ne mutlu türküm diyene

  1. 1
    Ben bu başlığı açtım ama niye açtım? Önce şunu sorayım: ırk nasıl oluşur? Mesela türklerin belli özellikleri var ve bundan dolayı mı onlara türk diyorlar?
     
  2. 2
    bence çok gereksiz bir söz.
    #418285 pervasız | 18/02/2015 19:40
     
  3. 3
    ırk, ortak genetik havuza sahip bireylerin toplamına denir. yani, türk-yunan-ingiliz-yankee değildir. bunlar etnisitedir. yani milli kimliktir. beyaz ırk, siyah ırk ve sarı ırk.
    #418286 ikinci nesil | 18/02/2015 19:42
     
  4. 4
    bijimonlar poki topunuza dönün çabuk.
    #418287 rahmetli kalem | 18/02/2015 19:42
     
  5. 5
    @3 :D evet öyle de, peki onlar nasıl oluşur?
     
  6. 6
    çatır çatır sansür işerek .d.d
    #418289 hz turuncu | 18/02/2015 19:45
     
  7. 7
    sıcak iklimde yetişenler siyah, soğuk iklimde yetişenler sarı, normal iklimde yetişenler beyaz :).
    #418290 Stayawakewithme | 18/02/2015 19:45
     
  8. 8
    @5 milli kimlikler ise bir araya gelen insan topluluklarının zaman içerisinde diğer insanlardan farklı kültürel özellikler kazanması ile oluşur.
    #418291 ikinci nesil | 18/02/2015 19:45
     
  9. 9
    ırk aslında insanların birbirlerini kategorize etme ihtiyaçlarından dolayı oldu, bence
    #418292 thelastdiana | 18/02/2015 19:45
     
  10. 10
    biyolojik olarak ırk zaten insandır insan ırkındanız biz türk yunan falan bunlar kültürel ve politik ayrımlar gibi gibi?
    #418293 efendi | 18/02/2015 19:46
     
  11. 11
    aynı kültür. olay budur.
    #418294 kedi | 18/02/2015 19:47
     
  12. 12
    @8 diğer soruya cevap alamadım ama ben. Mesela türk olan biri türklere 'özgü' kültürel özellikeleri taşımıyorsa ona türk demiyor muyuz?
     
  13. 13
    @12 diyemiyoruz. kendisini o topluma ait hissetmesi ve benzer özellikler göstermesi gerekli. fakat, küçük farklar bu etnik grup kavramını değiştirmez. örneğin türkler bağdaş kuruyor diyelim. bu kişimiz bağdaş kurmuyorsa ona türk değildir diyemeyiz.
    #418298 ikinci nesil | 18/02/2015 19:51
     
  14. 14
    dil, yemek, müzik, mekan.... bunların hepsi kültürü oluşturur ve insanı şekillendirir. araya yazarım böyle.
    #418299 kedi | 18/02/2015 19:52
     
  15. 15
    @1 hocam "ırk" dediğimiz şey sadece antropolojik kıstaslarla ortaya çıkmış ya da kategorize edilmiş bir mefhum değil. ırk denildiği zaman, ulus'u da, sınıf'ı da birlikte ele almak zorunluluğu hep ortaya çıkmıştır. zira hayat ekonomi demektir, ekonomi de ırk - ulus - sınıf tiriyosuna göre şekilleşmiş toplulukların hareketidir. bir olgunun kurumlaşması, her ne kadar hippieler, yippieler hazmedemese de en son kertede bu üçüne bağlı.
    #418301 ubeydullah chygrizinski | 18/02/2015 19:54
     
  16. 16
    Olmadı gibi. "milli kimlikler ise bir araya gelen insan topluluklarının zaman içerisinde diğer insanlardan farklı kültürel özellikler kazanması ile oluşur." demiştin. Milli benlikler diğer topluluklardan farklı özellikler kazanmakla gelişiyorsa, Tek başına bir birey de türklerden 'farklı kültürel özellikler' kazanırsa kimlik değişimine uğrar. Sonuçta süreç aynı: bir zaman dilimi içerisinde kazanılan her türlü özellik.
     
  17. 17
    @16 tamamen farklı kültürel özellikler kazanması ayrı şey, kültürün bir iki özelliğini taşımaması farklı şeyler. etnik kimlik de bir birey üzerinden de değil, bir grup insan üzerinden ilerler. yani, bin tane türkü al, içine 500 tane ingiliz at, 350 fransız ile karıştır. ıssız adaya bırak. eğer birbirleri içerisinde karışıp, ortak bir taban oluştururlarsa onlar da birer etnisite olurlar. ama fıkra gibi bir ingiliz, bir fransız, bir de temel tadında olmaz.
    #418305 ikinci nesil | 18/02/2015 20:01
     
  18. 18
    aşağıda randomize örnek verilecektir ( isteyen fin,uygur,macar,rus olarak kendisi edit çekebilir ) örnek verecek olursak .bendeniz ırk meselesini fevkalade mühim görüyorum.mezopotamya eteklerinde eşek düzüp,keleş sıkan ortadoğu halklarının, binaenaleyh bir türk gibi, kalbi hiçbir zaman çarpmayacaktır.çünkü türkler geçmişte yaşandığı gibi anavatanına giren işgal kuvvetlerine eşek arısı kovanına,çomak sokulmuş gibi, kini ve gazabıyla var güçüyle cansiperane taarruza geçmiştir şimdi " götü zoru gelince her biji obama diyen veya nara siya nari yaa saddam" diyip ülkesini kaosa sürükleyen adamlarla mukayese yapmamız için kolaylık sağlayan ve gerekli olan tanımlamadır ırk. edit: gerçekler karşısında lal olup basurlu anüse dönen yazar müridin, eksi vermesi pek bi hoşuma gidiyor :)
    #418306 rahmetli kalem | 18/02/2015 20:01
     
  19. 19
    @17 tamamen farklı kültürel özellikleri taşıması halinde bir şeyler değişecektir o zaman.
     
  20. 20
    @19 evet. zira insan ırkı birden bire 7 milyar olmamıştır. ilk insanlardan beridir süre gelen bu derin değişimler günümüzdeki köken kavramını ortaya çıkarmaktadır.
    #418318 ikinci nesil | 18/02/2015 20:08
     
  21. 21
    @20 anladım. Mesela bir milliyeti temsil eden kişiler "abi biz ayran içiyoruz, bu bizim millo içeceğimiz" dese ve aynı topluluktan olan biri de "yok ben içmem" diye cevap verse, bu ona başka bir etnik kimlik kazandırmaz. Biraz basit bir örnek oldu ama temelde böyle anlatmaya çalıştın sanırım.
     
  22. 22
    @21 aynen.
    #418326 ikinci nesil | 18/02/2015 20:12
     
  23. 23
    @18 eksini ben verdim altaysu ^.^ @21 hocam yalnız şunu gözden kaçırmayınız: çoğunlukların etnikleşmesi ile azınlıkların etnikleşmesi birbirinden çok farklı gelişir. bunun böyle olması da sadece ikinci nesil akhinin "kültür" diye bahsettiği "folklor" ile olmaz. aynı ırk, mezhep teamülleriyle ayrıldığında, kim kime "sen bizim ırktan değilsin" diyebilir ? folklor mü karar verecek buna ?
    #418356 ubeydullah chygrizinski | 18/02/2015 20:26
     
  24. 24
    @23 bak şimdi. aubameyang gelip ben türküm dese, yok sen türk değilsin deriz. neden? çünkü adam bizim paydamıza ortak değil. fakat bir müddet sonra türk olarak tasvir edilen kimselerin özelliklerine yakınlaşır, işte o zaman bu adam türko oldu deriz. kendini o etnik kökene ait hissetmek sadece başlangıçtır. yoksa ben de papua-yeni gineli gibi hissediyorum.
    #418359 ikinci nesil | 18/02/2015 20:28
     
  25. 25
    @24 hiç katılmıyorum. ben başından beri türklük davasını savunurken tamamen soy ve budun açısından bakıyorum. sen bana ortak payda filan diyorsun, onun ulusal (t.c.) kimlikle bir alakası var. kıbrıs türkü kaya gibi tuzlu bir peynir yediğinde türkiye türkü o peyniri çöpe atıyorsa kim türk, kim değil ? o ortak payda, toplumun tahayyülüyle değişebilir, ırk o biçimde değişiyor mu ?
    #418368 ubeydullah chygrizinski | 18/02/2015 20:42
     
iv> iv> iv> >