sol reayanın sovyet hayranlığı

  1. 1
    Ben bunu anlamıyorum. Rus hanımefendilere benim de derin bir hayranlığım var, bunu geçiniz. Ancak yöresel takılması gereken ( en azından ben gerekli görüyorum ) bu sol reaya üzücü bir sovyet/rus rüyası içinde yaşıyor. Bunların amerikan rüyası içinde yaşayan yıpranmış kimselerden bir farkı yok. Birde bunların orta asya turkic kimliğine içten düşmanlıkları vardır ki sormayın. Stalin denen slav hitler'den zulüm görmüş, katliama uğramış bir turkic reaya varken sovyet fanatizmi yapıyorlar. Bu açık bir aptallıktır.
     
  2. 2
    kimse cevap vermeyecek. :( ben teşekkür edip şukuladım.
    #476349 smertin | 07/05/2015 01:29
     
  3. 3
    Sonra Orta asya türklerini savunan türkçüler tü kaka oluyor. Sen asimilasyoncu elin sovyetini pohpohlarken biz zulüm görmüş kardeşlerimizden taraf olduğumuz için kötü oluyoruz.
     
  4. 4
    bak bu konuda söylediklerin hepsine katılıyorum. devam et. dinliyorum.
    #476351 smertin | 07/05/2015 01:32
     
  5. 5
    Hocam bu yazdıklarım aşırı militanların ya da romantiklerin bir tarafında olmayacak tabii ki. Doğruyla yanlışı birbirine karıştırmış, neyi amaçladığı ya da neye hizmet ettiği belirsiz bir topluluğa ne söylersek söyleyelim onlar kendi eğilimlerinin kaosuna takılıp sürüklenecekler. Türkiye solunun kafa karışıklığı giderilecek gibi durmuyor.
     
  6. 6
    soldan bir sürü var ve tek bir düşünce akımı yok. ancak sağdan bir tane var. dünyada küba haricinde sol düşünce tarzının tam olarak uyan işleyen ve devam eden yer yok diye biliyorum.
    #476353 smertin | 07/05/2015 01:39
     
  7. 7
    ne sovyetler kaldı ne de ona hayranlık duyan solcular. apolitik bir nesil var. dünyada var olan konjüktür bunu yarattı. amerika'daki bir genç ile türkiyedeki arasında tükettikleri hayran oldukları bir çok şeyde bir fark kalmadı ne yerelliği hacım artık küresel bir kültür var.
    #476354 nickim yok | 07/05/2015 01:40
     
  8. 8
    Misal adam bariz apocu, kürtçü ve yer yer ırkçı. Ancak kendini sosyalist ya da komünist olarak tanımlıyor. kendi ulusu için refleks gösteriyor ama bunu karşı taraf yapınca milliyetçilik kötüdürden giriyor faşistten çıkıyor. Sonra arkasından kendi ulusunu gözeten reflekslerine devam ediyor. Bu kürt solu denen( denmiyor da olabilir) hareketin tek ilgi alanı kürtler. Onun dışında hiçbir şey ilgilerini çekmiyor. Bu doğru veya yanlış bunu geçelim ama solcuyuz deyip milliyetçi hatta kürtçü eylemlerde bulunmak ahlaklı bir hareket midir?
     
  9. 9
    siz tartışa durun hacılar ben yatar. kolay gele size.
    #476356 nickim yok | 07/05/2015 01:43
     
  10. 10
    @7 ben küresellikten hoşlanmıyorum. Her ulus yerel kültürünü korumalı. Gerçekten orjinal bir kültürleri varsa bu kürtlet için de tabii ki geçerli. Yeter ki farklı ideolojilerin ardından milliyetçilik yapmasınlar. Çıkıp ahlaklı bir şekilde yapsınlar bunu.
     
  11. 11
    @6 sağdan bir tane var demişsin de hocam ben senin sağa bakış açını merak ediyorum. Mesela kimler sağcıdır sana göre?
     
  12. 12
    @10 pkk emperyalizme karşı kurulmuş bir örgüttür diyen var ve buna inanıyorlar. usta bu ülke en büyük hatası sorunları görememek ve kabul etmemektir. sen 50 yıl önce olacakları görsen hadi bunu geçtim 30 yıl önce gene sezsen bunun üstesinden gene gelirdin. askerden geldim yani neler derim de olmayacak şimdi.
    #476359 smertin | 07/05/2015 01:47
     
  13. 13
    @11 sağdan bir tane derken sağ düşünce tarzın temelinde vatanseverlik ve müslümanlık vardır ki bu da farklı düşünceler de olsa tek bir çatı altında toplayabilirsin. zaten bu sayesede akp kazanıyor. ancak apoya inanan kürtlerde solcudur chpli olanlarda. bunları tek çatıya toplaman zordur ki sol da düşünceler her zaman dallanır. temeli aynı değildir.
    #476360 smertin | 07/05/2015 01:52
     
  14. 14
    @12 gayet güzel bir tutarsızlık örneği. Pkk'nın bu coğrafyada varlığı ve etkinliği ilk elden emperyalizm destekli. Dikkkat edelim ki abd denen kan emici terör devletinin yıkıp talan ettiği çoğu bölgede kürtler hakim kılındır. ayn el arab olaylarında amerika desteği yeterince net değil miydi?
     
  15. 15
    @13 haklısın hocam. Ama şu da var ki sağın içinde bile dallanmalar var. Muhafazakar, muhafazakar milliyetçiler, aşırı dinciler vs. Bunlar da genellikle ayrı dururlar. Peki seküler milliyetçileri, atatürkçüleri vs nereye koyacağız? Sağ mıdır bunlar? milliyetçilik geniş bir kavram. Aşırı dinciler hariç bu kutupları bir araya toplayabilir. islamcılık her miliyetçiyi yanına çekemez. Hani bana göre milliyetçiliğin her türü sağ değildir ama sağ bile bölünmüş durumda. Sol ise tam bir kafa karışıklığı.
     
  16. 16
    Hortla...
     
  17. 17
    ne hayranı olacağız ki başka!!! sovyetler, dünyaya gerçek bir medeniyet kazandırmıştır!!! türkler ne yaptı peki!!! rumlar, ermeniler nerede!!! sümerlerin, medlerin kürt olduğu gerçeğini neden değiştiriyorsunuz!!!
    #476520 ebabil bir kuştur | 07/05/2015 22:57
     
  18. 18
    @17 ahahshsjkhsjkhlks
    #476521 ubeydullah chygrizinski | 07/05/2015 22:57
     
  19. 19
    @17 pek güzel, pek ala. Tosunum benim.
     
  20. 20
    dünden beri tartışıyorsunuz bir sonuca bağlayamadınız mı hala.
    #476523 nickim yok | 07/05/2015 23:02
     
  21. 21
    @20 bak ben cevabı verdim de onlar bana cevab veremediler!!!
    #476524 ebabil bir kuştur | 07/05/2015 23:03
     
  22. 22
    @21 en güzel cevabı yapıştırmışsın hacım. anca böyle bir cevabı bir solcu verebilirdi. favladım seni.
    #476525 nickim yok | 07/05/2015 23:04
     
  23. 23
    @20 tartışmıyoruz ki hocam düşünce alışverişinde bulunuyoruz. Sürekli olarak yazılanları okumadan hüküm veriyorsun. Yapma hocam kötü bir şey bu.
     
  24. 24
    la ne hükümü verdim allah aşkına istediğini yazıyorsun işte sonuca bağlamadınız diye sormak hüküm mü vermek oldu. ayıp ediyorsun hacı yanlış ithamlarda bulunuyorsun. ama ebabilin yazdığını beğendim.
    #476528 nickim yok | 07/05/2015 23:08
     
  25. 25
    bir de sürekli olarak demişin genelde kendi başlığımı açıp yazarım öyle. siyasi tartışmaların olduğu başlıklara da çok az girdiğim olur.
    #476529 nickim yok | 07/05/2015 23:10
     
iv> iv> iv> >