bilimsel müzik

  1. 51
    kesinlikle katılıyorum.
    #427775 nickim yok | 01/03/2015 01:29
     
  2. 52
    mesela daha çok nerelere katılıyorsun ^_^
    #427776 behzat ll | 01/03/2015 01:29
     
  3. 53
    @55 yanlış anlaşıyoruz galiba, zaten ben de olayın sanat olduğunu söylüyorum. sadece bilimsel yöntem izlenerek oluşturulmuş sanat eserine bilimsel müzik demiştim. yani tabi ki sanat esas mesele, yoksa müzik diyemeyiz kendisine. çelişmiyoruz yani galiba. şimdi anlaştık mı yoksa söylediğin şeyi yanlış mı yorumladım?
    #427777 anoktainoktagnokta | 01/03/2015 01:30
     
  4. 54
    ben sıkıldım bunlardan siz orada bir türü bir tarzı belirtiyorsunuz bilimsel müzik anlıyorum anlamıyor değilim rock müzik psychedelic müzik klasik müzik deneysel müzik böyle bir liste var burayı anlıyor musunuz? müzik derseniz bunların hepsini kapsıyor şimdi öylesine iddialı konuşuluyor ki bu konu hakkında yani şu üslubumu bozduracak noktaya gelindi arkadaş demiyor ki müzik denilen olgu bilimsel olarak inceleniyor demiyor sen beni anlamıyorsun diyor o zaman ben de derim kardeşim kusura bakma sen daha kendini ifade edemiyorsun sinirlerimi ve asabımı daha fazla bozduğu için sırayla gidiyorum tesadüfi mi bilemem ama şu bir gerçek bilinen bir çok gam bilimsel olarak ortaya çıkmadı bir takım duyguların sonucunda ortaya çıktı phrygian gamı mesela mezopotamya kökenlidir blues gamı mesela afrika kökenlidir hepsinin kökenine gidelim pentatonik notalar bunlar bir takım kültürlerin ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıktı benimsendi bu yukarıda bahsettiklerim dediğiniz şekilleri oluyor minör akorları basarsanız mutsuz kaotik eserler ortaya çıkar major akorlara basarsanız mutlu lirik eserler ortaya çıkar sabahtan beri bunlardan bahsediyorlardı hiç hayatımda ben bunları duymadım bu kadar arkadaş hakikatten ne versin bana? bunların incelendiği doğru bilimsel müzik değil bu bunun adı müzik bilimidir yani müzikolojidir bilimsel müzik diye bir şey yokmuş değil mi? at ile armutu biribirine sokup abuk sabuk şeylerle gelmeyin artistlik yaparken iki defa düşünün son olarak kafan kıyakken akor basamazsın formata aykırı notalara basarak müzik yapamazsın diyenlere gelsin kafa kıyakken yapılmış: www.youtube.com/...link bu da formata aykırı mesela Ritchie Blackmore gitarda yarım nota formatın dışına kayıyor mesela niye yapıyorsun bilimin canına okudun www.youtube.com/...link daha fazla sinirlerimi bozmayın
    #427778 abraham linkkoy | 01/03/2015 01:31
     
  5. 55
    abrahamcığım git ve tekrar bana herhangi bir şey yazma canım.
    #427780 anoktainoktagnokta | 01/03/2015 01:32
     
  6. 56
    gitmezsem ne olur?
    #427783 abraham linkkoy | 01/03/2015 01:34
     
  7. 57
    mecazi konuşuyorum zaten gidebileceğin bir durum yok ortada.
    #427784 anoktainoktagnokta | 01/03/2015 01:35
     
  8. 58
    @58 başlıkta geçen kelimeler ve sözcüklerin kullanılış tarzları içeriği bambaşka tarafa sürüklüyor. müzik ve bilim veya müzik bilimi olarak açılmış olsa üç sayfa girdi girmeden de yeterli sonuca ulaşılabilirdi. sana bir makale yolluyorum. orayı incelemeni tavsiye ederim.
    #427785 ikinci nesil | 01/03/2015 01:36
     
  9. 59
    @63 bu başlık zaten bana ait değil ben sadece açtım
    #427787 abraham linkkoy | 01/03/2015 01:36
     
  10. 60
    aynen.
    #427788 nickim yok | 01/03/2015 01:38
     
  11. 61
    @63 terim bana ait özel bir terim aslında, epeydir kullanıyorum. özel olduğu için üzerine anlaşmak zor oluyor yani tam olarak neden bahsettiğimi ben bile yüzde yüz net kurabilmiş değilim kafamda. o yüzden uzuyor mesele.
    #427790 anoktainoktagnokta | 01/03/2015 01:40
     
  12. 62
    bilimsel müzik diye bir tarzdan mı söz ediyosunuz? öyle bişeyden sözeden mi var olum? rock müzik, türk sanat müziği, klasik müzik... bunlar müzik türleridir bilimsel müzik dediğiniz şey müzik türü olur mu hiç? ben müziğin genel olarak bilimsel bir olgu olduğundan bahsediyorum.
    #427791 silahşör | 01/03/2015 01:40
     
  13. 63
    ki "bilimsel bir müzik anlayışı" demişim. bilimsel müzik ya da müzikbilim gibi bir şey dememişim. mesele müziğin kendisi bile değil, müzik anlayışı. herhangi bir şeyin bilimsel bir anlayışı olabilir. bilimsel bir tuzluk anlayışı olabilir.
    #427793 anoktainoktagnokta | 01/03/2015 01:42
     
  14. 64
    Bilimsel müzik ülkemiz haricinde pek çok yerde var ki zaten bilimin girmediği hiç bir alan yok. Zaten "müzikoloji" diye bir dal varsa müziğin de bilimle ilişkisi olması dolayısıyladır.
    #427802 julius galius | 01/03/2015 01:47
     
  15. 65
    @71 çok haklı. ki zaten adamlar bilimsel müzik sıfat tamlamasını bir müzik türü olarak ele almışlar ondan saçma bişekilde uzuyo tartışma, yani onlara göre bilimsel bir müzik aynı zamanda rock müzik olamaz çünkü ikisi farklı tarzlar. şeklinde bi saçma tanımlama yapmışlar bilimsel müziğe. halbuki rock da klasik de halk müziği de bilimsel yollarla yapılabilir ki yapılıyor da. bana sorarsan her müzik bilimseldir. cep telefonunun bilimsel olup olmadığından bahsediliyor mu mesela?
    #427806 silahşör | 01/03/2015 01:50
     
  16. 66
    bilimsel olmayan cep telefonu yok yoğurt mesela bilimsel bir icat laboratuvarr ortamında geliştirildi hariksanız
    #427812 abraham linkkoy | 01/03/2015 01:53
     
  17. 67
    @72 güzel arkadaşım. hala olayın ne tarafında olduğunu bilmiyorsun. orada tartışılan konu senin bahis ettiğin gibi bir müzik dalı olarak ele almak değil. neyse, kendi düşüncelerine göre bir şeyler anlamışsın, olabilir. ama, bak amadan sonra gelen cümledir asıl önemli olan, tartışmanın mantığını anlamamışsın. araya dalıp bazı örneklemeler ile sadece kendi düşünceni ispat çabasına girişiyorsun. diğer bireyler ise kendi düşüncelerini ortaya koyup karşı tarafın fikirlerini bekliyor. o sebepten istersen bu konuda makale yaz, patent al. yine de benim açımdan okunmayacak bir ayrıntı, bir ayrıntı olarak kalacaksın. hadi size iyi ispatlar.
    #427818 ikinci nesil | 01/03/2015 01:58
     
  18. 68
    @73 bilim dendiğinde aklına sadece laboratuvar ortamı geliyorsa çok yanlış bir şeyi tartışıyoruz zaten.
    #427822 anoktainoktagnokta | 01/03/2015 02:00
     
  19. 69
    @74 nasıl değil yahu? abraham, bilimsel müzik diye bir müzik türü yoktur diyor. ki haklı, bilimsel müzik o yukarıda saydığım müzik türleri arasına giremez. gel gelelim müzik bilimsel bir olgudur. yapılırken bilimden faydalanılır. bir şeyin bilimsel olup olmaması bilim ile olan ilişkisiyle alakalıdır. bir şarkı hem bilimsel yollarla bestelenebilir ve aynı zamanda rock tarzında olabilir. neyi tartışıyonuz? sen kafandaki düşünceleri toparlayıp doğru düzgün bir önerme ile gelmezsen, tartışma anca taraflardan birinin kızıp sıkılıp bırakmasıyla sonuçlanır.
    #427828 silahşör | 01/03/2015 02:08
     
iv> iv> iv> >