gezi amacına ulaştı mı?

  1. 1
    sadece bir soru. biraz yoruldum ama görüşlerinizi merak ediyorum.
    #411883 nickim yok | 12/02/2015 23:00
     
  2. 2
    amacı neydi ki
    #411884 naylon | 12/02/2015 23:00
     
  3. 3
    ulaşmadı.
    #411885 drjivago | 12/02/2015 23:00
     
  4. 4
    fifti fifti ulaştı :)
     
  5. 5
    amacı belli değildi cidden.. örgütlü ve bilinçli bir mücadele olmadığından, öyle bir bütünlük içermediğinden amacından çok sonuçlarının ne olduğu üzerine düşünmek lazım.
    #411889 anoktainoktagnokta | 12/02/2015 23:01
     
  6. 6
    gezi ilk haftadan sonra başka noktaya gitti geyiğini yapmış sayın.
    #411890 siyah kırmızı | 12/02/2015 23:01
     
  7. 7
    50 liralık lpg ile gittik, yolda kaldık. ben göremedim.
    #411891 ikinci nesil | 12/02/2015 23:01
     
  8. 8
    gezinin amacı derken düşünülen amaç ne sizin için?
    #411892 strogoff | 12/02/2015 23:02
     
  9. 9
    başkaldırı, protesto kültürünü yeniden canlandırdı. onun dışında da bir şey olmadı.
     
  10. 10
    @9 katılmıyorum. aksine topluma korku tohumlarını ekti. eylemlere katılım sayısı her gün azalıyor. orta dünyaya karanlık hükmetmeye başladı yavaş yavaş. orta dünyanın hür halkları bir bir düştü.
    #411896 drjivago | 12/02/2015 23:04
     
  11. 11
    tamam bağımsız ani bir kıvılcımla çıktı yani vermek istediği mesajı verebildi mi yani bir getirisi oldu mu sonuçları topluma faydalı oldu mu hareket topluma ne kattı. sadece merak ediyorum görüşlerinizi.
    #411906 nickim yok | 12/02/2015 23:08
     
  12. 12
    protesto illa ki sokaklarda olmak zorunda değil. internette de yapılıyor bu protestolar. yine ben neredeyse her hafta sonu kadıköyde bir eylem görüyorum. haa bu eylemleri yapanlar genellikle solcular, komünistler ama eskiye nazaran bu arttı bence. ama dediğine de katılıyorum. katılım azalmış olabilir. çünkü insanlar artık şunu düşünüyor bir yandan "amk bu ülkede gezi olayları sonucunda bir şeyler olmadıysa artık bi cacık olmaz bizden" düşüncesi de hakim.
     
  13. 13
    olayın en azından etki tepki süresi görüldü. test yayını gibi de denilebilir. 30 gün sürdü sonrası kitlesel protesto sayılamaz. ulaşabildiği tek şey bu bence.
    #411908 siyah kırmızı | 12/02/2015 23:09
     
  14. 14
    (bkz: öğrenilmiş çaresizlik)
    #411909 poot | 12/02/2015 23:10
     
  15. 15
    gezi sevgiydi emekti. ama örgütsüzlüğün ne demek olduğunu kanıtlar nitelikteydi. bunu sadece örgütlüler anladı işin kötü yanı. yok medya şöyleymiş aslında yalan söylüyor fikrimiz değişti geziden sonra diyen adamlar iki gün sonra oturup a haber izlemeye devam etti. sadece solculara romantik anılar oldu o kadar.
    #411910 drjivago | 12/02/2015 23:10
     
  16. 16
    demek istediğim daha açıkcası şudur: şimdi sol-sağ olaylarına hiç girmek istemem ama sol, bir ideolojinin yanında bir kültürdür. aldığın nefese kadar hayatını etkiler aslında. yani sandıkta gidip bilmem solcu bi partiye oy vermekle solcu olmanın aslında alakası yok. gezi olayları, daha evvelinden sinmiş olan bu sol kültürü bir nebze kendine getirdi diyelim. çünkü solun üzerinde hala ve hala -gezi olayların rağmen- 80 darbesinin izleri var.
     
  17. 17
    kaldı ki ben gezicilerin çoğunun samimiyetine de inanmıyorum.
     
  18. 18
    en son pelennor savaşı'nda bu kadar kalabalık toplanmıştı. tabii onlar rohirrim'di.
    #411913 ikinci nesil | 12/02/2015 23:15
     
  19. 19
    osmanlının son döneminde her 3 kişi bir araya gelip örgüt,çete,yapı kurar hale gelmişti, bu hale ülke geldiğinde farkı hissedersiniz ama gezi benim kanaatimce sürü psikolojisi idi, ben buradan baktığımda örgütsel sadece provakatif hareketleri görüyorum. kitleler bir araya geldiğinde her şeyi yapabilirler, kitle psikolojisii küçümsemeyin ve gezi bu psikoloji ile devam etti, buradan pay çıkarmak isteyen sol kesim varsa; benim kanaatimce çok daha örgütsel ve planlı yapmalılardı veya yapabilirlerdi.
    #411917 neset ertas | 12/02/2015 23:26
     
  20. 20
    @19 kitle psikolojisi üzerinden freud'a yürüyecektim de aklıma başka şeyler geldi, şimdi onları düşünüyorum.
    #411919 ikinci nesil | 12/02/2015 23:28
     
  21. 21
    yağmur yağınca dağılan 500.000 kişi ile akp'yi yıkmak çok büyük komedi olurdu. ifade özgürlüğü ise amaç söyleyecek bir şey yok, özgürlüğünü eline alsan ne ifade edeceksin? böyle böyle bir sürü amaç var, amaçtan çok sonucu düşünmek lazım bilinçli bir hareket olmadığı için. o sonuç da gerçekten çok küçük bir ortamda dünyadan habersiz yaşayan bir neslin bir şeyleri öğrenmesi ve yaşaması oldu. devletin nasıl bir kurum olduğunu anladılar en azından biraz. bunun katkısı da öyle hemen değil çok uzun bir süreçte ortaya çıkabilir. mesela şimdi bunun üzerinden bir dönem kültürü inşa edilebilirdi, ama bunu bile beceremeyecek kapasitede bir nesile sahibiz. normal bir ülkede olsa bu gençler sanatsal üretim açısından coşarlardı. şimdi üç kişi toplayamıyorum beste yapalım diye. o kadar gerideyiz süreç olarak.
    #411920 anoktainoktagnokta | 12/02/2015 23:30
     
  22. 22
    ama başlangıç oldu işte, iyidir.
    #411921 anoktainoktagnokta | 12/02/2015 23:31
     
  23. 23
    c.ekime.net/...link
     
  24. 24
    @10 sayın réber cüvago bey, gezi olaylarından önce toplantılara, mesela cumartesi anneleri eylemlerine, kaç kişi katılıyordu ki gezi'den sonra azalma oldu ?
    #411924 ubeydullah chygrizinski | 12/02/2015 23:32
     
  25. 25
    gezinin mınıkıyıyım size bişey olmasın
    #411925 gazpedalı | 12/02/2015 23:35
     
iv> iv> iv> >