niye solcular

  1. 26
    eğer ortada bir silahlı çatışma ya devrim arefesi varsa... evet şiddeti anlayabilirim. yoksa heralde kimse, che yi o kadar insanı öldürdüğü için(öldürdü mü emin de değilim) suçlamıyor. ama ben ortada bir silahlı çatışma ya da devrim arefesi göremiyorum? yoksa sen görebiliyor musun?
     
  2. 27
    @26 hocam olay devrim değil olay mücadele bazen bilinç mücadelesi bazen örgütlenme nücadelesi bazen savunma mücadelesi. devrim bir günde olmaz belki yüz yılda olur. belki elli yılda. yani devrim yok biz davaları bırakalım diyemezsiniz.
    #421958 nickim yok | 22/02/2015 00:33
     
  3. 28
    @27 benim gözümde özgürlük istemedeki samimiyetin şartı evet bu. özgürlük istemenin demiyorum bak. özgürlük istemedeki samimiyetin şartı budur. yani sen sadece gezi olaylarında ya da kendine yakın bulduğun düşünceler için dışarı çıkıp, farklı ideolojideki bir haksızlık karşısında götünü döner "gebersin ibneler" tarzı bir tavır takınırsan, ben senin samimiyetine inanmam. ny: hocam ben ülkücüler ile komünistlerin neden çarpıştığını zaten biliyorum ama konu bu değil
     
  4. 29
    @28 yahu senin davan...senin, o ünlü devrimcilerin ağzından dökülen şeyler hep insan üzerine...insanın hayatı üzerine. sonra da farklı görüşlü bir birey için yapmayacağın eylemi davaya bağlıyorsun. senin dava dediğin şey zaten insan yahu. yani o insan için tepkini göstermeyerek aslında sen davana ters davranıyorsun bi yerde.
     
  5. 30
    Niye solcuyum; Ben doğrularımı söylemekten çekinmeyecem. Sizde bir insanın ölümüne kim olduğuna bakmadan üzülecek kadar hümanist ve iyi yürekli olduğunuzdan anlayışla karşılıyacağınızı düşünüyorum. Güncel meseleye gelecek olursak Ege Üniversitesin'de yaklaşık 200 kişilik ülkücü grup, Edebiyat fakültesinde stand açan öğrencilere ellerinde baltalar ve sansür larla saldırdır. Bu saldırı sonrasında kendisine reis diyen Fırat Çakıroğlu isimli bir ülkücü öldürülmüştü. Şimdi gelelim bugüne, insanlar sosyal medyadan; "sağ-sol görüşü önemli değil, sonuçta bir insan öldü. çok yazık oldu" gibi içinde bol masumiyet ve acıma duygusu içeren şeyler paylaşmaya başladı. Tamam bizim insanımızın duygu sömürüsüne çok müsait bir yapısı var ama Yaw sormazlar mı adama: "200 kişinin elinde balta ve sansür la ne işi vardı orada?" diye. Heralde oraya piknik yapmaya gitmemişlerdi? Kendine reis diyen bu adam da o 200 kişiye liderlik yapmamış mı? O insanları oraya bu adam toplamamış mı? Yani? Yaw adam oraya resmen savaşa gitmiş. Baltayla, sansür la insan öldürmeye gitmiş işte. Daha ne kadar açık olabilir bu durum! Bunların hiçbirini görme, bir de bu adamı melek gibi göstermeye çalış. Hadi oradan! Kendisine reis diyen bu adam oraya insan öldürmeye gidecek, sonra orda kendi ölünce de bir anda hümanizm savunucusu olacaksınız öyle mi? Efendim neymiş bir insan ölmüşmüş de yazıkmış da.. Gelelim bu ülkücülerin kim olduğuna. Bunlar; Sivas'da, Maraş'ta, Çorum'da yapılan Alevi katliamlarında bizzat görev almış, masum insanları vahşice katledenlerdir. Deniz'in, Hüseyin'in ve Yusuf'un yakalanması için bizzat çalışımış, hatta öldürenlere ödül verileceğini vaadetmiş insanlardır. Deniz'lerin idam edilmelerinde bizzat rol oynayanlardır. Kızıldere'de Mahir ve arkadaşlarını gözlerini kırpmadan katleden faşistlerdir. İbrahim'i gözaltında işkence ederek öldürenlerdir. Üniversite yurtlarında istiklal marşını okumadı diye camdan insan atan katillerdir bunlar. TİP'li 7 öğrenciyi işkenceyle öldüren canavarlardır. 1 Mayıs 1977'de kalabalığa uzun namlulu silahlarla ateş açıp 34 kişiyi öldürenlerdir. 16 Mart 1978'te öğrencilerin üzerine el bombası atanlardır. Gazi Olaylarında 13 kişiyi öldürüp,200'e yakın kişiyi yaralayanlardır. Gözaltında kaybolan, yıllar sonra sadece kemikleri ortaya çıkan insanları vahşice öldürenlerdir.
    #421967 malign | 22/02/2015 00:37
     
  6. 31
    @30 hocam anlatamıyorum herahalde kimse kendisine karşı olana özgürlük ya da insanlık getimez hiç bir ideoloji bunu yapmaz.
    #421969 nickim yok | 22/02/2015 00:38
     
  7. 32
    @24 bu girinde söylediklerine de katılıyorum. haklısın da keza. gerekirse şilide ölen öğrenciler için de çıkılır ama bu ülkede o kadar olay var ki...şiliye sıra gelmesi çok zor. 29 da söylediğim benzer şeyleri söyleyecem ama diyorum ya, sadece kendi düşüncelerine yakın bulduğun için düşüncülere için sokağa çıkmak, benim gözümde son derece samimiyetsiz bir duruş. orada mesela roboskide ölen insanlar için yapılan eylemleri örnek vermişsin. zaten solcular, genel olarak kürtleri severler. pkk yı demiyorum. o ayrı bir konu ama kürtlere karşı bi sempati duyarlar yani ezilmiş olduklarından ötürü. yani kendilerine yakın düşüncededirler solcular ile kürtler, belli noktalarda
     
  8. 33
    @32 yani...solcular dışındaki herkes gebersin gitsin sansür ? budur yani olay:)
     
  9. 34
    @34 tabiki hayır ben kendisiyle savaşanları kast ediyorum.
    #421974 nickim yok | 22/02/2015 00:41
     
  10. 35
    @34 kimse ölmesin ama savaşa giden avlanır. bak elinde baltayla savaşa hazır olan gencecik adam öldü hoş mu.. değil fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/...link
    #421975 malign | 22/02/2015 00:43
     
  11. 36
    @31 öncelike ben bu fırat denilen çocuk üzerinden başlatmış olsam da konu tamamen o çocuk değil. çünkü olayın detaylarını gerçekten bilmiyorum. yani sansür la mı saldırmış da öldürülmüş, silah mı sıkmış...olayın detayları nedir bilemiyorum. kaldı ki ben de ülkücülerden çok çektim. ideolojilerini de tasvip etmem, sevmem. ama bu onların ölümlerine sevineceğim ya da sessiz kalacağım anlamına da gelmemeli. (bu iki gün önce olan olay özelinde demiyorum bunu) genel olarak... eğer ülkücülerin ölümüne seviniyorsak ya da sessiz kalıyorsak...kalınıyorsa...bu durum solun temel dinamikleri nden olan hümanizma ile çatışmaz mı? @35 solcular dışındaki herkes solcularla savaşıyor zaten ?
     
  12. 37
    @35 her ideoloji kendi ideolojisi dışındakileri yok etmek zorundaysa ve onlarla savaşacaksa ya da öldürecekse ( senin söylediğin şekilde sol ideoojide olduğu şekilde) o zaman her ideoloji aynı zamanda faşizandır da? bu durumda neden rte ye tepki gösteriyoruz ki o zaman? adam kendi ideolojisi dışındakilerle savaşıyor. aynı solun yaptığı ya da yapacağı şekilde ?
     
  13. 38
    Fırat Çakıroğlu, sanırım polise taş atmadığı veya devletine küfretmediği için sesini çıkarmıyor duyarlı insanlar, bunlar nerelerine saklamışlar hümanist hislerini.
    #421982 yazdeditanrı | 22/02/2015 00:49
     
  14. 39
    bu arada yanlış anlaşılmalara mahal vermemek adına söylüyorum: ülkücü değilim. solcu / komünist de değilim.
     
  15. 40
    Arkadaşlar ne umuyorsunuz? Ülkücü bir gencin cenazesine oluk oluk solcu akmasını mı? Ne sanıyorsunuz? Solcuların gerçekten eşitlikçi ve insancı olduklarını mı? Gerçekten sınırsız bir adalete ve denge mekanizmasına mı sahip bu solcular? Bu elemanlar kendini iyi pazarlıyor diye hepten melake bellemeyin. iktidarları için orta asya türklerini asimile eden ve katleden de solcular. O meshur bombali eylemleri yapanlar da onlar. Pkk ve türevi sol teror orgutleri hayir kurumu degil. Bu adamlarin turkulerinde kan ve siddet var. Ne saniyoruz biz bu solculari? Masum degiller bunu anlayalim artik.
     
  16. 41
    @39 al işte. varsın sol hümanist olmasın. sen hümanist ol. yahu bu garip atışmalar her yerde olmak zorunda mı?
    #421988 ikinci nesil | 22/02/2015 00:52
     
  17. 42
    bu uslübunuz kavgaya ve kalp kırmaya gider. haberiniz olsun. sidik yarıştırmaya çalışmıyorum burada ben. sadece kafama takılan bazı soruları cevaplandırmaya çalışıyorum, yer yer monolog yaparak. lütfen, rica ediyorum.
     
  18. 43
    ben bu tür mecralarda bu yüzden böyle tartışmalardan uzak durdum olay ideolojiye geldi mi ben burda yzaralk ne anlatsam yetişmez yüz yüze söylemleri tercih ediyorum. bu gün bu konuya da girmemek için direndim ama kendimi içinde buldum çünkü burda söylediklerimizin anlatmaya çalıştıklarımızın hiç bir önemi olduğunu düşünmüyorum. tabi bu ideoloji meselesi için geçerli.
    #421990 nickim yok | 22/02/2015 00:54
     
  19. 44
    pardon ama şimdi kimse bana maval okumaya kalkmasın. lütfen yani... ben sabahtan beri 50 tane girdi girmişim, elimden geldiğince uslübumu bozmadan. bozmuşsam da özür dilerim. sorduğum sorulara tatminkar cevap alamamışım bi tane bile. sonra @39 da ters bir girdi girilmiş. herkes yelkenleri fora ediyor. ee zaten tartışılmaz bu ortamlarda falan diye... pardon ama bunun adı işte kaçak dövüşmektir, çamura yatmaktır. neyse daha faza uzatmanın da manası yok gibi. hadi bana eyvalla
     
  20. 45
    @42 her ölümde ölümsüzdür edebiyatı yapan kimler acaba ben hümanist olmadım olmam da. türk ırkını mikroptan temizleyecek en etkili silah : katliamdır.
    #421995 yazdeditanrı | 22/02/2015 00:56
     
  21. 46
    @46 bu uslübunla kimse seninle tartışmaz bence hoca.
     
  22. 47
    kaçak dövüşmek değil hocam bu tür yerlerde egomuzu bir kenara bırakamıyoruz da ondan çünkü anlamamak için direnç gösteiyoruz. her seferinde neresinden bir tane daha vursam bakış açısı söylemlerde hakim.
    #422003 nickim yok | 22/02/2015 00:59
     
  23. 48
    kimin söylemlerinde? benim mi? ben başından beri aynı şeyleri soruyorum. sen konuyu daha derinlere çekmeye çalışıyorsun. ben basit sorular sorarım zaten hep. yoksa kimseyi yenmek- yenilmek gibi derdim yok benim.
     
  24. 49
    @47 hocam bu ne sağ ne de sol davası bu bildiğin bu vatana ihanet eden hainlerin bir genci öldürmesidir bu düşünceyi savunan birisiyle asıl tartışılmaz münazara yapılmaz.
    #422010 yazdeditanrı | 22/02/2015 01:02
     
  25. 50
    @50 tartışılmaz diyorsun ama tartışmaya müdahil olan sensin? müdahil olmandaki amaç beni korumak mı yoksa? boşver onu.
     
iv> iv> iv> >