21
hadisleri dinin kaynağı kabul edenler meğerse sadece müslümanlar değilmiş. buhari ve müslim'in sahih hadislerinden yola çıkarak ortaya atılan iftiraya, dindar olmayanların bu kadar yüklenmesi beni şaşırttı doğrusu. en azından sizlerden bu kadar basit bir şeye sorgulamadan atlamanızı beklemezdim. evvela sahih hadislerin metodolojisi gereği ne kadar basit olduğu apaçık bellidir. en az dört kişinin kabul etmesinin hadisi sahih yapması gerkeçten gülünç. ardından buhari ve müslim'in doğum tarihlerinin 800'ü geçkin olması da ayrı bir soru işareti. dindarların hadislere yaklaşımı, öncelikle hadisleri kuran'ın süzgecinden geçirmesiyle başlamalıdır. fakat bazı basit anti-dindar veya ateistlerin de bu uyarıyı dikkate almalarında fayda var. zira din gibi bir geleneği kırmayı başarmışlardan böyle bir hataya düşmelerini beklemek yanlış olurdu. nisa suresi 6. ayetin bir kısmı: Ve yetimleri nikâh çağına gelinceye kadar deneyin. bu cümleden nikah zamanı için bir olgunluk, erişkinlik gerektiği net bir şekilde anlaşılabilir. diyeceğim şudur: dini vurmak için yetersiz dindarları kullanırsanız, yetersiz anti-dindar olursunuz. evvela neyin kuran'da geçip geçmediğine de bakmanız gerekir. kuran'ı tek kaynak olarak ele almanız gerekir, doğrusu budur.