247
"sen gidip hayatın boyunca tecavüze uğruyorsun diyelim bir depoya kilitliyorlar seni, öyle yirmi yıl filan yaşıyorsun hep tecavüz. senin de testin bu sonuçta.. sonra ölünce cennete. sana bunları yapanlar da cehennemde sonsuza kadar yanıyorlar. bak sen sadece yirmi yıl tecavüze uğradın, adamlar sonsuza kadar yanacak. rahatladı mı için? sus, yirmi yıllık tecavüze uğradığım gerçeği değişti mi diye sorma, karşılığında sonsuz bir acı verdik daha ne yapalım? bir acı yarattık, karşılığında başka bir acı daha yarattık sonsuza kadar sürecek olan. hiç acı mı yaratmasaydık? baharat... hep baharat.... " bu paragraf ile ilgili ne düşünüyorsunuz? ilahi adalet var mıdır, nasıl işler, neye yarar? bu paragrafı külliyen yanlış görüyorum. adalet yokken ilahi adalet mi? neyse bi bakalım nereye varacak: uçuk bir örnek değil böyle kendi çocuklarını kilitleyenler var, bunları duyuyoruz. şimdi ilahi adalete göre eşit doğmamamızın sebebini bilemiyoruz, kimi fakirlikle imtihan edilir, kimi zenginlikle , kimi sakatlıkla , kimi ailesiyle vs vs. ve tanrı da bunları göz önüne alarak işte öbür tarafta vs ödülünü veya cezanı verir. ama işin bug kısmı bence şurda yatıyor ki misalen en büyük cezayı kim çekecek? şimdi 20 yıl tecavüz eden adam sonsuz cehennemlik diyelim, 21 yıl tecavüz eden de aynı şekilde nitelendiriliyor. bi derecesi mi var acaba bu cehennemin? birini 10000 celciusta yakarken diğerini 15000 ile mi yakıyorlar? akla pek yatkın değil. ya da aynı şekilde iki mümini ele alalım. ikiside çok iyi ama birinin 1 artısı oluyor falan diğerine göre sadece. burda da sonsuz cennet var ama huri sayısında fark oluyor sanırım. birine 50 diğerine 55 vermişler.(bu huri olayının mantığına hiç girmiyorum) tabi çok büyük ödül değil mi 5 huri daha. çok farketti yani? bu işin genel mantıksızlığı. günlük hayatta ise ilahi adalet elbet tecelli eder diyenler kimlerdir? ötekiler tabii ki. fmisal kötü kalpli atayiz ama akir olup işten boş yere çıkarılan adam mahkemede hakkını arar bulamaz. adaleti devlet sağlayamazsa mecburen kendi eli ile sağlamaya kalkar. silah alır , dağa çıkar, bombalar, keser, yıkar vs vs... fakat nur yüzlü iyi kalpli mümin fakir ise mahkemeden eli boş dönse de ilahi adalete sığınır. çünkü elbet bir gün tecelli edecektir. misal o işten çıkaran soyguncu patron trafik kazasında ölebilir. şirket batas sokağa düşer vs vs. ne oldu ilahi adalet tecelli etti.fakat aslında böyle bir tane vaka oluyor o da diğer insanların ilahi adalet kavramını güçlendiriyor. fakat geri kalan suçluların çoğu mutlu ölüyor, zenginlik, sefa içerisinde. misal bir de uyuşturucudan öldü şeysi var. şimdi adam 30 yaşında bizim 50 yılda yaşayamayacağımız şeyi yaşamış zaten. sürekli dopamn ve zevk peşinde ve garip bir şekilde de over doz alıp mutluluktan uçarken ölüyor. fakat o da ne herkesin aklında oluşan düşünce şu: yazık ya bak görüyon mu para insanı nasıl bozuyor, işte zenginin derdi de başka, ünlü olunca ya seksten ya uyuşturucudan gidersin. ee o zaman hadi fabrikama gideyim de akşam pazardan en kötü meyve sebzeyi alayım da 1 göz oda evimde ailemle mutlu yaşayayım. çok şükür uyuşturucudan ölmedik.... yani işte bu örnekleri çoğaltırız ki ilahi adalet kavramı bence yine egemen sınıf tarafından ortaya atılmış bir kavramdır aynı din kavramı için düşündüğüm gibi. ayrıca ilahi adalet kavramı varsa ki elbet tecelli edecek o halde yeryüzünde adalet kavramına gereksinim yoktur. misal zorbalara ceza verilmemelidir. biz boynumuzu eğip katlanırsak allah bize daha büyük bir ödül vermez mi? o da elbet cezasını bulacaktır zaten. nefsi müdafaya da gerek yok sonuçta öldürmek büyük günah. niye öldürelim ki adamı. kısacası ilahi adalet kavramı temel olarak yargı , sistem veya dünyadaki işleyiş egemen sınıfa ayrıcalık yaptığında ezilen sınıfın çaresizliğini, isyanını engellemeye yöneliktir diye düşünüyorum. mutlak adalet sağlanabilir mi insan eliyle inşa edilebilir mi? sağlanamaz hiç bir zaman tabii ki. sonuçta sürekli entalpi ve entropisi olan bir sistemdeyiz ve suç ve ceza kavramları sürekli değiştirilmek zorunda. misal bilimsel gelişmeler eşliğinde f tipleri, idam cezalarının, işkencelerin yanlışlığı artık anlaşıldı eski yüzyıllara göre. belki de önümüzdeki yılllarda yeni ceza şekilleri ortaya çıkar ya da suç kavramı elbbette ki değişir. bir dipnot daha: misal mahallede kavga edersin biri gelir ağzını burnunu kırar yerde ağzn kan dolu arkasından bağırırsın: -seni dayıma sktrtcem olum, bekle sen. işte ilahi adalet hiç gelmeyen dayıdır, aslında bir dayın yoktur bile belki de.
#407596 drjivago | 10/02/2015 10:59