26
eşcinselliğe sadece erkeklerin tarafından bakıp, cinsel birleşmede ortaya çıkabilecek bir zararı eşcinselliğin fiziksel zararı olarak değerlendirmemek lazım bence.
#391349 silahşör | 27/01/2015 00:14
27
@26 ama fiziksel bir zarardan bahsetmiştik, o yüzden o örneği verdim. kadınlarda bulunmaması erkeklerde bulunduğu gerçeğini değiştirmiyor. ama tek mesele bu değil zaten.
28
oral yapmaktan aşınan dudaklar, veya yeterince sertlikte tahriş olan vajinalar da heteroseksüelliği hastalık sınıfına sokabilir bu yaklaşımla.
#391351 silahşör | 27/01/2015 00:16
29
ciddi mi söylüyorsun şaka mı (: vajinanın işlevi budur, eğer aşınıyorsa yanlış bir şey yapıyorsun ya da fazla ilişkiye giriyorsun demektir. oral yapmaktan dudak aşınmaz ama oral de hoşuma gitmiyor benim, o ayrı konu.
30
bu kadar kapalı fikirli olmayın, açık fikirli olacağım diye körü körüne savunmanın anlamı yok.
31
@29 hayır fiziksel zarar veren her şey hastalıktır diyemeyiz demek istedim zaten. ha bana sorarsan eşcinselliğin hastalık olup olmaması hiç önemli de değil, hormonal bozukluk veya düzensizlik olabilir, hayvanlarda da görülen bir durum çünkü, fakat bana sorarsan bir inanca körü körüne bağlanmayı da hastalık olarak değerlendirebilirim. insanlar kendilerine çekici gelen şeyleri kendileri seçemeyebiliyor, kimisi öyle sever kimisi böyle. hayvanlarda da görülebiliyor oluşu durumu doğal bir hale sokuyor diye düşünüyorum ve bu tedavi ile düzelecek bir şey değil, adam tedavi olmak istemiyor ki, düşün senin çok keyif aldığın bir özelliğine birisi hastalık bu tedavi edilmesi gerekir dese ne dersin.
#391357 silahşör | 27/01/2015 00:22
32
tabi o tedavi olayına, eşcinselleri toplumdan dışlamaya filan karşıyım. olayın mantığını ele alıyoruz sadece, nedir ne değildir bilelim diye. bence diğer canlılarda görülmesi olayı doğallaştırmaz, çünkü diğer canlılar bozukluk sergilemez diye bir şey mevcut değildir. neden diğer canlılarda varsa doğru olsun ki bir şey? diğer canlıların ne özelliği var bu konuda? yavrusunu yiyen de var, tecavüz eden de var. fiziksel zarar "hastalık" olmaya bilir ama doğru da kabul edemeyiz. daha önce de demiştim kolay örnek diye tekrarlıyorum, kendini jiletleyen birinin de bu kendi seçimidir ama genel olarak kendini jiletlemeyi doğru kabul edemeyiz mesela.
33
doğru demedim zaten, doğada mevcut olduğundan dolayı doğal dedim, insan icadı değil yani. ki bence bir olayın garipliği ona bakan kişinin kafasındaki sınırlarla alakalıdır. mesela ben olaya bakıp iğrenç bulurken ona çok çekici gelebilir.
ha hastalık olup olmadığı konusunda da şunu söyleyeyim, bu psikolojik bir durum, faşizm ne kadar hastalıksa eşcinsellik de o kadar hastalıktır. insanların kafalarındaki dünyanın onlara sunduğu bir takım sonuçlar bunlar. bir faşist çevresine zarar verebilir belki onu tam kıyaslamasak iyi olur ama mantıksal olarak ne demek istediğimi anlamışsındır. insan psikolojisinin ürünü, ben kendim ayak fetişi olarak söylüyorum ayak fetişi ne kadar hastalıksa eşcinsellik de o kadar hastalıktır diyebiliriz.
#391363 silahşör | 27/01/2015 00:31
34
psikolojik hastalıklar mevcut değil midir?
35
olabilir ama o şekilde düşünürsek, bizim gibi düşünmeyen herkese hasta deme yetkimiz de olur
#391367 silahşör | 27/01/2015 00:36
36
ki zaten eğer hastalıksa muhakkak psikolojiktir başka bi açıklaması yok. fakat ben hastalık olarak görmüyorum, kişiye herhangi bir engel teşkil etmiyor, tabi sosyolojik engellerden bahsetmiyorum engeli oluşturanlar biz oluyoruz çünkü. yeterli saygı ve hoşgörüyle toplum içinde huzurla yaşayabilirler: tamam eşcinselleri sevişirken izlemek rahatsız edici olabilir veya görmek rahatsız edici olabilir belki ama sıkıntı rahatsız olan tarafta bence, ben de rahatsız olmadığımı söyleyemem açıkçası ama saygı duymak zorunda hissediyorum.
#391370 silahşör | 27/01/2015 00:39
37
insan ırkı olarak, diğer tüm canlı ırklarda olduğu gibi soyumuzun devamını istiyoruz, eşcinselleri görmek, sanki bu soyun devamlılığını tehlikeye sokuyormuş iç güdüsünü tetikliyor olabilir ve bu bizi onların normal olmadığını düşünmeye, onları sevmemeye, tiksinmeye itiyor olabilir, halbuki eşcinsellik bulaşıcı değil ve dünyada her zaman insan neslini devam ettirecek kadar heteroseksüel bulunacaktır. bu korku genlerimizde var olan bir şey sanırım o yüzden önüne geçmesi zor. şimdi bu genlerin onlarda olmaması hastalık mıdır değil midir bilmem ama ben de insan neslinin devam etmesi taraftarı değilim. :)
#391373 silahşör | 27/01/2015 00:45
38
yazılanları okumadım ve fakat aig'ye katılıyorum.. ayrıca aig'nin bu uzun süren sessizliğinden kol gibi bi entry dayıyacağını tahmin ediyorum..
#391374 tilden katz | 27/01/2015 00:53
39
bilmiyorum valla bence hastalık denemez, ki hastalık olsa bile önemli değil.
#391376 silahşör | 27/01/2015 00:57
40
öncelikle ben bu cinsel ve duygusal iletişim olayını hep insanın hormonal dengesine bağlamışımdır. düşününce de eşcinsel bireyin hormonal bazı farklılıklara sahip olması akıllara ilk gelen. tabi bu durumu tetikleyici unsurlar genetik olabileceği gibi çocukluk dönemi travmaları gibi sonradan kazanılmış da olabilir. bu açıdan yaklaşıldığında eşcinselliği "bozukluk" olarak tanımlamak sanırım daha mantıklı. daha önce badilerle birkaç gecemizin tartışma konusunu olmasından mütevellit biraz konuya hakim gibiyim. şöyle ki eşcinsel arkadaşları olup, eşcinsel bir arkadaşla belli dönem aynı evde de kalmış birisi olarak, kendilerini hasta olarak değil de biraz farklı olarak tanımladıklarını biliyorum. fakat benim düşüncem bu durumun salt tercihten öte olduğuna yönelik. örneğin evlenmiş çocukları olmuş sonra da eşcinselliğe yönelmiş insanlar var. bu örnek bu durumun tercihten öte hormonal bir dalgalanma sonucu eşcinselliğe yönelimi açıklıyor benim adıma.
olayın bir de biseksüellik boyutu var tabi ki, bu durumda benim hormonal bozukluk düşüncem sakatlanıyor haliyle. bu biseksüellik konusu olaya karıştı mı zaten çoğu düşünceyi sakatlıyor. bu durumda da en mantıklı açıklama bu durumun salt tercih oluşu oluyor. ne demek bu, adamın canı çekiyor, yada hoşuna gidiyor demek. enteresan.
ayrıca bir de devletin resmi kuruluşu milli savunma bakanlığının eşcinselliği hastalık olarak tanımlaması,
raporu istiyor oluşu var ki bu da ayrıca incelenmesi gereken bir durum.
özetle gençler benim düşüncem biseksüelliği ayrı incelemek gerektiği ve eşcinselliği bir bozukluk olarak görebileceğimiz yönünde. tabi kendilerini bozuk birer birey olarak görmüyorum. bu konuları düşündükçe, tartıştıkça kendilerine daha empatik yaklaşabileceğimizin de farkında olduğumdan başlığı açan arkadaşa da ayrıca teşekkür ederim.
#391423 votefornobody | 27/01/2015 01:28
41
bu hormonal bir bozukluk veya dalgalanma olsa dahi, hastalık sayılmayabilir. yani sende salgılanan hormonlarla onda salgılananlar farklı olabilir. fakat bu neden onu hasta konumuna soksun ki? genelinkinden farklı da olabilirler ama tüyleri turuncu olan insanlar da genele göre az sayıdalar. biseksüellik bence insanın ulaşabileceği üst düzey bi kafa yapısı. yadırgamamak lazım bu insanları hiç.
#391436 silahşör | 27/01/2015 01:33
42
zaten bence hastalık daha ince görülmesi gereken bir konu. hani hastaysan tedavisi vardır, yoksa da "vah vah" tır. fakat bu durum farklı, bu insanların tedavi olmak gibi bi kaygıları ya da ne biliyim ihtiyaçları yok. kimseye zararları da yok. o yüzden özellikle "bozukluk" kelimesini kullandım, hastalık kelimesinden kaçındım. ama işte farklılık da diyemiyorum ben bu duruma, tamam farklılar ama sanırım farklılıklarının davranışlarına, yaşayışlarına yansıyor oluşu durumu daha karışık, daha derinden incelenesi yapıyor nazarımda.
#391452 votefornobody | 27/01/2015 01:44
43
@42 haklısın, bozukluk olabilir ama olmayabilir de işte. belki de onlarınki normaldir bizimki bozuktur bilmiyorum. neye göre bozuk yani. referans aldığın hormonal dengeye göre farklıdır. evet hormonal bir fark olduğu ortada. ha olaya doğanın gerekleri şeklinde bakarsak üreme yetisi heteroseksüellere özgü olduğundan, heteroluk daha normal gibi görünüyor. fakat neye göre bozuk diyebiliriz ki? belki de soyunun devam etmesini istemek, ve üreme içgüdüsü tüm canlılarda görülen bir bozukluktur. yani ne bileyim uzun lafın kısası saygı duymak lazım herkesin tercihine ve yaşam tarzına.
#391453 silahşör | 27/01/2015 01:53
44
çılgınsınız...
#391538 warlock | 27/01/2015 05:58
45
bayıldım okurken.
#391548 tuzruhu | 27/01/2015 08:22
46
sağ taşakda dönen seviyeli muhabbete bak. ne oluyonuz
#391608 muratti rosso | 27/01/2015 12:19