sizdeki ön yargı

  1. 1
    sinirimi zıplatan. kimin dediğini unuttum güzel bir sözü vardı, önyargıları parçalamak atomu parçalamaktan zordur. araştırmacı, sorgulayıcı geçinenler bile 19 konusunda hemen kapıları kapatıyor. kırın zincirlerinizi, matematiğe alerji duymayın.
    #404043 114 | 06/02/2015 18:42
     
  2. 2
    ön yargı düşüncenin doğal bir unsurudur, insan neye bakarsa baksın öğrendikleri, bildikleri ile, sahip olduğu düşünce yapısı ile yorumlayabilir, bu da önyargıları ile bakması demek oluyor. bu doğal bir şey. bunu yıkmak için sağlam tartışma gerekiyor. öyle bir şey yaşanmadı.
    #404044 anoktainoktagnokta | 06/02/2015 18:43
     
  3. 3
    aklını kullanan bir insan objektif bakmayı da bilir.
    #404046 114 | 06/02/2015 18:44
     
  4. 4
    tamamen objektif bakmak diye bir şey mümkün değildir zira insanın birey olarak durduğu bir nokta mevcuttur, "bakış açısı" sahibi olabilmek için bir noktada mevcut bulunmak şarttır. tartışmaya, gelişmeye öğrenmeye açık olup olmama mevzusu vardır.
    #404047 anoktainoktagnokta | 06/02/2015 18:45
     
  5. 5
    @2 olm sen harbi şaka gibisin lan. Zaten tartışmalara "tanrı yoktur" önermesini kabul edip öyle başlıyorsun. (: nasıl kıracaksın önyargını?
     
  6. 6
    einstein'ın sözüydü o. önyargı da olur. normaldir. empati yeteneğinizi geliştirmeye hâllenin... kurtulursunuz.
    #404049 Olly | 06/02/2015 18:46
     
  7. 7
    @5 e yoktur çünkü. siz de vardır demiyor musunuz?
    #404050 anoktainoktagnokta | 06/02/2015 18:46
     
  8. 8
    @4 ben tamamen objektif bakılabileceğini düşünüyorum. senin ise cümlelerin bile ön yargılı. @5'e katılıyorum.
    #404051 114 | 06/02/2015 18:47
     
  9. 9
    bu önyargımı kırmak için "kırmanız" lazım. öyle durduk yere "ay ben önyargısızım allah olabilir de olmayabilir de" diyecek halim yok, çabalayın bakalım.
    #404052 anoktainoktagnokta | 06/02/2015 18:47
     
  10. 10
    @8 nasıl olacak tamamen objektif bakmak?
    #404053 anoktainoktagnokta | 06/02/2015 18:47
     
  11. 11
    hakk'ın kelamına da önyargılı yaklaşmayalım, sorgulayalım. değil mi seyyidi ?
    #404054 ubeydullah chygrizinski | 06/02/2015 18:48
     
  12. 12
    önyargılı olmak sorgulamamak demek değildir. "ön" bir "yargıda" bulunmak demektir. her-kes yapar bunu.
    #404056 anoktainoktagnokta | 06/02/2015 18:49
     
  13. 13
    onu kendin sorgula, başlığa lap diye atlamandan belli ön yargılı olduğun. @11 evet. körü körüne kabul ermekte ön yargıdır. sorgulayarak aklındaki soruları cevaplayabilirsin.
    #404057 114 | 06/02/2015 18:51
     
  14. 14
    Ön yargı bizim insanımızın en büyük sorunu zaten. Gerçi onları da suçlayamayız bu topluma siyasiler, kendine din adamı diyenler o kadar çok kin, ayrılık ekti ki sonucunca ön yargı biçer olduk.
    #404060 julius galius | 06/02/2015 18:55
     
  15. 15
    şimdi tekrarlıyorum: her türlü tartışmaya açığım. bu tartışmalar sonucu fikrimi değiştirebilirseniz bunun mümkün olduğunu da düşünüyorum. fakat: elinizde bir bardak var diyelim. ben size diyeceğim ki "bardağı bırak, yere düşmez. bu kadar ön yargılı olma, her şey mümkün sonuçta evrende değil mi? ne biliyorsun yere düşeceğini, önceki deneyimlerine bakıp ön yargıda bulunuyorsun. oysa hata yapıyorsun, bırakırsan havada süzülecek". o bardağa ihtiyacınız var diyelim, hatta değerli olsun sizin için o bardak. bırakır mısınız, bırakmaz mısınız? eğer bırakırsanız ve havada uçarsa, bu sefer ön yargınız yıkılır. "evet lan, bardak uçabiliyormuş" der, sebeplerini ararsınız. sebebi neyse bulduktan sonra: "şu şu koşullar altında bardak uçabilir" diye yeni bir ön yargı oluşturursunuz. "sakın bırakma manyak mısın o bardak değerli, yere düşer!" dediğimde, "bu koşullarda bardak uçabiliyor ve bırakmak zorundayım" diyerek bırakacaksınızdır.
    #404062 anoktainoktagnokta | 06/02/2015 18:57
     
  16. 16
    aig e bu konudaki düşünceleri konusunda katılıyorum. önyargısız olmak diye bir şey ya da objektiflik diye bir şey yoktur. ben de uzun zaman buna inanıyordum. objektif bakılacağına ya da önyargısız olunacağına. ama mümkün değil böyle bir şey. ön yargıları kaldıralım artık muhabbetleri son derece saçma geliyor şu anda.
     
  17. 17
    deneyim-ön yargı ve inanç birbirine oldukça yakın kavramlardır. inanıyorum ama ön yargım yok diyen biri kavramın anlamını bilmiyordur.
    #404066 anoktainoktagnokta | 06/02/2015 19:03
     
  18. 18
    klasik inanç anlayışına uyarsan çelişir tabi. hakikatleri görmek istersen görürsün, bu da sorgulayarak olur.
    #404067 114 | 06/02/2015 19:05
     
  19. 19
    ön yargı yok diyenler, geçmişte yaşadıkları tecrübelerinin şimdiki yaşantılarına nasıl etki ettiğini düşünsün bence.
     
  20. 20
    @18 ama ön yargılı olmak sorgulamaya engel değildir, zira herkes önyargı sahibidir yoksa düşünce sistemi olmaz, yorum yapamaz. tabu ile ön yargı farklı şeyler. niye tartışmaya açığım diyorum? madem sorgulamak bana ters, tartışmaya da girmem o vakit. ama daha tartışmadan direkt bakıp inanmamı bekliyorsan öyle bir şey olmaz, çaba göstermen lazım.
    #404069 anoktainoktagnokta | 06/02/2015 19:06
     
  21. 21
    @20 ben sadece senin için söylemiyorum. 19 neredeyse herkes reddediyor.
    #404070 114 | 06/02/2015 19:08
     
  22. 22
    19 ne (ilk girdinde de yazmışsın bunu. nedir bu 19)
     
  23. 23
    19 mucize
    #404072 neset ertas | 06/02/2015 19:10
     
  24. 24
    @21 çünkü gerçek değil. gerçekdışı şeyleri reddetmek önyargı değil.
    #404073 ubeydullah chygrizinski | 06/02/2015 19:10
     
  25. 25
    tam ne olduğuna dair şöyle ayrıntılı bir yazı yazsana, videoları filan boşver. okumak isterim.
    #404074 anoktainoktagnokta | 06/02/2015 19:10
     
iv>