o zaman şöyle yapalım ben sana tarihi kronolojiye göre belirtilen tarihlerde islam coğrafyasının durumunu açıklayayım sen de kalanı kendi doğrularına göre tekrar analiz et.* tebriz söylenilen tarihlerde ilhanlılar devletinin yönetimi altındaydı ta ki 1336 yılında celayirliler tebrizi ele geçirene kadar. ilhanlı hükümeti pek çok konu ile beraber islam konusunda da radikallikleri ile bilinir. coğrafyalarında dini hoşgörü sahibidirler lakin islam konusunda saygısızlığa taviz vermezler. bu bahsedilen eserler tebriz de yapıldıysa devlet kuralları gereği saraya sunulmak zorundadırlar. islam dininde resim ve heykele olan ön yargının 1900 lü yıllara kadar geldiğini varsayarsak yapılan eser minyatür dahi olsa bir peygamberin suretini canlandırıp ki bu peygamber islam dininin en kutsal kişiliği cezasız kalmamak mümkün değildir. yani eserler gerçekse bile bu kasıtlı ve bilgi paylaşma amaçlı değildir. yani yansıtılmaya çalışıldığı gibi islam coğrafyasının kabul ettiği bir eser değildir. eser olarak betimleme çıkarımlarına gelirsek, malum çizimlerde suret betimlemeleri dönemin etkilerini taşımak ile beraber islami izlerden çok orta asya destanlarına benzetilmiştir ki bunu aşağıda ki eserde incelediğiniz zaman anlamak daha kolay olacaktır,
www.zombietime.com/... gelelim konunun özüne şimdi diyelim ki bunları bir müslüman sanatçı yaptı bu neyi değiştirir? hiç bir şeyi efendim. bugün baktığımız zaman kimse inanmadığı bir din veya onun peygamberi yüzünden öldürülmeyi ne olursa olsun hakketmiyor. ayrıntılara takılıp ortalığı karıştırmaya çalışan lobilerin arkasından gitmektense bunu dini veya ideolojik bir mesele olarak değil, insanlık suçu olarak görüp vicdan muhasebemizi yapmamız gerekiyor.