1
aslında bir yerde doğrudur. ama bir yakınlaşmadan sonra genellikle tüm günahı erkeğe yıkan kız tiplerinin yarattığı bir düşüncedir. bütün gece mutludur ama ertesi gün sanki zorla sen yatağa atmışın o hiç istememiş gibi bir triplere girmeleri. sıkıntılı varlıklar.
#398119 jackiemoon | 02/02/2015 15:31
2
doğru değildir yav. hoş bir durumda değildir. sevişmek sapıkça ya da kirli, ayıp, zararlı bir şey değildir. bakış açısı önemli.
3
@2 karşı tarafında senin yazdığın gibi düşünmesi zaten problemi ortadan kaldırır.
#398124 jackiemoon | 02/02/2015 15:34
4
tamam işte onu diyorum, problem bakan kişiyle ilgili olabiliyor bazen.
5
@2 heryerde ağza alınması, ulu orta konuşulması zararlı ve kirli bir şeydir efendim, mahrem denilen birşey var, uyarsın uymazsın o kişinin vicdani meselesidir fakat bu kadar uluorta birşey olması herkesin her ağzına geleni söylemesi bu tarafı potansiyel sapık yapabiliyor.
#398128 neset ertas | 02/02/2015 15:41
6
@5 ben öyle olduğunu düşünmüyorum, kendisi kirli ve zararlı olmadığından sağda solda konuşulması da öyle olmamalı. bakış açısıyla ilgili olay. eğer olayı birini ele geçirmek, ondan faydalanmak, onu kullanmak olarak görüyorsa insan bu konuda böyle konuşması beni de rahatsız eder misal.
7
yoo öyle değil .d
#398130 Guinness | 02/02/2015 15:48
8
İş bu girdi kesinlikle erkek üstünlüğü barındırmamaktadır. Cinsel temalarda erkek ilk kurşunu atan cinsiyet olarak kabul edildiği için bu potansiyel sapıklık erkeğin doğuştan kimliğidir. Ki bence sapıklık rahatsız olunacak bir kavramda değil ama konumuz bu degil tabi. şimdi bayanların çoğu kendi öz karakterlerinde beğenilmeyi, izlenmeyi veya bu zamanda denildiği gibi kesilmeyi sever ancak bundan rahatsız oluyormuş gibi davranarak kendilerine bir masumluk mekanizması kurar. Bunu kesinlikle yanlış bulmuyorum ama bu da bir doğru kabul etmek lazim. erkek kişisi ise bu tarz karakterlere cinsel bir tepki vermeden duramaz arkadaşlar bunu da bizim kabul etmemiZ lazim. O yüzden erkek kadın fark etmez önce kendi dogamizi kabullenmeyi sonra bunu kontrol altına almayı öğrenmemiz gerekiyor.
#398136 strogoff | 02/02/2015 15:51
9
@6 olay kirli veya zararlı demiyorum efendim, konuşulması zararlı ve kirlidir, tekrarlıyorum bu tür konular mahremidir insanın özelidir hadi sen kendinin özelinden çekinmiyorsan karşıdakinin özelidir, iki tarafta çekinmiyorsa bunun adı genişliktir. olay birini ele geçirmek veya başka kötü amaçlar doğrultusunda olmasa dahi istisnai durumlar hariç, gene bu tür konular mahremdir konuşulması da mahremdir bunlar değişmez, gayet stabil yargılardır.
#398137 neset ertas | 02/02/2015 15:51
10
@9 şöyle bir problem var: mahremdir, genişliktir diyorsun. fakat mahrem nedir, neden genişliktir ve neden zararlıdır, ne için anlatılmaması gerekir, bunlar neden değişmez belirtmiyorsun. bu sebeple anlaşamıyoruz.
11
@8 sapıklık kavramını kullanmak problem burada. cinsel isteğe sahip olmak, bir ilişkide bunu amaçlamak sapıklık değildir.
12
@10 mahrem, haram kılınmış, gizli demektir. İnancı olan için zaten haramdır, inancı olmayan kimseler için ise ayıptır. Neden değişmez inancı olan insan için gayet açık herhalde, inancı olmayan insan için ayıplık yargısı değişir mi ? efendim, sözlük misali açıklamanın bir manasını görmüyorum ben, ben böyle birşey konuşulduğu zaman vicdanen hem rahatsız oluyorum hem utanıyorum bu diğer insanlarda olmuyorsa benim kabahatim değil diğerlerinin genişliğidir ki bir insanın karşı tarafla yaşadığı özel bir durumu ağzında sakız etmesi nerden tutarsan tut ayıp birşey.
#398148 neset ertas | 02/02/2015 16:02
13
@11 sapıklık kavramına bakış açısına göre değişir bu guzel insan. Dediğim gibi sapıklığın tanımı toplum içinde cok farklı kavramları barındırıyor. Bak bu gece guzel bir konumuz çıktı tartışalım derim.
#398149 strogoff | 02/02/2015 16:03
14
@12 ama o zaman sohbet etmenin anlamı kalmaz, zira aynı kafaya sahip değiliz. kendi mantığını bana da açıklaman gerekir ki anlaşabilelim, sohbet etmenin bir anlamı olsun yani. rahatsız oluyor ve utanıyor olabilirsin, bunun "neden" böyle olduğu önemli ama, öyle olma demiyorum. nedenini soruyorum. insan neyi neden yaptığını bilmeli ki yaşantısında kontrol sahibi olsun, rüzgarda sürüklenip gitmesin, başkaları tarafından kolayca yönlendirilemesin. kısacası tartışmak imkansız bu durumda, çünkü mesela "neden ayıp?" diyorum, "sözlük gibi açıklamanın manası yok, bence ayıp" cevabını alıyorum. nasıl tartışma doğacak buradan?
15
@14 ya kurban olduğum güzel insan, ilk çağlarda bile insanlar mahrem bölgelerini kapatmışlardır. işte bu bir yargıdır, bu dini bir açısını geçtim utançtır ve utanç bir duygudur, ben sana sıcağı nasıl anlatayım ki ayıbı anlatabileyim bu şekil. İnsanlar neden cinsel bölgelerini kapatır çünkü bu ayıptır. ve haliyle konuşulması da mahremdir. buradan ayıbın ne olduğunu çıkaramıyor muyuz ki benden bunu istiyorsun. Utanmamın sebebi ayıp olması. buyurasın güzel insan : ayıp : Toplumun ahlak kurallarına aykırı olan, utanılacak durum veya davranış.(TDK) ayıp veya utanılacak bir şey değilse uluorta konuştuğumuz gibi uluo orta yapalım o zaman?
#398162 neset ertas | 02/02/2015 16:13
16
@15 tarih öncesi devirlerde insanlar soğuktan korunmak amacıyla giyinmişlerdir. "mahrem" bölge olduğundan kapattıklarını söyleyemeyiz kendilerinin. bu bölgeler mahrem olarak sayılmaya kadının bir mal olarak sahiplenilmesinden sonra başlıyor. çünkü kadın yetiştirilip başlık parası gibi ücretler ile satılacak aileler arası bir mala dönüşüyor, satıldıktan sonra da çocuk doğuracak ve ev işlerini yapacak bir köle halini alıyor. bu da malın değerli kalması için açılmaması, namuslu ve el değmemiş kalması gerekliliğini doğuruyor. mal olarak sahiplenen erkekler de bu mallarını kıskanıyorlar haliyle, sadece aileler arası alış veriş durumu da değil olay. bundan önce insanlar hasat zamanı meydanlarda toplanıp hep beraber sevişiyorlardı, tarlalarla beraber çocukları da ekiyorlardı yani ve utanılacak bir durum yoktu. işte ben mahremiyeti açıkladım. sıcağı da biri gelip açıklayabilir bize kolayca, fizik ile ilgili bir durumdur, çok gizemli değildir. bir şeyi sırf başkaları öyle diyor diye yapmak oldukça hatalı bir davranıştır. zararları nedir, yararları nedir onları bilip ona göre yapıp yapmama arasında seçim şansı tanımak gerekir kendine. bu sebeple tekrar soruyorum: ne zararı var?
17
doğru açıkladım demiyorum, kendi mantığımı anlattım sadece.
18
@16 yahu efendim lütfen gerçekten lütfen, siz hep soğuktan korunmak için mi giyiniyorsunuz ? yazın izmirde çırılçıplak dolaşın o zaman... ikinci parağraf tamamen konudan bağımsız birşey. ben soruyorum size madem ayıp değil fikrinizde buna uymuyor konuştuğunuz gibi ulu orta yapıyor musunuz bu eylemleri ? sokağın ortasında yapıyor musunuz ? veya yapılsa hoşunuza mı gider bir utanç duymaz mısınız bunu soruyorum ? ben size başkaları öyle diyor diye yapıyorum veya yapında demiyorum, ben utandığım ve rahatsız olduğum için dedim. topluma mal olmuş değer yargısı budur bu başkalarına bir değer yargısı gözükmüyorsa kişinin genişliğidir dedim.
#398179 neset ertas | 02/02/2015 16:26
19
karıların geri zekalı olduğundandır. bu kanserle yaşamak zorundayız...
#398182 warlock | 02/02/2015 16:27
20
@18 meseleleri birbirine karıştırmayalım. ilk çağlarda insanların utançtan giyindiğini belirttiğinden ötürü durumun öyle olmadığını anlattım. günümüzden bahsetmedim. ulu orta yapamam zira dayak yerim. ama burada hatamız ne? bir şeyi toplum tarafından ayıp kabul ediliyor diye, o şey otomatik olarak yanlış mı oluyor? o zaman toplumun değer yargıları asla değişmez, hep aynı kalır. toplumun bütün yargıları doğru mudur? birilerini sevişirken görsem bundan utanmam açıkçası. böyle bir tabuya sahip değilim. bana bir zararları yok, kötü bir şey yapmıyorlar, vesaire. dayak yemeyecek, ayıplanmayacak olsam yazın çıplak da çıkarım dışarıya. kolum gibi burnum gibi bir organımı neden saklıyorum?
21
bravo.
#398200 neset ertas | 02/02/2015 16:43
22
hayda (:
23
diyecek başka sözüm yok hakim bey, siz kazandınız efendim benden bu kadar.
#398207 neset ertas | 02/02/2015 16:45
24
kazanmak kaybetmek değil de bazen tartışma böyle bitebiliyor doğaldır, sonuçta biz yeni cevap üretemiyoruz diye bir taraf haklı çıkıyor sayılmaz. teşekkürler güzel tartışma oldu.