teknoloji geliştiği halde insanların aptallaşmasının nedeni

  1. 26
    anoktainoktagnokta daha nasıl anlatayım bilmiyorum. şöyle egemenliği altına girdi kendi üretiği şeylere bir canlı gibi davrandı elde edilmesi gereken o olmadan yaşanamaz konuma geldi. sanayileşme kitleyi oluşturdu kitle dediğin fabrikada üretimin tamamına hakim olmayan herkesin belli bir bölümde çalıştığı iş bölümü insanları aptallaştırdı. sadece akşama kadar vida sıkıyorsun ama sansür nasıl yapılır bilmiyorsun sadece cantının vidasını sıkıyorsun bu iş bölümü insanların düşünme yapısını da etkiledi.
    #441214 nickim yok | 17/03/2015 16:42
     
  2. 27
    Evet her şey o kadar da karmaşık değil. Starbucksda kahve içerim. Nike ayakkabı giyerim. Tanrının sansür tir ettiği bir yerde çocuklar açlıktan ölürken ben bi tabak yemeğe ve güzel bir şişe şaraba yüklü miktarda para öderim. Ben böyleyim. Sen şöylesin. O öyle. Hiçbir şeyin iyiye doğru değişmeyeceği bir dünyada yaşıyorsun. Herkes çok farklı sözde. Kimse farklı değil. Bu kadar. nickim yok
    #441217 curtisgillerden | 17/03/2015 16:43
     
  3. 28
    curtisgillerden katılıyorum hiç birimiz farklı değiliz çünkü bunlarsız yaşayamaz konuma geldik. bunlarsız yapamaz konumdayız. farklı olan köylü ekrem o her şeyden vaz geçip doğanın kendisiyle başbaşa yaşama cesaretini gösterdi. bu tip insanlar da çok gündeme gelmez.
    #441223 nickim yok | 17/03/2015 16:46
     
  4. 29
    @26 ama o anlamıyla zaten ürettiğimizin egemenliği altındayız. giysi üretmeden, yakacak üretmeden, yiyecekleri kesebilecek şeyler üretmeden vesaire zaten hayatta kalamıyoruz. sansür üretiminin tüm süreci demir cevherinin çıkarılmasına kadar geri gider. yani ben öyle biliyorum, ki o cevheri çıkaracak aletlerin de üretim süreci vardır, bildiğin başsız bir üretim zinciri yani. bunu çürüteyim diye şansını zorlamak olarak görme önemli bir nokta olduğunu düşünüyorum. öte yandan eğer her üretici ürettiği şeyi tam olarak bilmek durumunda olsaydı karmaşık-gelişmiş üretim yapamaz hale gelirdik. uzmanlaşma modeli bilginin, felsefenin, bilimin gelişmesinde de önemli bir role sahip. insan sadece ürettiği nesneyi bilmekle yükümlü değil ki ayrıca. yani sadece vida sıkan biri neden sadece vida sıkmayı bilsin, bir yandan ne bileyim temel fizik öğrenemez mi mesela?
    #441228 anoktainoktagnokta | 17/03/2015 16:48
     
  5. 30
    yanlış düşünüyor olabilirim ha ekleyeyim.
    #441229 anoktainoktagnokta | 17/03/2015 16:49
     
  6. 31
    siz insanlarla değil, onların idealiyle yaşıyorsunuz. çıldırmışsınız.
    #441258 ubeydullah chygrizinski | 17/03/2015 16:59
     
  7. 32
    olay bunlara yapay anlamlar vermemiz sen pazardan da giyinmen gerekirken marka giyinmek istiyorsun çünkü giydiklerin senin kimliğini oluşturuyor tıpkı iyi giyinmeyen bir kıza kezban dediğimiz ya da erkeğe keko dediğimiz gibi. starbucks ta oturursan imaj satın alırsın mcdonalstan yersen imajın değerlenir mercedese binersen statün artar. yani üretilen şey mesele değil üretilen şeye verdiğimiz değer mesele. uzmanlaşma felsefe yapmanı engellemez ama sağlıklı felsefe yapmanı engeller. işçiyi düşün akşama kadar vida sıkıyor bu adam belli bir maaşa talim ve onu yapmakla yükümlü bu insan bir yerden sonra aptaşşaıyor bu bilimsel bir şey bunla ilgili muzaffer şerifin deneyi de vardı. televizyon evlerimizde masalsı kahraman hepsi insanlara yaşaması gereken yaşam modellerini sunuyor televizyon her şeyi resmileştiriyor gördüğün her şey olması gereken şeyler gibi geliyor ama gerçek yaşamda elde edemiyorsun o olması gerekenleri yani bir nevi hayal tacirliği. insalar bu yüzden mutsuz özünden uzklaşıp televizyondaki hayatlara sahip olamadığı için.
    #441265 nickim yok | 17/03/2015 17:04
     
  8. 33
    @32 işte bunlar teknolojinin değil kapitalizmin problemleri. bu problemi doğru belirlemezsek çözümü de doğru bulamaz, ideolojik bir karmaşada kaybolup gideriz. o yüzden konuyu önemli buluyorum, söylediğin şeylerin çoğuna karşı çıkmıyorum, ama söylediklerinde problemi yanlış noktada gördüğünü düşünüyorum.
    #441270 anoktainoktagnokta | 17/03/2015 17:08
     
  9. 34
    evet kapitalizm de bu olayın da sebebi zaten bunu bir çoğu bilir. ama ben sanayileşme ve kentleşmeyle insanların da doğasından uzaklaştığını düşünüyorum. yani insan doğası bence avcı toplayıcıdır. bizi özümüzden uzaklaştıran doğadan da uzaklaştıran teknoloji ve kentleşme. kapitalizmin de atası burdan çıkıyor tüm kötü ideolojilerin atası buradan türüyor.
    #441278 nickim yok | 17/03/2015 17:13
     
  10. 35
    insan doğası değişkendir. insan zaten insanlaşarak doğasından uzaklaşmış. insan doğası diye sabit bir şeyin olduğunu düşünmek çok büyük bir ilginçlik olarak geliyor bana.
    #441282 anoktainoktagnokta | 17/03/2015 17:14
     
  11. 36
    @32 bu anlattıklarınla teknolojinin insanları aptallaştırması arasında (ki böyle bir şey de yok) en ufak bir bağlantı yok. meselenin başından beri aynı şeyleri tekrarlıyorsun akhi: parasızlık, fukaralık, bunların doğurduğu mutsuzluk. insan zekasının en oranlı ölçüsü paradır ki zaten, bunları birilerinin dayatması gibi görmenin sığacağı hiçbir mantık örüntüsü yok. marka kıyafet mi giyiyor komşuların ? demek ki kafalarını kullanmışlar, para kazanıp almışlar. öyleyken statü paraya mı bağlı ? zekaya mı bağlı ? illuminati yok, vladimir ilich karşıtı olduğu modern tıbbın tedavisini reddettiği için öldü, sarar'daki gömlek semt pazarındaki gömleğe on atıyor. bunların hiçbiri de kurgu değil. doğa kanunu.
    #441283 ubeydullah chygrizinski | 17/03/2015 17:15
     
  12. 37
    doğası derken olması gerekenden bahsediyorum insan en insan olduğu zamanlar doğayla uyumlu yaşadığı zamanlar. ona zarar vermeden onunla birlikte. kentleşme ve sanayileşme bunun tam tersini yapıyor.
    #441284 nickim yok | 17/03/2015 17:16
     
  13. 38
    aynen.
    #441286 auteur | 17/03/2015 17:16
     
  14. 39
    kapitalizmin atası dersek özel mülkiyetin ortaya çıkışına kadar gitmemiz gerekir. çok eski tarihler yani. kentleşme çok üstlerde kalıyor. teknoloji ise avcı toplayıcı toplumda da mevcuttur. üretim tekniğinden bahsediyoruz.
    #441287 anoktainoktagnokta | 17/03/2015 17:17
     
  15. 40
    @37 tamam ama söylediğinden bütün teknolojiyi atıp acvı toplayıcı döneme dönelim sonucu çıkar. doğayla uyumlu yaşamak için buna ihtiyaç yoktur oysa.
    #441288 anoktainoktagnokta | 17/03/2015 17:18
     
  16. 41
    bahsettiğim teknoloji seri üretim.
    #441289 nickim yok | 17/03/2015 17:18
     
  17. 42
    seri üretime neden karşıyız?
    #441290 anoktainoktagnokta | 17/03/2015 17:19
     
  18. 43
    seri üretim ihtiyaç fazlası doğuruyor yani ihtiyacın olmadan ihtiyaç yaratmak satmak için. bu da doğanın daha da fazla tüketilmesi demek.
    #441292 nickim yok | 17/03/2015 17:20
     
  19. 44
    bu yine kapitalizmin problemi. seri üretim bir kolaylık, illa satmak için ihtiyaç fazlası yaratacaksın diye bir şey yok kar için değil ihtiyaç için üretim yapılan bir toplumda bu gerçekleşmezdi mesela. ama yine seri üretimi çöpe atmaya gerek yok o durumda. yetmiş milyon kişiye neden elle tek tek giysi dikiyorsun?
    #441294 anoktainoktagnokta | 17/03/2015 17:24
     
  20. 45
    ya da mesela seri üretim olmazsa kitaba ve bilgiye ulaşım epey bir güçleşir eskiden olduğu gibi.
    #441295 anoktainoktagnokta | 17/03/2015 17:25
     
  21. 46
    seri üretim insanların aptallaşmasını da doğurur başta dediğim gibi konuyu bir bütün olarak düşün parça parça yoruldum anlatmaktan. seri üretim teknoloji her harükarda doğaya zarar verecektir.
    #441300 nickim yok | 17/03/2015 17:28
     
  22. 47
    merhaba enteller.. size dahil olabilir miyim? fularımla geldim.
    #441301 mark renton | 17/03/2015 17:29
     
  23. 48
    teknolojiyi hiçbir konuda suçlayamazsın. senin ihtiyaçların olmasaydı teknoloji var olmazdı. sen rahata gereksinmeseydin teknoloji olmazdı. teknolojinin tek görevi insan yaşamını kolaylaştırmak ve rahatlaştırmaktır. senin konfor ihtiyacın dolayısıyla teknoloji her gün gelişmekte. sen rahat et diye bilim insanları çaba harcamakta dirsek çürütmekte. teknolojiyi suçlayamazsın. nüfus artışından kaynaklanan talep fazlasının karşılanması ancak seri üretimle mümkün olabilirdi, sanayileştik. eğer uçkuruna sahip çıkıp 3-5 çocuk yapmasaydın sanayileşmezdik. iş gücü ihtiyacı da bu kadar fazla olmazdı sömürülen insan sayısı da. bahsettiğin sorunların geri kalanı kapitalizmin işi. nickim yok peşin edit: burada sen diyerek insanı kastettim üstüne alınma.
    #441302 silahşör | 17/03/2015 17:29
     
  24. 49
    @46 ama bunlar yargı işte ben böyle şeyler okuyunca çok moralim bozuluyor. tezlerine sunduğum karşı tezleri çürütmen lazım ama tartışma tıkandı demek ki. artık başka zaman şöyle üzerine iyice düşünüp yine tartışırız.
    #441304 anoktainoktagnokta | 17/03/2015 17:30
     
  25. 50
    ha bu arada üzülerek söyliyim, chuck palahniuk fight club'ı 1990 yapımı bad influence adlı filmden araklayarak yazdı =(((((
    #441307 ubeydullah chygrizinski | 17/03/2015 17:33
     
iv> iv> iv> >