üniversite okumak

  1. 51
    @49 eğer detaya girip bölüm bölüm bakarsak var. misal ben 1 sene sonradan başladım üniye burslu kazanmıştım. besyo okurken bir salonda çalışanın maaşı 600 lira özel derslerle eğer kendine zaman ayırmazsa maksimum 1000. ama dışardan aynı belgeri alan biri tam zamanlı çalışırsa ki askerliği de yapmışsa 2500'e çıkıyor.
    #442898 gideniaratmayanadam | 19/03/2015 15:38
     
  2. 52
    @50 işte meselenin sadece bu ihtimal olduğunu düşünmüyorum şahsen. bir çok noktası var. ben şimdi tarih okuduktan sonra bu yönde işime yarayacak bir meslek edinebileceğimi düşünmediğim gibi hiç hayal bile kurmuyorum gelecek ile ilgili. ama gerçekten şu kadarını söyleyeyim okul kazandıktan sonra hayatımda ve psikolojimde çok şey değişti. ben artık bir tarih öğrencisiyim, ileride de tarih bitirmiş biri olacağım. "aig kimdir?" dendiğinde "öyle bilgisayardan saçma sapan müzikler yapan boş gezenin boş kalfasıdır" denmiyor artık. tarih öğrencisidir, bir yandan müzikle uğraşır deniyor. sadece bu bile çok daha rahatlattı beni. herkes için durum aynı olmayabilir ktaılıyorum.
    #442901 anoktainoktagnokta | 19/03/2015 15:41
     
  3. 53
    şunun da altını çizeyim, okumak var okumak var. bunu en iyi askerde acemilikte kısa dönemlerin arasında fark ettim. çok sağlam kendini yetiştirmiş, grafik tasarımcı, mühendis avukat da vardı aöfyi 10 senede bitirmiş barzo vayy garııı lan yapan adamlar da vardı. amaç salt okumak değil, okuyarak, okuma sonrası kişinin kendisini geliştirmesiyle de alakalı. yalnız her insan okumak zorunda mıdır? tabi ki değildir. bazıları şartlarından, hayatın kendisine sunduğu şanssızlıklardan dolayı okuyamamış olabilir. maddi olarak sıkıntısı yoktur gerek görmemiştir falan filan. ama hiçbir şekilde kişinin barzo kalması kader, değil tercihtir. ne adamlar tanıdım adam işletme iktisat mezunu, daha okulu bitirmesinden 3 ay geçmemiş ne okuduğunun neyin uzmanı olması gerektiğinin farkında olmayan tipler. ancak belli başlı bölümlerin "literatür" bakımından okunması gerekli iken, sansür imsonik bölümde okumanın hiçbir esprisi yok. zaten türkiye'de bazı bölümler değer de görmüyor. atıyorum arkeoloji. aslında çok güzel bir bölüm ama türkiye'de orayı burayı mı kazıcan mezun olduktan sonra diye taşak geçiliyor. bak dünyada ünlü üniversitelerin arkeoloji alanlarına buradaki gibi mi? okumaktan kasıt da öğrencilik hayatında önüne konan ders notlarını ezberleyip sınavlardan abc almak değil. okuyan insandan hayat felsefesini geliştirmek beklenir, x dersinden c almış olmak değil.
    #442902 mark renton | 19/03/2015 15:43
     
  4. 54
    @50 abi ben tamamiyle kötülemiyorum götürdüklerinin getirdiklerinin yanında çok az olduğunu düşünüyorum. tabi bu herkes için aynı olmayacak ama bir çoğu için böyle bir sonuç doğuruyor malesef. sonra kendi işini yapamayıp başka işlerle uğraşıyorsun bu da insanı mutsuz ediyor sadece maddi bakmayayım bir de bu boyutu var. kaç kişi kendi işini yapabiliyor ki sonra istatistiklerde dünyanın en mutsuz ülkeleri arasında önlerde yer alıyoruz.
    #442904 nickim yok | 19/03/2015 15:45
     
  5. 55
    @52 peki, aslında daha kötü bir durumda olduğunun farkında değil misin? tarih okuyorsun ama gelecekte bununla ilgili bir mesleği hayal bile etmiyorsun. insanlar sana tarih mezunu aynı zamanda müzik yapıyor diyor ama sen kendine evet tarihim okudum ama başka bir alanla ilgileniyorum diyebilir misin? yani bu bir nevi boşa okumak değil mi? tamam sana iyi geldiğini söylüyorsun zaten bunu sağlayan sensin fakat bundan yararlanamadığının farkında mısın?
    #442905 gideniaratmayanadam | 19/03/2015 15:46
     
  6. 56
    @53 mesele bu adam akıllı bölüm sayısı çok az. bu bölümlere de neredeyse dereceyle giriyorsun. ama boş bölüm baya çok, örneğin fen edebiyat bölümleri. yani okumak için bu bölümlere gidiyorsun getirisi çok az, sonu hüsran. e napsın garip zaten zor koşullarda okudu, bir de bu bölümü okumak zorunda ortaya iç açıcı bir tablo çıkmıyor. nitelikli üniversite ve bölümün az olması ülkemizdeki sorunlardan. yani iki ucu sansür lu değnek anlayacağın.
    #442907 nickim yok | 19/03/2015 15:50
     
  7. 57
    @56 haklısın. ama peki iş kuracak maddi gücün yoksa, bir de üzerine iyi kötü okumazsan ne yapabilirsin? ki sansür tan bölümlerde okuyup iş yok denen bölümlerin akademik kariyerleri de var nihayetinde. hala sonuç olarak iyi bir noktaya varma şansın oluyor. ha biri direk lisans bitirir hayatı hazırdır, diğeri de az daha çabalamak zorundadır. e iyi bölümleri okulları okuyan adamlar da zaten hayatını garantilesin bir zahmet. ama evet iki ucu sansür lu değnek dediğin gibi. katılıyorum.
    #442908 mark renton | 19/03/2015 15:53
     
  8. 58
    evet beyler okuyalım mı ne diyorsunuz?
     
  9. 59
    @55 işte bundan yararlanıyorum. çevremdeki insanların gözünde niteliği olan biriyim. kim olduğuma dair önemli bir nokta var artık, eskiden kendime güvenemiyordum rahat rahat. "sen böyle konuşuyorsun da ne yapıyorsun ki hayatında?" deniyordu. gerçekten de barda kafede çalışmaktan başka yapabileceğim bir şey de yoktu işe almıyorlar çünkü deneyim olmayınca. müzik desen herkes okuluyla işiyle meşgul barda kavır çalmaktan öteye gidemiyorsun. yeni biriyle tanıştın diyelim mesela bir iş yapacaksın "ne okuyorsun ne yapıyorsun" dediği zaman "okumuyorum bilmem ne barda garsonum" demek ile "egede tarih okuyorum" demek arasında epey bir fark var. okul okuyup mesleğini yapamamak kötü bir durum. mesleğini yapabilsen yine kötü durumlardan kurtulamayacaksın. ama okul okumamak daha da kötüymüş gibi geliyor hala. bana iyi gelmesini sağlayan ben değilim yani insanların bana nasıl baktığını davrandığını biliyorum öncesinde ve sonrasında.
    #442910 anoktainoktagnokta | 19/03/2015 15:55
     
  10. 60
    bir de mesela benim sınıfımdaki herkes çok güzel bölümler kazanıp gitti ve gayet başarılı okuyup özenilecek işler yapıyordu. ben öyle barda işletmeci köpeği oldum.
    #442911 anoktainoktagnokta | 19/03/2015 15:57
     
  11. 61
    psikoloji abi tam kişiliğinin oturduğu dönemde kendini böyle tanımladıktan sonra hayatında kendine yeni bir kimlik oturtman çok zor oluyor.
    #442912 anoktainoktagnokta | 19/03/2015 15:57
     
  12. 62
    @59 işte sen üzerindeki baskıyı ve ezilmişliği diploma alarak çözmüşsün ama bunu kendi çabalarıyla yapıp çevresine kabul ettirenler de var. ben de şunu söyleyeyim okul okumayıp bir şeyler başaranlar okul okuyup başaranlardan daha çok taktir alıyor. çünkü yazık okumamış deniliyor. yani senin dediğin psikolojiyi bazıları bir şeylere ihtiyaç duymadan halledebiliyor.
    #442914 gideniaratmayanadam | 19/03/2015 16:01
     
  13. 63
    pbs.twimg.com/...link
    #442915 gideniaratmayanadam | 19/03/2015 16:03
     
  14. 64
    @62 doğru diyorsun ama okumayan birinin kendi başına bir şey başarma ihtimalini de çok düşük görüyorum. yani okumadan da ev aile kurup borç harçla az çok idare edersin ölene kadar onu demiyorum. benim babam mesela yapmadığı iş yok. okumamış lise mezunu, davulcuymuş gençken barış mançoyla filan mı ne çalacakmış hatta. sonra elektronik konusunda belge mi almış o işleri yapmış bir süre fabrikaların elektrik işleriyle ilgilenmiş ne bileyim. bakkallıktan tut pazarlamacılığa boyacılıktan şoförlüğe saymakla bitmez yaptığı şeyler. ne oldu? şimdi borç harç yaşıyoruz emekli maaşı var standart. annem de desen senelerce hiç durmadan çalıştı. şimdi emekli maaşını bile kaç senedir bekliyor hasta ikisi de, maaş bu yaz bağlanacak ama kaç senedir bekliyoruz acaba? şimdi bu insanların çabaladığı kadar kaç kişi çabalıyor mesela ülkede? okuyan birinin hiç mi ihtimali artmıyor?
    #442919 anoktainoktagnokta | 19/03/2015 16:07
     
  15. 65
    anoktainoktagnokta onu en başında dedim. dönem artık kısıtlı. iş verenler ağzı laf yapan hırçın adam arıyor. saydığım üniler dışında okuyanlar çevreleri var ise ya da kendilerine bir şey kattılarsa iyi yerlere gelirler. bu demek değil ki koç okuyan 5 bin maaşla başlasın. onu işe alacak adam zaten ondan iyi olduğu için işveren. yani diplomaya güvenip koy vermek eskisi gibi değil. artık ingilizceye bile bakmıyorlar. ama iki telefonla iyi yerlere gelebilirsin. ister koç oku ister lise mezunu ol.
    #442929 gideniaratmayanadam | 19/03/2015 16:14
     
  16. 66
    o konuda bir şey diyemem açıkçası haklısın bence de, hatta daha da kötüye gideceğini düşünüyorum ülkenin. işte her türlü çıkar yolumuz yok on kişiysek birimiz düzgün yaşayacak ne yaparsak yapalım. okumadan da kendini geliştirebilir insan ben yine de diploma almanın önemli bir katkı olduğunu düşünüyorum. tabi okumakta fayda görmeyen okumasın dediğim gibi. başka bir şekilde kendi kişiliğini sağlam kurabiliyorsa öyle kursun.
    #442936 anoktainoktagnokta | 19/03/2015 16:18
     
  17. 67
    unutma sahada 11 tane futbolcuya gerek varsa 1 tane de teknik direktöre ihtiyaç var. tercihlerine göre çabalamana göre saha dışında mı saha içinde mi olacağını sen belirlersin.
    #442945 gideniaratmayanadam | 19/03/2015 16:21
     
  18. 68
    anasının amı 60 entry kavga var biri özet geçsin sansür
    #442946 Al Capone | 19/03/2015 16:22
     
  19. 69
    i.capsspot.com/...link
    #442947 behzat ll | 19/03/2015 16:24
     
  20. 70
    gavga değil yav.
    #442948 anoktainoktagnokta | 19/03/2015 16:24
     
  21. 71
    biraz uzun oldu, okumak istemeyen, üşenen ilk üç(veya iki) ve son paragrafı okuyabilir. behzat ll ne kadar zengin adam varsa türkiyede çoğu ilkokul mezunu demiş. zaten farklı olması beklenemezdi. bu böyle çünkü türkiye az gelişmiş bir ülke. çünkü bu ülkede bilgin değil ağzının iyi laf yapması; pek çok akademik bilgi ve başarın olması değil birkaç tane nüfuzlu insan tanıman daha iyi iş yapar. kağıt üzerinde her şey vardır hatta araç gereç olarak da çok şey vardır ancak araştırmak isteyen uzmanlara ağız dalaşları, siyasi oyunlar, kıskançlıklar gibi şeylerle araştırma fırsatı verilmez. istemeyenler zaten kendini geliştirmeden emekli olur gider. ayrıca türkiye, ülke ve millet olarak her ne kadar manevi yönden kuvvetli, insan ilişkileri sıcak bir ülke ve millet olarak düşünülse de manevi yönden de kuvvetli değil. birey olma bilincine ulaşamamış insanların yaşadığı bir ülke. bir yere gelmiş, herhangi bir makam elde etmiş bir insanın tamamen değiştiği, eski arkadaşlarını tanımadığı adeta bukelamun insanların ülkesi. üste karşı, parası olana karşı yağcılığın, dalkavukluğun gırla gittiği, el pençe divan durmanın saygı addedildiği bir ülke. kimsenin kimseye insan olduğu için değil, parası ya da koltuğu olduğu için saygı gösterdiği eğitim ve öğretim seviyesi oldukça düşük bir ülke. buna rağmen, dediğim gibi eğtim ve öğretimin düşük olması nedeniyle, eskilerin deyimiyle "yüksekokul" okumuş insanlara karşı hala bu kişilerce saygı duyuluyor. hissedersin bunu. senin sosyal statünü belirler çünkü birey olarak bir şey elde etmişsindir. çünkü bu işin bir de sosyal statü tarafı var. çok paran olsa da eğer varoş kesimden gelme ve/veya okumamış ama çok zengin biri olsan bile sadece gücün olduğu sürece ve ülke insanının çoğunluğu da birey olma bilincine sahip olmayan menfaat peşinde insanlardan oluştuğu için bu düşünceler yüzüne karşı söylenmez. ifade aşamasına geçmeyip düşünce olarak kalır. ve ayrıca kuşaklar geçse de çocuklarının insanların gözündeki statüsü değişmez. düşük sosyal sınıftan gelme zengin kişilerin okuttuğu çocukları için de geçerli. "şey var işte falancanın oğlu/kızı." olayı. türkiye'de evlenirken bile evlendiğin kişiyle birlikte onun ailesiyle evlenilir. bu da onun benzeri. insanların gözünde sonradan görme veya babası zengin baba parasıyla bir yere gelen biri olarak olarak yer ediyorsun çünkü aynı çevrede kalırsan. işte bu nedenle insanlar çevre değiştirir bu gibi durumlarda ve daha önce bağlarının olmadığı yerlerde hayatlar kurarlar. bu da insanların aslında saygı ve itibar görmek istemelerinin sonucudur. insanların ilk kez tanışacakları bir ortama girdiğinde kişiler kendilerini tanıtırlarken ya mesleklerini/işlerini ön plana alarak ya da eğitim/öğretim sahibi değillerse de sahip oldukları maddi varlıkları ön plana koyarak kendilerini tanıtırlar. sansür larda bu çok yaygındır mesela. çünkü sosyal statü olarak yüksekte yer alır sansür luk. merhaba ben xyz, sansür um, abc firmasında/kurumunda mühendisim, öğretmenim, avukatım, savcıyım vb gibi. ya da ben zyx(bu tanım yeter çünkü zyx'i çok kişi tanıyordur çünkü onun şirketleri, uçağı, bankada milyonları vardır bu sahip oldukları sayesinde ancak kendine holding sahibi, işletmeci, işadamı, tüccar, ihracatçı vs unvanı alabilmiştir ve insanlar onun çok da donanımlı olmadığını ama herhangi bir şekilde kazandığı para sayesinde nitelikli adamlara yaptığı işleri yönetmesi için para ödediğini bilir) işte burada niteliksiz insanların niteliklere işveren konumunda olması en büyük sıkıntıdır. içlerinde her ne kadar öngörü ve geniş ufka sahip insanlar çıksa da yine en başta yazdığım ülke şartı nedeniyle pek çoğu sığ ve niteliksizdir.
    #443007 kutup | 19/03/2015 18:04
     
  22. 72
    okumadım.
    #443009 behzat ll | 19/03/2015 18:06
     
  23. 73
    behzat ll sadece sana özel yazmamıştım geneldi aslında :)
    #443011 kutup | 19/03/2015 18:09
     
  24. 74
    yav arkadaş siz beni çok yanlış anlamışsınız ya. işte sırf bu yanlış anlamalar yüzünden kimseyle ne konuşmak istiyorum ne de dertleşmek. sırf bu yüzden trollüyorum. benim anlatmaya çalıştığım sadece üniversite okuyanlar hayatta başarılı olmaz. eğitim hayatı olmayan kişiler bile neler başarmış hayatta onu anlatmaya çalışıyorum ama yok kimse anlamamış. iyi günler.
    #443012 behzat ll | 19/03/2015 18:10
     
  25. 75
    @74 onu anladık da mesele başka, meselenin üzerine söyleyince söylediğini mesele ile çarpmak gerekiyor. beni de tam anlamadılar ben de gaa ile nikim yoku tam anlamadım. ne bu tiripler?
    #443013 anoktainoktagnokta | 19/03/2015 18:11
     
iv> iv> iv> >