aig sen açarsın değil mi?
11.30 iyidir.
aynen bir saat belirleyelim.
he?
ben açmayayım ama. güzelim internet hiç olmadık şeyler yaptı bugün.
ben varım.
-
o zaman ben şimdi açayım. giren girsin. bakalım kadro oluşuyor mu
www.haxball.com/...
-
-
şimdi açsak oynayacak kimler var? tekrar oynayacaklar var mı?
tamam. yalnız şu an neden kimse yok. herhalde birisi odayı açtı ve o odada sıkıntı oldu. oda üzerinden başkasının odasına geçtiler sanırım. diğer türlü yarım saat önce baktığımda oda doluydu. bir anda odanın kapanması garip olur.
oda kapanmış sanırım. hadi açalım.
yetişemedik yine. 00.00 diye ayarlayınca
kafkanın odasında 3 saat oynadık en az nerelerdeydin
hax yok mu hax?
ben ba yı almadım. 2 forvet oynatıyorum.
kadromu da hazırladığıma göre artık bekleyebilirim. bu kadro şampiyon olur.
evet lige katıldım. fakat takım sayısı 1 yazıyordu. umarım yanlış olmamıştır.
bu güzel değilmiş yahu. oyun gibi yapmışlar içerik fazla olmuş. sadece oyuncu seçmeliydik.
beyler buna illa facebook'tan mı girmek gerekecek?
glen girersen yaz oğlum bana da umut olsun.
oda 5 dakikada dolmuş. yine giremedik iyi mi
insanın diğer canlılardan ayrılan yönlerine pek girmek istemiyorum. konuya biraz uzak ve konuyu uzatmamam açısından. fakat şöyle kısa bir cevap vermek istiyorum. cevap dahi denmez. öncelikle bazı yerlerde olay yine kötülük kanıtına girmiş. üstünden geçmeyeyim. ardından bebekler 6 aydan daha küçük, hemen her ayda var. elini hareket ettiremeyip gözüyle seçenler bile var. hayvanlara gelecek olursak, hayvanların ahlaki farkındalığının olmadığına yönelik psikolojide ve bilimde çeşitli argümanlar da mevcut. bunun üzerine profesör felsefecilerin düşünnsel anlamda kanıt getirdiği de mevcut. iş böyle olunca tartışma biraz anlamsızlaşıyor. yine konuyu çok uzatmak istemiyorum. bunu cevap niteliğinde söylemiyorum. istersen caner taslaman'ın ahlak delilini inceleyebilirsin. tabi yine sana kalmış, tartışmanın devamı için demiyorum. caner taslaman dediğim şahıs bildiğimiz dindarlardan değil, yaklaşık 3 senedir takip ediyorum ve öyle herkesi takip etmem. kendisi felsefe profesörü. belki biraz tarafgir olacaktır fakat bu adamı takip edebirsin. zaten herkes, temelinde karşı görüşü kuvvetli bir şekilde takip etmeli. bu durumda ancak sonuçlar ilerletilebilir.
@64 üzgünüm. iki gün müsait değildim. konuya bakamadım. fakat anladığım kadarıyla tekrara düşmek zorunda kalacağım. ayrıca konuyu çok da devam ettirmek istemiyorum. 66 da konu çok sapmış ve tam anlamıyla değişmiş. onlara da verebileceğimi sandığım cevaplarım var fakat dediğim gibi oraya girmek istemiyorum. yazarak ve konu gereği bir yere kadar oluyor fakat anladığım kadarıyla kökensel hatayı tam anlamıyla anlatamadım. senin burada ahlak konusunda savunduğun şey insanların sonradan empati yoluyla ahlakiliği kazandığı. zaten insani sebepler dediğin de bunlara bağlı olarak sonradan kazanılmış şeyler. fakat şurada kaçırılan bir nokta var. modern psikolojiye göre insanlarda ahlakilik bebek yaştan başlıyor. en basit şekilde herkesçe bilinen kukla deneylerini araştırabilirsin. ve modern dini inançlara göre ahlakiliğin tanrı tarafından verilmiş olunduğu yönünde. işte kökensel hata burada devreye giriyor. ahlakiliğin oluşumunda sonradan kazanılmış gibi bir köken gösteriyorsun, fakat gelişebilecek diğer olasılıkları yok sayıyorsun. belki de tanrı'nın insanın fıtratına bu özelliği yerleştirmesiyle insanlar ahlaki özelliklerini kazanmıştır. kökensel hatanın daha iyi anlaşılması için ufak bir araştırma yapabilirsin. 66 ya cevap vermeyecektim fakat yine de kısa bir cevap vermek istedim. konudan her ne kadar sapsa da: "din buna bir katkı sağlamadığı gibi, bir de üzerine bu hayattaki umutları öteki dünyaya atmayı öğretiyor." bu cümle ile umarım dini vurmak istemiyorsundur. tekrara düşeceğim fakat eğer dini vuruyorsan bu da yaygın bir hata. önceden dediğim gibi, islam ile müslümanların farkını iyi ayırt etmemiz gerekir. örneğin, her ne kadar az rastlansa da ahlaksız bir ateist görürsem işte ateizm böyle yanlış bir seçim demem açıkcası. insanların işi öbür dünyaya bırakmasını din öğretmiyor. insanlar kendileri öğreniyor. örneğin kusursuz bir devlet düzeni olsa bile, bu durum bazı insanların buradan kendilerine olumsuz anlamda çıkarabileceğini engelleyemez. "din, ahlaki değerlere uygun yaşayan topluluklar yaratabilseydi yaratırdı." bu söylemin kötülük kanıtına giriyor ve şahsına yönelik demiyorum kesinlikle fakat 66 da yazılanlar genel olarak bana çok basit geldi. tartışmadan zevk aldığımı söylemeliyim, böyle tartışanlar zor bulunuyor zira. kötülük kanıtını zamanında çok araştırmama rağmen konuyu çok uzatma taraftarı değilim açıkcası. fakat istersen bir ara onu da konuşabiliriz.