niye solcular

  1. 51
    @50 ilk girdiyi bir daha okumanı rica ediyorum. vatana ihanet ile ilgili tek kelime edilmedi. sadece sağ ve sol konuşması şeklinde ilerliyordu. geldin, sen katliam dedin. şimdi de vatan millet sakarya davasına çevirmeye çalışıyorsun. sizlere iyi tartışmalar. bu başlık okunmaz bile artık.
    #422018 ikinci nesil | 22/02/2015 01:07
     
  2. 52
    @52 katılıyorum. konu kilit, dağılalım.
     
  3. 53
    Sol ideoloji sosyal demokratlar ve ılımlılar hariç direkt olarak devlete karşı bir hareket içindedir. Bu onların vatan haini kategorisine girmesine pek tabii sebep olur.
     
  4. 54
    @36 nın verdiği linke facebooktan bir girin, genç öldükten sonra adına açılan hesaptan yapılan paylaşımı sanki o yapmış gibi buradan paylaşıyorlar, hiçte utanmıyorlar ha, bunlar böyle ölü üstünden pirim yapan asalaklar işte.
    #422178 neset ertas | 22/02/2015 05:06
     
  5. 55
    gördüğüm kadar ile yine Türkiye'de sol olduğunu sanan bi' güruh ile solcu olduğunu iddia eden iki grup var, keşke şu etiketlerden sıyrılıp biraz okusa diyorum insanımız da iş işten geçeli çok olmuş.
    #422179 duzeniduzenadam | 22/02/2015 05:18
     
  6. 56
    bütün yazılanları okumadım. şöyle bir olay var, mesela berkin öldüğünde "polisler" tarafından öldürüldü. yani sözde halkı koruması gereken güvenlik güçlerinden bahsediyoruz. eğer bir solcu karşıt görüşlü biriyle kavga ederken ölseydi, normal bir kavgada yani. öyle bütün ülke ayağa kalkmazdı. eğer sol bir grup elinde sansür ve sopalarla okul bassaydı ve içlerinden biri ölseydi, yine düşündüğün gibi ülke ayağa kalkmazdı. özgürlük meselesi yok ortada. ölmeye öldürmeye gitmiş bir gruptan birinin ölümü var. ne işin var okula iki yüz kişi giriyorsun sansür larla?
    #422201 anoktainoktagnokta | 22/02/2015 08:52
     
  7. 57
    @57 aig, söylediğin gibi hepsini okumadığın için biraz ortasından girmiş gibisin konunun ama ziyanı yok, elimden geldiğince toparlamaya çalışayım: öncelikle, fırat çakıroğlu olayı sadece konuya girmek için bir örnekti. konu fırat'tan çıktı. fırat olayın detaylarını bilmiyor(d)um. ama bu tartışma esnasında öğrendiğim kadarıyla, fırat ve arkadaşları sansür larla diğer gruba saldırmışlar, bir çatışma olmuş ve sonucunda da ölmüş, öldürülmüş. ölüm her ne kadar normal şartlar altında kabul edilemez olsa da bu tip savaş ya da küçük çaplı çatışma durumlarında ne kadar kabul edilebilirdir ya da saldırılan tarafın nefsi müdafaasının şekli ve şiddeti ne şekilde olmalıdır, bunlar bu tartışmanın konusu değil. bunları bir yana koyarak ve vereceğim örneğin içindeki sürrealist öğelere takılmamanı(zı) ümit ederek şunu merak ediyor ve soruyorum ben: bugün tkp, aynı akp çoğunluğu gibi iktidara gelse ve (hani yapmaz ya, farzedelim ki yaptı)türban (ya da başörtü) kullanan kişilerin türban(ya da başörtü) takma ve/veya çeşitli dini özgürlüklerini kısıtlasa, iktidar partisine oy veren solcu ve komünistler sokaklara çıkıp bunu protesto eder mi? ben yapacaklarına inanmıyorum. sonra da diyorum ki, sadece kendi canın yandığında, kendi ve yakın bulduğun düşüncelere baskı uygulandığında sokağa çıkarsan bunun adı hiç de samimice olmaz, benden senin samimi olduğuna inanmamı bekleme, samimi olduğunu düşününler de en az senin kadar samimiyetsizdir diyorum. ve buna oluşturacağınız ani-tezleri bekliyorum. eğer, buna vereceğin(iz) cevap, "her ideoloji, kendi karşıtlarını düşman beller, onunla savaşır ve yok etmek ister ya da eder" şeklindeyse şöyle bir soru çıkıyor ortaya kafamda: o zaman her ideoloji (komünizm de dahil) varolan düşüncesinin yanında aynı zamanda faşizan mıdır da? bu durumda neden rte'yi faşizan tutumları için eleştiriyoruz? o da belki de tkp iktidara geldiğinde yapacakları benzer tutumu sergiliyor. yani kendi düşünceleri dışındakileri ortadan kaldırmaya, yok etmeye çalışıyor...
     
  8. 58
    ben solcuların özgürlük ya da baskılardan kurtulmak adına sokağa indiklerini düşünmüyorum, çünkü bu çok saçma olurdu. en azından benim öncü kabul ettiğim solcu insanlar tam tersi olayı bir sınıf savaşı olarak görüp sokağa da mücadele etmek, iddia ettikleri hakları "almak" için inerler. bizi özgür bırakın da rahat rahat devirelim devleti diye inmezler. ayrıca yine böyle düşünen solcular yani mesela tkp'nin günümüzdeki politikası nedir bilmem ama özgürlükçü değil, tam tersi işçi sınıfı "diktatörlüğü" yanlısıdır. yani zaten baskıcı bir rejim planlanmaktadır. ama türban meselesinde sol kesimden bir sürü insan sokağa indi destek için. bunu da unutuyorsun sanırım.
    #422259 anoktainoktagnokta | 22/02/2015 10:52
     
  9. 59
    ama bu konuda benim de kafam karışık. mesela türbanın "yasaklanması" gerektiğini düşünmüyorum. zorla insanların başının açılması gerektiğini düşünmüyorum. ama bir işçi iktidarı anında karşı devrime yönelik faaliyetlere girişen insanlara aynı sertlikle yanıt verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
    #422262 anoktainoktagnokta | 22/02/2015 10:54
     
  10. 60
    ama mesela ben sokağa özgürlük için inmedim şahsen. akp'nin baskıcı rejimi gayet doğal. "ay böyle yapmayın" demek yerine eyleme geçip mücadele vermek gerekir.
    #422265 anoktainoktagnokta | 22/02/2015 10:55
     
  11. 61
    son cümlene ayrı olarak değinecem ama diğer söylediklerine genel olarak katılıyorum ama şöyle bir çelişki çıkmıyor mu aig ama bu gezi parkı olaylarında özgürlük için mücadele edenlerin çoğu kendisini solcu hatta solculuğu de geçtim, kendilerini devrimci ilan etti. haa ben onların çoğunun ne solcu ne de devrimci olduklarına pek inanmıyorum. bu nedenle de samimiyetlerine inanmıyorum. senin söylediklerin de benim düşüncelerimi doğrular nitelikte olmuş genel olarak. son cümlen için ise şunları söyleyeyim: 28 şubat döneminde(sanırım senin de aklından geçen süreç buydu yazarken) küçüktüm ve bu fikirlerim de yoktu tabi ki. eğer yanılıyorsam lütfen düzelt ama 28 şubat dönemini protestolara katılan popülasyonu gezi ile karşılaştırıyorum da kafamda...28 şubat popülasyon bazında, gezinin neredeyse yanına dahi yaklaşamaz, yaklaşamıyor. haa 28 şubat döneminde ne kadar solcu dışarıdaydı bunu tabi ki bilmiyorum ama sayıca çok da fazla olduklarını düşünmüyorum. açık söylemek gerekirse, benim bu düşüncelerim, sırrı süreyya önder'in gezi döneminde verdiği kısa bir röportajla ortaya çıktı. uzatılan bir mikrofona "ben 28 şubat döneminde de sokaklardaydım, bugün de sokaklardayım, yarın karşıt bir düşünce için yine sokaklara rahatlıkla çıkarım, çıkacam" şeklindeki sözlerinden sonra kafamda şimşekler çakmaya başladı - ki samimiyet budur benim gözümde.
     
  12. 62
    şimdi dediğim gibi her solcu aynı düşünmediği gibi sol kesimde de çok büyük bir bilgisizlik hakim, ben de öyleyim. şimdi yeterince bilgili olsaydım burada çok net ve sağlam yapılı düşünceler ortaya atardım ve çok farklı tartışırdık herhalde. sırrı süreyya'yı solcu kabul etmiyorum ben mesela. chp de solcu diye kabul ediliyor. çok geniş ve karışık bir topluluktan bahsediyoruz. benim söylediklerim de ufak bir kısmını kapsıyor.
    #422275 anoktainoktagnokta | 22/02/2015 11:05
     
  13. 63
    ben mesela türban özgürlüğü konusunda kararlı değilim. kadının köleliğinin sembolü olan bir nesnenin özgürlüğü olabilir mi emin değilim. sadece zorla kafaya vura vura çıkartmak hatalıymış gibi geliyor. fikirlerim değişebilir.
    #422276 anoktainoktagnokta | 22/02/2015 11:08
     
  14. 64
    @63 yok hayır hayır...sırrı süreyya'nın solcu olup olmadığını ben de bilmiyorum. açıkcası ilgilenmiyorum da solu olup olmamasıyla. ama sağcı ya da herhangi bir ideolojiye sahip de olsa o alıntıladığım söyledikleri bence kesinlikle doğru ve samimiydi. chp ye solcu gözüyle bakan kaldı mı hala ya:) @64 valla onu istersen başka bir başlıkta tartışalım aig. yani bu kadınların köleliği konusunu. onu fişeklemeyi de sana bırakıyorum. aksi takdirde bu konu çok dallanıp budaklanır. bu konuda gene düşüncesi olan varsa ben beklerim.
     
  15. 65
    bu olayı en iyi ege üniversitesinde okuyanlar ve ilk elden görenler bilir. mişlerle muşlarla yorum yapmak pek sağlıklı olmaz. ama ortada ege üniversitesinin sürekli ama sürekli bu tip bölücülük yapan öğrencilerle ilgili haber konusu olması gibi bir durum var. bunlar stand açmış, ülkücülerden oluşan bilmem kaç kişilik grup gelmiş bunlara karşı, birbirlerine girmişler falan filan. stand. ne kadar masum değil mi? peki ne standı. incik boncuk ya da şenlik standı olduğunu düşünen var mı? eksik bilgi bir kesimi mağdur, masum ötekini ise günah keçisi, katil, faşist vs yapmaya yeter. 70 yıl öncesinin en masum ve mağdurları bugün ne hale dönüştü bir düşünün. işte bunlar hep bilgi kirliliğinden ve kasıtlı olarak olayların tek taraflı gösterilmesinden. dediğim gibi bu işi en iyi orada okuyanlar bilir ki üniversitenin binasının içinde yazılan yazılar da dolaşıyor nette. konu dışı olmuş gibi, bu ülkede 19. yüzyılın fransız kabinesinin oturma düzeninin sağa oturanları sola oturanlarına göre şekillenmiş ve takım tutar gibi yürütülen bir siyaset anlayışı olması, siyasi olgunluğa ulaşılmamış olması gibi nedenlerle bu olaylar hep yaşanır ama sorunların çözümü için yapılanlar hep yüzeyde kalır. sağcı-solcu, alevi-sünni, türk-kürt. avrupa da bir zamanlar afrikalılar için insan-insan değil savaşını yapmıştı da insan altı kabul edip her türlü insanlık dışı muameleyi meşru kabul edip uygulamıştı, hem de belli kesimlerin çok sevdiği saydığı darwin'e dayanarak. sağcılar solcular kime dayanıyorlar acaba. neyse daha da dallandırıp budaklandırmayayım. çünkü ülkede solcu yok. sağcı da yok. ülkede takım tutar gibi tutulan ideolojiler var.
    #422320 kutup | 22/02/2015 11:56
     
  16. 66
    her türlü yoruma saygım var. lakin bu başlığın konusu ege üniversitesi'nde çıkan olaylar ve sonucunda ölen bir ülkücü olan fırat değildir. ha o olay ya da aig'in sözünü ettiği kadının türban takması özelinde kadının köleliği konuşulmak istenirse ayrı bir başlık açıp o konuyu uzun uzun tartışabiliriz.
     
  17. 67
    @57 bu ülkede, teror karşıtlığı yapmak ne zamandan beri karşıt görüş oldu ? sizin önyargılarınız sizin gözünüzü kapatmış ne sunsalar yutacak konuma gelmişsiniz. 200 tane eli baltalı adam öyle mi ? yıl 2015, herkesin elinde akıllı telefon var, hani nerdeymiş bir göstersene bu 200 kişiyi. fırat sınava girerken pusu kuruluyor ve daha öncesinden tehdit edilmiş: www.aydinlikgazete.com/...link haaa şimdi 200 eli baltalı saldırdı olaya bak random aradan fırat öldürüldü öyle mi ? senin kafan bunu alıyor mu ? 200 tane balta nedir yahu ayrıca, filim mi çekiyoruz siz hayatınızda 20 tane balta yan yana gördünüz mü allah aşkına bu kadar kendinizi yalanlara teslim ettiniz sorgulamıyorsunuz bir şeyleri. i.imgur.com/...link i.imgur.com/...link i.imgur.com/...link bu mu sol, bu sol mu şimdi ? bumudur yani ? i.imgur.com/...link i.imgur.com/...link i.imgur.com/...link i.imgur.com/...link şimdi adamsanız çıkın gösterin bana 3-5 tane milliyetçi kesimin böyle ege universitesinde ki fotoğraflarını. hadi bak herkes görsün buradan o 200 eli baltalıyı, konuşuyorsunuz ya hadi. insan muhalefet yapacağı diye bu kadar gözünü kapatmaz yahu. yapmayın ya hele sol kesim hiç yapmasın ya, sizin yoldaş dediğiniz adamları bıçakladılar, sizin sembolünüz hale gelmiş grubu çıkıp o kadar kişi içinde dövdüler,enstrümanlarını kırdılar, hala milliyetçi kesime düşman olayım diye bu adamların tarafında duruyorsunuz korkmayın la korkmayın bunları gördüğünüz zaman ülkücü felan olmuyor musunuz yani. allah sizi bildiği gibi yapsın ya, vicdan akıl her biri uçup gitmiş sizden yazık... edit: ypg hariç 200 kişi diyen hiç kimse de yok işin garibi,
    #422500 neset ertas | 22/02/2015 13:58
     
  18. 68
    son yazdığımdan bu yana o kadar yorum yapılmış, o kadar girdi girilmiş. nedense kafa hala aynı. bu başlıkta pkk işin içinde yoktu. getirip merkezine koydular. ege olaylarından bağımsız bir konuşma geçiyordu, olayların içine yerleştirdiler. işte, dikkat edilmesi gereken konu bu. insanlar kendi fikirleri ne ise meseleyi illa o tarafa yönlendiriyor. hayırlısı olsun madem.
    #422508 ikinci nesil | 22/02/2015 14:02
     
  19. 69
    ''şimdi adamsanız çıkın gösterin bana 3-5 tane milliyetçi kesimin böyle ege universitesinde ki fotoğraflarını. hadi bak herkes görsün buradan o 200 eli baltalıyı, konuşuyorsunuz ya hadi. '' yav @68 ne kadar boş konuşmuşsun al bir örnek antalya üni 2 yıl önce... superhaber.tv/...link www.hurriyet.com.tr/...link senin verdiğin fotoğrafın birinde nevruz kutlayan insanlar görüyorum bu mu terör? ya da kilitli zincirli bir kapı vermişsin yani o kapıyı zincirlemek mi terör? orda bir işgal etme eylemi vardı. duvarlara yazı yazmışlar düşünce suçu 301 dersin ancak ancak ondan suçlarsın onları. www.youtube.com/...link al misal. geçen seçim döneminde onlarca kez hdp binalarına saldıranlar da pkklıydı evet. daha dün trabzonda saldıranlar da pkklıydı. di mi? şimdi adamsan sen de ülkü ocaklarının yaptığına terör mü değil mi bi cevap ver.
    #422535 drjivago | 22/02/2015 14:11
     
  20. 70
    ki daha 5 -10 dakika uğraşsam neler neler bulurum.
    #422538 drjivago | 22/02/2015 14:12
     
  21. 71
    dün ali turgutlu diye biri mesela yakalamış videoları var her yerde birine işkence ediyor misal.
    #422540 drjivago | 22/02/2015 14:12
     
  22. 72
    sağ- sol kavramını hala aşamadık mı? ağbiler sanırım almamız gereken yol hala çoook uzun :)
    #422542 Stayawakewithme | 22/02/2015 14:13
     
  23. 73
    @72 feyk lan o :d ülkücülerle dalga geçiyorlar :)
    #422546 kutuptadevegörenbedevi | 22/02/2015 14:14
     
  24. 74
    feyk meyk abi, yani bornovada dövülen çocuk da mı feyk.
    #422549 drjivago | 22/02/2015 14:14
     
  25. 75
    ;))
    #422551 kutuptadevegörenbedevi | 22/02/2015 14:15
     
iv> iv> iv> >