niye solcular

  1. 57
    @57 aig, söylediğin gibi hepsini okumadığın için biraz ortasından girmiş gibisin konunun ama ziyanı yok, elimden geldiğince toparlamaya çalışayım: öncelikle, fırat çakıroğlu olayı sadece konuya girmek için bir örnekti. konu fırat'tan çıktı. fırat olayın detaylarını bilmiyor(d)um. ama bu tartışma esnasında öğrendiğim kadarıyla, fırat ve arkadaşları sansür larla diğer gruba saldırmışlar, bir çatışma olmuş ve sonucunda da ölmüş, öldürülmüş. ölüm her ne kadar normal şartlar altında kabul edilemez olsa da bu tip savaş ya da küçük çaplı çatışma durumlarında ne kadar kabul edilebilirdir ya da saldırılan tarafın nefsi müdafaasının şekli ve şiddeti ne şekilde olmalıdır, bunlar bu tartışmanın konusu değil. bunları bir yana koyarak ve vereceğim örneğin içindeki sürrealist öğelere takılmamanı(zı) ümit ederek şunu merak ediyor ve soruyorum ben: bugün tkp, aynı akp çoğunluğu gibi iktidara gelse ve (hani yapmaz ya, farzedelim ki yaptı)türban (ya da başörtü) kullanan kişilerin türban(ya da başörtü) takma ve/veya çeşitli dini özgürlüklerini kısıtlasa, iktidar partisine oy veren solcu ve komünistler sokaklara çıkıp bunu protesto eder mi? ben yapacaklarına inanmıyorum. sonra da diyorum ki, sadece kendi canın yandığında, kendi ve yakın bulduğun düşüncelere baskı uygulandığında sokağa çıkarsan bunun adı hiç de samimice olmaz, benden senin samimi olduğuna inanmamı bekleme, samimi olduğunu düşününler de en az senin kadar samimiyetsizdir diyorum. ve buna oluşturacağınız ani-tezleri bekliyorum. eğer, buna vereceğin(iz) cevap, "her ideoloji, kendi karşıtlarını düşman beller, onunla savaşır ve yok etmek ister ya da eder" şeklindeyse şöyle bir soru çıkıyor ortaya kafamda: o zaman her ideoloji (komünizm de dahil) varolan düşüncesinin yanında aynı zamanda faşizan mıdır da? bu durumda neden rte'yi faşizan tutumları için eleştiriyoruz? o da belki de tkp iktidara geldiğinde yapacakları benzer tutumu sergiliyor. yani kendi düşünceleri dışındakileri ortadan kaldırmaya, yok etmeye çalışıyor...
     
  2. tümünü gör
iv> iv> iv> >