.
     
  15. 15
    şimdi islam dininin ortaya çıktığı tarihi göz önüne alırsak aslında bu tarz eserleri günah saymalarının kendilerince normal olduğunu anlayabiliriz. şöyle ki islam dininin yayıldığı toplum put inancına sahip suretler ve hayvani figürlere tapan bir din anlayışına sahipti. Bu tarz bir anlayış içinde yeni bir din var oluyorsa normal olarak eskiyi hatırlatacak ve islam dinine mensup olanlar için kafa karıştıracak, negatif örnek teşkil edecek etkenleri toplumdan uzak tutmak istemişlerdir. Bak bu bizim icin mantıklı olmasa da, objektif baktığımız zaman o zaman islam dinine mensup olan biri icin güzel bir strateji. Simdi islam ve egemen olduğu toplumlara bakarsan duygusallık faktörünü farkedebilirsin. Bu faktör sayesinde zaten yıllardır bazı konular aşılamamıştır. Yaşadığımız benzer olaylar da bu yüzden böyle büyük etkiler yaratıyor toplumlar üstünde.
    #380644 strogoff | 09/01/2015 17:57
     
  16. 16
    Bu konuyu deşmek isterdim lakin şimdilik söyleyecek bir sözüm yok. Birkaç saate olur ama, gelip yazarım.
     
  17. 17
    ben kendi gözlemimi söyleyeyim o zaman. o dönem böyle bir amaç güdülmüştü doğrudur. bunu engellemek istemişlerdir ama şuan gözlemlediğim insanlar daha çok putlaştırmış bazı şeyleri. yani herhangi bir şeyi sormaya korkuyorsun abi. ben sormadan kafamdan ourtmandan nasıl inanacağım. bir de çocuklara dini hep ceza yoluyla öğretiyorlar bak bunu yaparsan cehenneme gidersin bunu edersen zebaniler bunu eder bu da çocuğun dini korkuyla kabul etmesini sağlıyor sağlıklı sonuç vermiyo sonra. yani senin de kafanı ağrıtmak istemem gerçekten güzel yerlere değinip anlatıyorsun ama özetle gözlemlerim de böyle.
    #380647 nickim yok | 09/01/2015 18:03
     
  18. 18
    Ne demek kafa ağrıtma söz konusu değil.* ancak günümüzde islam dininin öğretilip bireylere yaşattırılması bölgesel olarak değişim gõsteriyor. Değindiğin noktalar doğru biz toplum olarak duygusal ve korkutma üzerine eğitime odaklıyız. Örneğin mısır da islam dinine tabi arap bir ülke, orada ise gözlemlediğim üzere eğitim daha çok yaşatma yöntemi ile empoze ediliyor. Yani yaşadığın topluma göre dinleri yaşama durumun değişiyor. Ben mısıra gitmeden önce islam dini ve arap uygarlıklarına daha çok ön yargı besliyordum çünkü burada bunlar bize daha farklı empoze ediliyor. O yüzdendir ki çoğumuz senin de dediğin gibi bazı şeyleri sormaya dahi korkuyoruz.*
    #380655 strogoff | 09/01/2015 18:35
     
  19. 19
    bak bunu bilmiyordum mısır zaten çok köklü bir medeniyet ben anlamıyorum zaten bu medenyetin nasıl ortadoğu ülkeleri gibi gelişememesini (konu da değişti ama ) :)
    #380658 nickim yok | 09/01/2015 18:55
     
  20. 20
    dikkat ettiysen gözleri çekik tasvir edilmiş, doğu toplumları kendince tasvir etmeye çalışmış.
    #380663 114 | 09/01/2015 19:03
     
  21. 21
    Yok yok güzel yerlere saptı.* mısır medeniyeti tüm medeniyetler arasında bilim ve teknoloji açısından en üstün bir kaç medeniyet arasındadır haklısın. Ama tarihi araştıran uzmanların kültürel deformasyon diye adlandırdıkları bir durum var ki nice medeniyetleri yerle bir etmiş nice medeniyetleri ise değerinden yüksek noktalara eriştirmiştir. Örnek vermek gerekirse konumuzdan gidelim mısır, ülke ve medeniyet itibari ile arap yarım adası ve kuzey afrika kıtalarına islamiyet gelene kadar liderlik etmiş ve kendini kabul ettirmiştir. Bununla beraber çoğu dinin izin vermediği bilimsel araştırmaları yapmış, veya dini veya etnik bir çatışma bulundurmadığı için kültürel ve bilimsel alanda araştırmalara yönelebilmiştir. Lakin islamın ve hıristiyanlığın gelmesi ve yayılması ile beraber toplumsal normlar ve etnik kökenler üstüne yapılan tartışmalar artmış yeri geldiğinde bu sebeplerden çok büyük savaşlar yaşamıştır. Bu tarz olayların yaşanması tabi ki de bir çok alanda gelişmeyi yavaşlatmış ve sekteye uğratmıştır. Din etkeni tabi ki de tek başına suç odağı degil bu durumda. Asıl mısır ve arap uygarlıklarında ki yavaşlamanın sebebi avrupa ve asya kıtalarının orta çağın bitimine doğru bugünkü modern ekonominin temellerini atan yaptırımları ile beraber ham madde ve kaynak ihtiyacı dediğimiz şeyin doğması. Bu ihtiyacı en ıyi karşılayacak nokta ise o zaman ki koşullarda mısır ve nil nehrine kıyısı olan ülkelerdi. o tarihten itibaren medeniyetin eşiği olan mısır uygarlığı günümüze kadar değer kaybetmemesi sebebi ile savaşların ve sömürgeci zihniyetin elinden kurtulamamış, bu da dolayısı ile her türlü gelişmenin önünü kapatmıştır.*
    #380673 strogoff | 09/01/2015 19:20
     
  22. 22
    Geldim. Evet, yazalım. Peygamberin resmi çizilmemeli, heykeli dikilmemeli. Başta bunu söyleyeyim. Peygamber ne için gönderildi? Sirki önlemek için. Mekkeliler allah'ı inkar etmiyordu aksine allah'a yakınlaşmak için araya aracılar yani bu putları(lat, uzza,menat) koruyorlardı. Peki düşünelim, sirki bitirmek için gelen bir peygamber resimlerimi cizebilirsiniz,heykellerimi dikebilirdiniz dese ne kadar mantıklı konuşurdu ki? Hiç. İşte tam bu noktaya inmek gerekiyor. Bundan önce, taşlara tapınma geleneğinin nerden geldiğini bilmek gerekiyor. Zamanında iyi olarak bilinmiş insanlardır aslında dikili taşlar. Belki bir allah dostunun heykeli dikilmişti. Diyelim ki babamız öldü ve çok iyi bir insandı, halk arasında sevilip sayılırdı. Onun heykelini diktik ki ona bakınca "vay be, bid zamanlar böyle bir babamız vardı" diyelim. Yanından geçerken hürmet edelim, başımızı eğelim. Bir çocuk veya bilmeyen biri görsün bunu, hiç sormadan babasının yaptığını taklit etsin. Bunu torunlarına da göstersin. Yüzyıllar geçsin. E,ne oldu o güzel adam? Al sana düzmece tanrı. İşte peygamber de böyle bir düzmece tanrıya mahal vermemek için bu yasağı koydu. Peki, bunun yasak olmadığını ve resimlerin her yerde olduğunu bir hayal edelim. Her gün peygamberin yüzünü görüyorsun. İnsan, bir süreden sonra alışmaz mı bu simaya? Yani sana artık sıradan gelir. Manevi olarak sıradanlaşmasa da fiziksel olarak herhangi bir insan konumuna gelir. Her şeyi bırakalım şimdi.. Bugün peygamberi iğrenç biçimlerde tasvir eden kişiler var ve bunu sadece hayal gücüne dayanarak yapıyorlar. Bir de resimlerin yasak olmamasını hayal edin. O iğrenç tasvirlerin peygamberin gerçek suretiyle yapıldığını düşünün. İşte peygamber böyle şeylere mahal vermemek için yasak kıldı bunu. Umarım anlatabilmişimdir. Selam.
     
  23. 23
    @21 her şey de olduğu gibi tabiki burda da batı medeniyetinin sömürüleri yadsınamaz. coğrafyanın verdiği şansızlıkları da yadsıyamayız tabiki. açıklamalar için teşekkür ederim. @22 tamam anladım mantıklı ama ben bu kadar sert olunmasına şaşırıyorum birader yani tamam çizilmesin ama çizildide mi bütün dünya ayağa kalkıyor bir çok insan ölüyor bu da putlaştırma değil mi bi yerde. hay ben sorularımı sansür eyim bi türlü bitmiyo :)
    #380820 nickim yok | 09/01/2015 23:26
     
iv>