mini etekli erkekler yürüyüşü

  1. 26
    @22 hocam katılıyorum söylediklerine. sen en doğrusunu, güzelini yapmışsın bu konuda. ben ağlamam böyle durumlarda. yani üzülürüm ama içimde yaşarım geçer. öyle sayfalar dolusu yazmam, lanetlemem. yaparsam da içimde... ha normalde ben de kızmam böyle durumlara. çünkü bu durumda yapacak bir şey yok. napabilirsin ki? ama mesela diyorum ya soma ya da benzeri doğal afetlerde diyelim...sadece ağlamakla yetinen adamın da samimiyetini karışlarım:)
     
  2. 27
    @25 hocam çok güzel açıklamışsın, teşekkür ediyorum. ama pardon 1sn...evet, erkek kadını küçümsüyor birçok hareketiyle. kadına korumaya muhtaç olduğunu belirtiyor, kabul ediyorum. ama buna zemin hazırlayan biraz da kadınların kendisi. kadınlara vahşetin sorumlusu erkekler kadar aynı zamanda kadınlar da. sürekli bir erkeğin korumasına muhtaç duyan kadınları ne yapacaz? hala çantasında bıçak, biber gazı taşımayan kadınları? hala karşısına bir erkek çıktığında onu yere serebilecek teknikleri öğrenemeyen kadınları ne yapacaz? kadınlar kendilerini korumaya o kadar da istekli değiller ki...erkeğe muhtaç olmak istiyorlar neredeyse. ama bu çok belli belirsiz, yani bilinçaltlarında bu şekilde. yoksa bunları bi kadına söylesen, çoğu kabul etmez.
     
  3. 28
    hala bi kapkaççıyla karşılaştığında "imdaaaat polis" diye mi bağırıyorlar kadınlar bilmiyorum? ne bağırıyosun ulan...iki tane yumruk salla, indir pezevengi. yumruk atmayı bilmiyorsan da git öğren. ya da biber gazı taşı, rambo bıçağı taşı...en azından çıkartıp korkut. ama yoooook, anca.."aaaaay imdaaat poliiiiis" ne diyim ben :(
     
  4. 29
    stro numarayı ver de biz de arayalım abi. ikincisi aramak neyi değiştirdi senin bakış açına göre söylüyorum? ikincisi bu tür eylemlerde bırakın da ses getiren uygulamalar olsun bir zahmet bence çok yerinde bir uygulama. ne yapalım eylemleri eleştiriyorsunuz da fikriniz nedir ne yapılmalı tepkisiz mi kalınmalı?
    #417165 nickim yok | 17/02/2015 19:12
     
  5. 30
    @29 bu durumda yapılacak bir şey yok. yani yasalar ve hukuk devreye giriyor. bunu da öyle sokaklarda yürümekle değiştirmek çok zor. sadece vicdani rahatlama yaşayacaksın ihtiyaç duyuyorsan. onu da istediğin şekilde yapabiliyorsun zaten. etek giyme, girdilerde lanet okuma, siyahlar giyme vb...
     
  6. 31
    devrim yapmak... her konuda her şekilde var olanın hatalı olduğunu düşünüp yerine doğru olanı kurma çabası. hangi çerçeveden bakarsanız devrimin tanımı budur. şimdi anlatılanların çoğunda bir değişimin olması bekleniyor. yanılıyor muyum? bu etekli eylemler bir nevi mantıklı gibi dursada hiç bir işe yarayacağını düşünmüyorum. yaramasını istemez miyim? o etekle 1 ay işe bile giderim yeter ki işe yarasın. fakat yukarıda belirttiğim devrim tanımında bir detaya şimdi burada değinmek isterim. devrim bir anda olur. halk birden ayaklanır ortalık toz duman ve devrim olur (detaya girip felsefik, soyolojik cümleleler kurmayacağım). ve sanırım biz özgecan olayında özgecanları savunmak için biraz geç kaldık. evet yas tuttuk, ağladık, yazdık, siyahlar giyindik. ama beyler bir şeyleri değiştirecek adımları atmadık. dikkat ettiniz mi? özgecanları savunmak dedim. özgecanın yasını tuttuk tutmaya devam ediyoruz. özgecanları savunmaya varmısınız? asıl soru bu olmalı. tartışma özgecan üzerinde yoğunlaşmamalı. mevzu özgecan için bir şeyler yapmaksa, var mı benimle tarsusa gelecek olan, orada özgecanların yalnız olmadığını ot kafalılara göstermek isteyen?
    #417169 Stayawakewithme | 17/02/2015 19:14
     
  7. 32
    @31 kimse etek ya da siyah giymekle bir şeylerin değişeceğine inanmıyor hocam. mesele tarsus a gitmek de değil. onlardan istanbulda da çok var. 3 tanesini dövdük, tamam. geri kalan binlercesi, milyonlarcası ?
     
  8. 33
    @30 toplum dediğiniz şeyin vicdanı yok mu hoca bu tip meselelerde kendi vicdanını muhasebe etmemeli mi bu olaylarla protestolarla. vicdan evet vicdanı olan herkesin canı yanıyor bir şeyler yapmak istiyor. bunu kimse törpüleyemez. bu tip meselelerde sokağa çıkıp protesto yapıp kendi vicdanlarımızı sorgulamayacaksak adalet denilen sansür tan bir çarka mı güveneceğiz sadece hocam
    #417171 nickim yok | 17/02/2015 19:18
     
  9. 34
    @33 hocam olaya bu meseleden bakma. mesela soma örneğini vereyim ben bu konuda. tamam vicdanı için herkes sokağa çıktı, baretle yürüdü eyvallah...peki neden somaya yapılan yardımlar üzülenlerin yanında çok azdı? herkes 3-5 lira atsa dünyanın parası giderdi oraya. bak çok değil 3-5 liradan bahsediyorum. pardon ama elinden gelen çok daha fazlası varken, sadece ağlayıp lanet okuyarak vicdanını rahatlatıyorsa o kişiler. ben öyle vicdanın.... bu olayda ise evet, dışarı çıkıp kendini rahatlatabilirsin. ama bunu aslında özgecan için değil, kendin için yapıyorsundur. bana pek anlamlı gelmiyor açıkcası bu. yani ben sonuca bakıyorum burada biraz. 1000 kişi toplandı yürüdü. ee o kızın anne babasına bunun faydası ne? stro nun yaptığı bu anlamda biraz daha anlamlı, en azından yürümekten daha anlamlı. çünkü direkt anne babası ile görüştüğü için daha iyi bir yardım yapmış olabilir. ha belki stro da kendi vicdanı için yaptı bunu...ama diyorum ya, yürümek de vicdan için, tel ile aramak da...ama tel ile aramak çok daha etkili gözüküyor mesela bu durum için. yani her durum için yapacağımız şeyler farklı olabilir. mesela bu durumda kızın annesine babasına maddi yardım yapman hoş olmaz ama soma olayında olması gereken oydu gibi.
     
  10. 35
    @31 özeleştiri yapmak istermisin? onlar milyonlarcayken, birbirlerine enteresan tartışmalarla bölünüp datığıtılan bizler çok doğrumu yapıyoruz. bakıyorum, adamda, yok ben senden daha iyi biliyorum, tartışmayı açtım ama benim çerçevemde tartışacaksın aksini söylersen küfür ederim. böyle biz nasıl bir olacağız? bizden böyle bir cacık olmaz üstadım. fazla uzatmakta anlamlı gelmiyor bana. umarım başka özgecanlar görmeyiz...
    #417174 Stayawakewithme | 17/02/2015 19:25
     
  11. 36
    @35 evet biliyorum, bizden bi cacık olmaz. muhtemelen başka özgecanlar da olacak. belki bu kadar vahşice değil ama başka şekillerde olması da son derece muhtemel maalesef.
     
  12. 37
    @34 hocam meseleye doğru yerden bakmıyoruz benim anlatmak istediğim bu tip olaylarda kendimiz için değil toplumdaki bazı mekanizmaların çalışması için eylemler yapılmalı.. yeni özgecanlar olmaması için ses getiren eylemler yapılmalı bu da bazı mekanizmaları devreye sokacaktır bazı duyarlılıkları arttırcaktır bir insana ulaşsa bile bu bilinç bir başarıdır. olay oldu tepkisiz kalalım adalet yerini bulur mantığı bana hiç anlamlı gelmiyor. bazı şeyleri sorgulatmak adına bilinç uyandırmak adına eylem yapılır vicdan rahatlatmak için değil. ben çok eylemlere katıldım örgütledim hocam.
    #417178 nickim yok | 17/02/2015 19:29
     
  13. 38
    ya af edersiniz de arkadaşlar böyle saçma şey mi olur sansür . her şeyin bir örfü,adeti var.şova dökmeyin işi...
    #417179 cinnahh | 17/02/2015 19:33
     
  14. 39
    @37senin söylediğin şey, devrimin bi alt basamağı galiba. ya insanın fikirleri öyle kolay kolay değişmiyor. mesela toplandık yürüyoruz...zaten seninle aynı fikirde olanlar, seninle beraber yürür. seninle aynı fikirde olmayanlar da çapulcular der geçer. çünkü toplum zaten şu anda son derece kutuplaşmış ikiye ayrılmış durumda.
     
  15. 40
    Çekirdeğimi hazırladım okuyorum.
     
  16. 41
    @39 hocam ben bir insana ulaşsa bile başarı diyorum bir de sadece toplum için değil devletin de bazı mekanizmalarının çalısması için yapılmalı. yani şöyle devletin aile ve sosyal güvenlik bakanlığı var mesela sen kitlesel bir hareket yaparsan afedersin o çakallar bir şeyler ters gidiyor heralde buna bir el atalım demek zorunladalr. bu olay sadece bir tecavüz olayı değil altında sosyo ekonomik köhneşme var.
    #417183 nickim yok | 17/02/2015 19:37
     
  17. 42
    @41 işte hocam bu son dediğine inanmıyorum. hele ki önümüzde gezi gibi bir örnek varken...kesinlikle inanmıyorum. şu geziyi tartışmak istemiyorum keza tartışmıcam da şimdi ama...bu konularda çok güzel örnek teşkil ediyor. mesela sana şunu sormak istiyorum, yanlış anlama kişisel olarak sormuyorum tabi ki ama diyorsun ki "eylemlere katıldım, örgütledim insanları..." tamam güzel, çabalarını takdir de ediyorum. peki bu eylemler, örgütlenmeler neyi değiştirdi? üniversitelerde olan küçük değişiklikleri bir yana bırakalım şimdilik.
     
  18. 43
    @42 çok şeyi hocam şu an tek tek sayamam ama bir eylem bir şeyleri değiştirecek diye de illaki yapılmaz önce fikri alt yapı insanlara ulaştırılmaya çalışır. bazı kesimlere de bakın siz bu oyunları oynuyorsunuz biz farkındayız ayağınızı denk alın demek için yapılır. eğer bir şeyleri değiştirmek zorundaysanız kitlesel eylem yapmak zorundasınız. evde oturarak bir şey deişmez. eylem yaparak değiştirme ihtimalin var oturarak o ihtimal de yok hocam.
    #417188 nickim yok | 17/02/2015 19:44
     
  19. 44
    @44 işte hocam, ben o ihtimallere inanmıyorum pek. ama neleri değiştirdiniz, gerçekten merak ediyorum (ironi yok)
     
  20. 45
    dedim ya hocam bazı şeylerin eleştirilmesi gerektiğini en azından başardık. bunu başka bir başlıkda tartışalım. ben özetle şunu derim yapılan eylemler az bile daha da çok yapılması gerekir.
    #417192 nickim yok | 17/02/2015 19:48
     
  21. 46
    eleştirilmesin ya da protesto edilmesin demiyorum. eleştiri yapılabilinir ya da yürüyüş yapılabilir. bu insanın, kendini ifade etme biçimlerinden birisidir. buna sözüm de yok zaten - ki ben de eleştiririm, yeri gelir ben de yürürüm. ama eleştirirken de yürürken de bir şeylerin değişeceğine pek inanmam. peki o zaman neden eleştirir ya da yürürüm 1. kendimi ifade etmek için 2. vicdani masturbasyon
     
  22. 47
    son duyumlara göre iskoç folklor ekibi yürüyüşe destek için gelecekmiş
    #417199 abraham linkkoy | 17/02/2015 19:51
     
  23. 48
    senin gibi öyle barmenlik yapıp, hayatı çözme şerefine nail olamıyoruz warlockum:) benim gibi sefilleri sen kendi haline bırak, yorulduğuna değmez, parmaklarına yazık:)
     
  24. 49
    zaten genelde damsız almıyorlar olm, mal mısın sansür :D valla hayatı sana sormak gerek...öyle herkesle konuşup çözdüğünü söylüyorsun ya :D o işler senden sorulur. benim gibi asosyal, ezik birisi bilecek değil ya :D
     
  25. 50
    yav he he:) seninle şimdi ağız dalaşına mı girecem. ama sen, seninle ağız dalaşına giremeyeceğimi düşün:) böylesi senin için daha iyi olur:)
     
iv>