1
hepiniz münafıksınız! çünkü ışid dediğiniz örgüt hadis kitaplarında ne yazıyorsa onu uyguluyor. siz hem inandığınız uyduruk hadisleri uygulamadığınız için hem de uygulayana tepki gösterdiğinizi için münafıksınız.
#399714 114 | 03/02/2015 21:08
2
din trollüğü nechulun elindedir eksi
3
bi bak bakalım nehcul diye bir hesap var mı? ben ne nehcul iken trolldüm nede şimdi trolüm. gerçekleri duymak zorunuza gidince trol damgasını yapıştırın. ankebut beyinliler!
#399718 114 | 03/02/2015 21:11
4
bir sn. hangi hadis seyyidi ?
5
anlamamakta ısrar etme ubeyd. şu hadis bu hadis değil hepsi. hepsi peygambere iftiradır.
#399721 114 | 03/02/2015 21:13
6
sünni vurgusu niye
? müslümanın etniği kökeni olmaz. müslüman adam maldır.
#399723 hz turuncu | 03/02/2015 21:13
7
adam beyni yakmış beyler.
8
bu hangi kitapta yazıyor baboş ya da hangi ayette
www.ntv.com.tr/...
#399725 nickim yok | 03/02/2015 21:14
9
nechul buradaydı? sen oysan eksi değil hll spr dvm
10
la ilahe illallah muhammeden rasulullah..............
11
@9 ben ayette yazıyor diye bir şey mi dedim? anlamamakta niye ısrar ediyorsunuz. bak şimdi; bir adet ilahi mesajları içeren kitap var. bu kitaba kuran diyoruz. mutluluk bilgisidir. binlerce adet paygambere atfedilen uydurma hadis kitabı var. ve hepsi kuran'la çelişiyor. anladınız mı?
#399733 114 | 03/02/2015 21:16
12
@11 din yalnız allah'ındır. sadece la ilahe illallah. allah sadece onun birliğini kabul etmenizi istiyor. kuran'ın getirdiği dinle bugün ki din anlayışı arasında o kadar uçurum var ki.
#399737 114 | 03/02/2015 21:18
13
arkadaşlar kuran-ı kerim 610 ve 632 yıllar arasında indirilmiştir şuan 2015 deyiz, söliyim dedim.
14
@14 anlatmak istediğim de bu. uydurma hadislerle kuran'ı geldiği zamana sabitliyorlar. hiçbiriniz doğru düzgün kuran meali okuduğuna da inanmıyorum. kuran'ın mesajı bütün zamanlara hitab eder. ayrıca indirildiğini kabul edip de geçerli olduğunu reddetmek de ayrı bir çelişki.
#399743 114 | 03/02/2015 21:24
15
ya şimdi 114 sen şunu mu demek istiyorsun: -ışid dediğin hadisleri uygular. siz de hadislere inanıyoruz deyip o hadisleri uygulayan kişilere tepki gösteriyorsunuz. bu ne yaman çelişkidir. doğru mu anladım?
#399744 kelamdar | 03/02/2015 21:24
16
@16 aynen öyle diyorum.
#399746 114 | 03/02/2015 21:25
17
@17 vallahi külliyen haksızsın diyemeyeceğim. hadisler konusunda haklısın, birçok uydurma hadis var ve bunları ayıklamak günümüzde neredeyse imkansız gibi. ama bunun için de bazı hadislere inanıp ışid'e tepki gösterenleri münafık ilan etmek de doğru değil gibi.
#399753 kelamdar | 03/02/2015 21:28
18
@14 hocam evet doğru söylüyorsun, lakin kur'an-ı kerim'in cem edilmesi hz. osman zamanını bulmuş ve cüzleri aktaran sahabenin sonradan yazdığı risalelerle, aktardıkları cüzlerin bazen taban tabana çeliştiği görülmüştür. @13 kardeşimiz sünniliğin böyle tehlikeli olayları saf dışı bırakmak için hadisleri itikadın kaynaklarından biri olarak kabul etmesini "
her nedense" benimseyemiyor. mevzu bu kabaca.............
19
@18 bazı hadisler doğru olsa da ne değişir. biz yalnızca allah'ın mesajına uyarız. zaten muhammed peygamber'in de görevi o mesajı iletmektir. onun dışında bir şey değil. @19 tarihi de yanlış yazdınız. kuran'ın derlenmesi muhammed peygamber zamanında olmuştur.
#399764 114 | 03/02/2015 21:31
20
benim 13 gönderiyi atmamın sebebi, hadislerin değişmiş olmasına paralel dünyanın da çok değiştiğini söylemek içindi.yalan hadisleri burada tartışmak yerine, 7. yy 'da dizlerine kadar sakal bırakan adamla, 2015 de bunu taklit etmeye çalışan, 7.yy 'da giyilen donla 2015e ayak uydurmaya çalışmanın geride kalmak olduğunu anlatmak istedim. peygamber eğer kutuplarda doğmuş olsaydı şimdi siz haziran ayında yorgandan ceketlerle mi gezecektiniz biraz böyle düşünün. buradan da ışid terör örgütüne gelirsek şunu söylemek isterim; ışid müslüman olmayanların kafasını kesmiyor mu kardeşim dizip kurşuna dizmiyor mu? ulan bunu allah emrediyorsa peki peygamber efendimizi taif de taşladıklardında neden dönüp taş atmamıştır. arkadaşlar 2015 kapitalist dünyasındayız. gelmeyin bu oyunlara.
21
#399785 hz turuncu | 03/02/2015 21:38
22
ne anlatabilirsin ki. her gün inandığınız hadislere göre haram olan onlarca şey yapan insanlara ne anlatılabilir. Onların da çoğu, ortak koşmadan ALLAH'a inanmaz. kuran. 12:106
#399799 114 | 03/02/2015 21:42
23
@22 seccade elimden düştü kardeş :(
#399807 hz turuncu | 03/02/2015 21:46
24
kuran güzel kitap da çevresi kötü. bir müslümana sorsan (genelde) hristiyanlık yozlaştı diyecektir. ancak bunu söylerken islamın ne kadar yozlaştığının farkında olmadan söyleyecek. yani kuranı bile farklı farklı yorumlayıp kendi içlerinde küçük alt dinler üreten bir din oluştu.
#399811 naylon | 03/02/2015 21:50
25
@24 kafirlere tokat gibi bir cevap vermiş
#399812 hz turuncu | 03/02/2015 21:53