mini etekli erkekler yürüyüşü

  1. 1
    başlığın ciddisini solda açtım zaten ama tartışmaya pek müsait bi konu bu ve benzeri protestolar. benim anlamadığım şu: neden siyah kurdele takmaya gelince herkes seferber oluyor da böyle bir eylemde burun kıvırıyor? kafaya buzlu su dökmekten daha mı aptalca ya da laiklik gidiyor diye bayrak sallamaktan daha mı aptalca? bilakis bence bu eylemlerden çok daha mantıklı ve yerinde bir protesto şeklidir bu. ha dediğim gibi, yine çok şey değişmeyecek gibi ama protesto şekli güzel olmuş.
     
  2. 2
    eylemlerin hiç biri mantıklı değil biliyor musun? karşında organize bir suç örgütü varken bir adım attığını zannettiğin anda dokuz adım geriye gidiyorsun
    #417118 abraham linkkoy | 17/02/2015 18:33
     
  3. 3
    sivil toplumdan zerre miktar anlamayan ülkenin, gereksiz eylemi kızmazsanız. ciddiyet yok abi bir kere o duruşta.. böyle önemli bir konuda hele ki nedir yani bu sansür ? ben söyleyeyim size tepki adı altında bizim halkımızın eğlence merakı.
    #417119 strogoff | 17/02/2015 18:34
     
  4. 4
    ben bu ve benzeri eylemlerin de çok fazla sonuca varacağını düşünmüyorum zaten. 100 bin kişi de yürüse, ne olacak...2 günde idam yasası falan çıkacak değil. benim burada takdir ettiğim şey, protestonun şekli.
     
  5. 5
    ya, burada şu var; neden ki mini etek giyen erkekler? bu kadının, kadınlık onurunu daha da ayaklar altına almaktan başka işe yaramıyor ki? yav şunu düşün bi'kere... ruh hastası sansür nun tekisin. her an birilerine tecavüz edecek, sonrasında da vahşice öldürecek bir karakterin var. olmasa da ruhunun gizli saklı bir köşelerinde kadına şiddete meylediyorsun. ve bir akşam ekran başında oturuyorsun. televizyonda mini etekli erkekler yürüyüş yapıp kadın cinayetlerini protesto ediyorlar. der misin sansür , "yav, haklılar bunlar! ben de yapmiyim bi'yavşaklık," diye? değişik gerçekten... :/
    #417121 Olly | 17/02/2015 18:36
     
  6. 6
    o zaman birisi bana şunu anlatsın abi: malum olay oldu, eyvalla...tepkinizi nasıl verirsiniz? buraya girdiler düzerek mi? vah vah öldü gencecik kız...allah belasını versin o adamın...gebersin yansın ölsün falan.... e bu mudur yani olay? hani buradan bakarsak da bu yazılan girdilerin hepsi, vicdani masturbasyon değil midir?
     
  7. 7
    bence bu duruma karşı bütün kadınlar toplanıp sokağa çıplak çıksa, ters bakanı linç etse, aha bu da benim gayet doğal bedenim, hiçbir yeri de ayıp değildir dese daha bir etkili olabilir. ama bu pek etkili olmazmış gibi geldi bana da.
    #417123 anoktainoktagnokta | 17/02/2015 18:37
     
  8. 8
    @5 senin sözünü ettiğin adamlar için yapacak bir şey yok ki zaten. yani onları değiştiremezsin ki...böyle eylemlerin öyle bir amacı da yok varsa da saçma bi amaç
     
  9. 9
    sokaktaki de eğer örgütlü bir gücün yoksa vicdani mastürbasyon oluyor zira bağırdıktan sonra rahatlayıp dönüyorsun. hele normal hayatında düz bir insansan yapacak hiçbir şey yok. sokağa çıkmak işin sadece bir parçası, diğer parçaları da tamamlamak lazım.
    #417126 anoktainoktagnokta | 17/02/2015 18:38
     
  10. 10
    ben ailesinin telefonunu buldum aradım hocam. burada yazdığım tek şey de başsağlığı dileğidir. onun dışında şöyle böyle diye atıp tutmadım kaç gündür, nasıl vicdani mastürbasyon yapmış olabilirim? yeterli olduğunu düşünüyorum kendi adıma.
    #417128 strogoff | 17/02/2015 18:40
     
  11. 11
    örgütlü olsan da olmasan da masturbasyon yapıyorsun vicdanınla. burada özgecan için ağlamakla, etekle yürümek arasındaki fark nedir, birisi anlatsın lütfen.
     
  12. 12
    örgütlü olursan bir gücün olacağından gerçek eylemlere imza atabilirsin, hani etki yaratacak şeyler. daha bilinçli ve toplu hareket edebilirsin misal. rahatlayıp yine eski haline dönmezsin yani.
    #417130 anoktainoktagnokta | 17/02/2015 18:41
     
  13. 13
    @10 ya abi, kişisel bir şey yok ortada. genel profile bakarak söylüyorum söyleyeceklerimi. @12 yahu aig, hangi örgütlü oluşum, protestolarla neleri değiştirmiş. ha örnekleri vardır kesinlikle...ama -konuyu geziye getirmeye çalışmıyorum ama- gezinin bile somut bir sonucu yokken, mini etekle yürüyenler mi bir şeyleri değiştirecek ?
     
  14. 14
    @8 neyi düzeltmeye çalışıyoruz o zaman? siyasetin bu mini etekli adamları görüp, "olm memleket çıldırdı lan! acil kanun çıkartalım," demesi mi varılmak istenen nokta? ben onu anlamaya çalışıyorum. tüm bu saçmasapan protestolar... otobüse kart basmamak, mini etek giymek falan... dahası da çıkar bunun... bizim halk çıldırdı mı, geri dönüşü çok zor bir çukura düşer hep birlikte sansür ... yani nedir? varılmak istenen, bu eylemlerle ulaşılmak istenen hedef nedir? anlayamıyorum. bi'anlasam, derim belki o zaman "bu protesto işe yarar," diye. misâl şu görüntüde "erkeklerin de mini etek giyme özgürlüğü olmalı protestosu" mevzubahisse, şahane bir açı vesselam... neyken ne yapmaya çalışıyoruz? genç bir kız öldürülüyor, kadına şiddet uygulanıyor; bizim gerizekalı erkek kitlesi mini etek giyerek çözüm buluyor buna... yani hak'katen deli lan bunlar... :/
    #417132 Olly | 17/02/2015 18:43
     
  15. 15
    gezi örgütlü değildi ki? örgütten kastım hani öyle bir an toplanıp dağılmak değil. düzenli bir oluşum. kadın cinayetleri meselesinde mesela bu konuyla ilgili bir örgütlülük yaratılırsa herkes kendi becerisi ölçüsünde katkı sağlar. kimi gazetede yazı yayınlar, kimi müzik yapar, kimi başka alanlarda destek atar, falan da filan, filan da falan.
    #417133 anoktainoktagnokta | 17/02/2015 18:45
     
  16. 16
    ha tabi bu örgütlülük planlamadan da sorumlu olacağı için öyle gezi gibi saldım çayıra hareket edilmez.
    #417134 anoktainoktagnokta | 17/02/2015 18:45
     
  17. 17
    böylece sokaktan dönünce her şey bitmiş olmaz, normal hayatında devam eden bir olay olur zaten bu.
    #417135 anoktainoktagnokta | 17/02/2015 18:45
     
  18. 18
    @14 hocam, yazdıklarımı okuduğundan şüpheliyim. ben bu ya da benzeri eylemlerin bir şeyi değiştireceğini düşünmüyorum. ama sana sorum şu: mesela burada girdiler yazılıyor, ağlanıyor, siyahlar giyiliyor. bunlara bir tepki verdin mi? vermediğini farzederek soruyorum: siyah giydiklerinde tepki vermiyorsun da neden etekli yürüyüşe tepki veriyorsun ? kart basmama eylemi başlı başına saçma. çünkü orada mağdur olan başka bi adam(şoför) var.
     
  19. 19
    @15 16 17 evet hocam, o dediğine katılıyorum. buradan baktığında ne gezi ne de bu etek eylemi, örgütlü bi oluşum değil.
     
  20. 20
    yahu anlıyorum ben seni de sıktı bu nasıl tepkimizi göstericez mevzusu. biri çıkıp ağlak ağlak yazılar yazıyor. öbürü gitmiş kültür merkezinin ismi bu kadına verilsin diyor. bir başkası çıkmış otobüslere kart basmadan binmeye kalkıyor. iyi de güzel kardeşim sen ne yapıyorsun? bu yaptıklarının o kıza ailesine ne yararı var? sen bu ülkede oturup sabahlara kadar tecavüz sahneli meşrulaştırılmış dizileri izlemedin mi? sen tutup internet üzerinden tecavüz ve yan konularında olan pornografik kaynaklara bağımlı olmadın mı? sen bu ülkede arkadaşına selam verirken amına koduğum naber demedin mi? sen bu ülkede sırf dizilerde, filmlerde öpüşme sahnesi var diye oyuncuları sansür luk ile itham etmedin mi? bu liste uzar gider. işin açıkçası budur; bu yaşanan olay tek bir kişi ile alakalı değil, bu yaşanan olay bizim toplumumuzun ahlaksızlığının getirisi ve bunu kimse kabül etmek istemiyor.
    #417138 strogoff | 17/02/2015 18:49
     
  21. 21
    @20 ben fazlası ile kabul ediyorum bunu stro. bu ağlamalarımız da...kendi vicdanımızı temize çıkartmaktan başka bir şey için değil. bak...soma olayında da benzer olay oldu. herkes ağladı. yandı öldü, günlerce yas tuttu. bir kişi de çıkıp, ulan toplaşalım şuraya bir şeyler gönderelim demedi. yok madenci baretleri giyip yürümeler. hay o baretler götünüze girsin amirim ya. ben siyah giyme protestosunu duyunca da söyledim bunu. siyah giymek nedir ya...çıkın o gün hepiniz mini etekle dolaşın dedim kızlara, bi başlıkta. haa siyah giyseler ne, mini etekle dolaşsalar ne? bir şey değişecek mi? tabi ki hayır. ama vicdanını rahatlatıyorsan bari az biraz daha etkili bir şey yap.
     
  22. 22
    @21 aynen öyle hocam. bak mesela ben sosyal medyada ağlayana edene katılmam ama saygı duyarım demek ki öyle rahatlıyor millet lakin bu ağlama işinin sansür unun çıkartılmasına kızıyorum. toplumca olayın altındaki hakim ideolojiye ulaşmaya çalışmadığımız sürece bu konular hep karşımıza çıkacak.
    #417145 strogoff | 17/02/2015 18:56
     
  23. 23
    @22 sen konuşma oradan lan!!!!
    #417146 tilden katz | 17/02/2015 18:56
     
  24. 24
    @23 sen sus sen!1 etek giydirip dolaştırırım seni sus!
    #417148 strogoff | 17/02/2015 18:57
     
  25. 25
    @18 şöyle ki... hiçbir kadının erkeklerden bu yönde bir beklentisi yok zaten... böyle bir reaksiyonu beklediklerine, istediklerine, düşündüklerine inanmıyorum. evet, bir tepki vardı. sadece erkeklerde değil, toplumun tamamında... ama tepkinin bu boyutu, en başta kadını küçültmekte... dün bir olay yaşandı. adamın teki bütün kadınların içinde sözde "kadınların destekçisiyim," bahanesiyle saçmasapan sözler sarfetti. medyaya da yansıdı bu. erkeklerin ihtiyaçlarını gidermesi gerektiğinden, namuslu ailelerin kızlarından falan bahsetti. kızılca kıyamet koptu kadınlardan tabii... yani kadınların buna ihtiyacı yok ki? diyorum ya, kadını küçültmekten öteye gitmiyor bu. e, bu protestoya geliyoruz; mini eteğin, zayıflık simgesi olmasından başka ne işe yarayacak bu şimdi? algı, açık net mini eteğe doğru yoğunlaşıyor. şu sonuç çıkıyor bu işten vesselam: - "kadın kendini, kendi başına savunamıyor! mini etekli kadınlara tecavüz ediliyor! biz kadınlara ahan da mini etek giyerek, onların seviyesine inerek destek oluyoruz! hepimiz kadınız, buyrun biz de mini etekliyiz, gelin bize de tecavüz edin götünüz yiyorsa!" bu değil ihtiyaç duyulan... toplumda kadının zayıf olduğu, ikinci planda olduğu, erkekten sonra gelen birey olduğuna dair bir algı var. bu algının oluşmasına müsaade etme! erkek ve kadın değil! insan! hepsi bu! bu kadar basit yani...
    #417152 Olly | 17/02/2015 19:00
     
iv>