26
tek dogru yol, gerçek kesit. tabii beşinci boyutu da unutmayın beyler.
#408148 ikinci nesil | 10/02/2015 20:44
27
@25 onu aig'e soralım bence ne düşünüyor merak ediyorum :)
#408149 nickim yok | 10/02/2015 20:46
28
@24 nasıl oluyor o? gerçek yorumlanamaz, o zaman sen hayatının hiçbir noktasını yorumlayamazsın. nereden vardın o kanıya? sahtenin, gerçek dışının var olduğunu zannettiğin için kafan karışıyor. "her" "şey" gerçektir.
29
@28 şöyle diyim abi bizim gerçeği bilebilmemizin tek yolu var bütün kainatta bir doğruyu test etmek biz sadece bu dünyadaki verilere göre test edebiliyoruz. sadece bu dünya gerçeğin ölçütü olamaz.
#408153 nickim yok | 10/02/2015 20:48
30
@28 ya her şeyin bir rüya olması ihtimali?
#408154 fiyuv | 10/02/2015 20:48
31
@29 tekrarlıyorum: gerçek doğru ya da yanlış olmaz. bunu bir sindir. sonra şunu sindir: gerçeği yorumlayışın doğru ya da yanlış olabilir. bil di ğin her şey ger çek tir. bu o kadar basit bir şey ki, o kadar olur.
32
bunların hiçbiri cevap sayılmaz var olan dünyanın sizlere duyularınız ile algıladığınız ve deneye tabii tutabildiklerinizi gerçek olarak kabul edip kenidinize göre yorumlar yapıp sorulan sorulara ona göre cevalar veriyorsunuz ontolojiye kaydınız bir şey soyut veya somut olsun var diye kabul ediliyorsa vardır örneğin cinler bana göre yoktur bazı insanlara göre vardır sizin yazdıklarınızın üzerine kuracak olursak bazı insanlar var dediği cinler o zaman vardır soyut olanları ne yapacağız? öyle şeyler yazın ki yaşadığınız günden yüzyıl sonrada yazdıklarınız aynı olsun değişmesin gerçek nedir?
33
@31 gerçekliğin yorumlanmayışına katılıyorum ondan bahsettim zaten. diğer dediklerine de katılmıyorum gayet açık kendimce anlattım aig
#408157 nickim yok | 10/02/2015 20:53
34
@32 cinler yoktur, gerçek değillerdir, fakat cinler üzerine nasıl bir düşünce var olabiliyor o zaman? işte dediğim gibi, gerçeğin yorumları doğru ya da yanlış olabilir. gerçek gerçektir, bildiğin her şey gerçektir. insanın gerçeği yorumlama biçimleri vardır: idealist-metafizik yorum bunlardan biridir. bu yoruma göre ortaya çıkmış bir kavramdır cin, sebebini bilmediğin olayları cinlerin yaptığını söyleyerek açıklarsın. olay gerçektir, cin düşüncesini doğuran şey gerçektir. cin düşüncesi de beyindeki sinyallerden ibaret olarak gayet somut bir gerçekliktir. ama var olan şey cin düşüncesinin tanımladığı şey değil, onu doğuran şey. kanatlı at var mıdır? yoktur. kanat ve at vardır. insan kafasında bu iki kavramı birleştirir ve görüp açıklayamadığı, yanlış anladığı bir şeyi "kanatlı at" zannedebilir. kanat var. at var. insanın gördüğü o şey var, edindiği bilgi gerçek çünkü var olmayan bir şeyden bilgi de edinemezdi. ne oldu, yanlış yorumladı. çaktın?
35
İnsanın bildiği şey gerçek, bilmediği gerçek değildir. Yani gerçek sadece insandan insana göre değişir. Neyin gerçek olup olmadığı tartışmak çıkmazdır. Çünkü bu göreceli bir kavram. Gerçeğin ne olduğunu veya nerede olduğunu bilemeyiz. O sadece kişiye aittir. bireyseldir.
#408159 julius galius | 10/02/2015 20:55
36
gerçek insandan bağımsız olarak var olan bir şeydir. ben sıkıldım tartışmaktan, bunlar çok bariz şeyler canımı sıkıyor tartışmak..
37
@36 niye kızıyorsun aig ne güzel tartışıyoruz yav :)
#408161 nickim yok | 10/02/2015 20:56
38
basit bir örnek bir dönem sigara için sağlığınıza faydalı deniliyordu bir dönem geldi sigara sağlığa zararlı dendi ve şimdi psikiyatri araştırmalarında alınan antideprasanlar ile birlikte sigara içerseniz (sağlıklı değil) içilen sigara katalizör etkisi gösteriyor ve ilaçlar daha iyi etki ediyor doğru bilgi nedir?
39
kızmadım yav sıkıldım. doğru bilgiden değil gerçekten bahsediyoruz. bunlar çok basit şeyler, yeterince ilgiliyseniz zaten benim anlatacağım fikirlerin kat kat iyisini bulursunuz. o yüzden can sıkmaya gerek yok.
40
bak @36 hemen küstün. olum tamam bak gerçek var olan şeydir fakat bence insandan bağımsız değildir. yani bizim algılarımız sayesinde vardır. misalen atansoxcyrasfads diye bir şey gerçek midir değildir. niye çünkü onun var olduğuna dair herhangi bir algımız veya verimiz yok. bu da demektir ki gerçek insan algısıyla sınırlıdır.
#408164 drjivago | 10/02/2015 20:59
41
Doğru henüz bulunmamış olan bilgidir. Bildiğimizi sandığımız pek çok hipotez, teori, bilgi zamanla yanlış çıkabiliyor. Bunun sebebi de henüz doğrusu bulunmamasıdır. İşte bilimin felsefesi de budur zaten.
#408165 julius galius | 10/02/2015 20:59
42
@38 sigara akciğer yollarını ve damarları tıkamasıyla zararlı, uyuşturucu etkisi ile sakinleştirdiği için (anlık) faydalıdır. yani bahsettiğinin ikiside gerçek değil.
43
@40 hay gözünü seveyim senin ya :)
#408167 nickim yok | 10/02/2015 21:00
44
@41 senin de gözünü seveyim kardeşim :)
#408168 nickim yok | 10/02/2015 21:02
45
Gerçek yoksa biz neyiz saçmalamayın beyler lütfen..
46
özetle burada gerçeği tartışmak karada kürek çekmekle eşdeğer bir şey. Gerçek sadece kişiye özel bir kavram. Mesela cinlerin varlığı. Cinlere inananlar onları gördüğünü, inanmayanlar görmediğini iddia eder. Doğrunun özetine gelirsek dediğim gibi bilinmeyendir.Pek çoğumuzun aklından geçen şey, doğruların gerçeğe giden yol olduğu. Nispeten mantıklı gibi gelebilir ama değildir. Dediğim gibi pek çok doğru zamanla yanlış çıkabiliyor. O yüzden göreceli bir kavram olan gerçekten burada ayırmamız gerekiyor doğruyu. Doğru bilgiyi bulmak için kullandığımız bir yol.
#408179 julius galius | 10/02/2015 21:08
47
gerçek insandan bağımsızdır. insan o gercegi keşfederse bilgiye ulaşmış olur. ancak bu çıktı benden :(
#408181 ikinci nesil | 10/02/2015 21:09