entarileri (245)
-
- eskiden ne güzel kopyala yapıştır biterdi yeni çıktı bu modern ibnelikler. nasıl?
- kemancı yedim ama sor bana pişman miyim? evet lan pişmanim. lars abimiz nasil yükleniyorsa bateriye, nasil ki ellerinde dans ediyorsa bagetler ben de datlu görünce dayanamiyor kaşiklarima ``dirty dancing`` yaptira yaptira insafsizca daliyorum bilimum şekerli gidalara. kalbine kalbine lediğim kaşiklarin intikami olacak ki, şekerli gida bünye dahiliyesinde pek rahat durmuyor ve kalbe mayk taysinvari yumruklarla ``bu babam için, bu anam için, bu dostum için`` diyerek cünet arkin replikleriyle saldiriyor da saldiriyor. sanirsin açlik ve sefaletle dost olmuş avrupali haçli seferleriyle kudüs e girmiş. böyle bir hişim, bir kin bir nefret. lakin serde eyyubilik yok. vücut hantal, irade tembel. duy sesimi şekerli gida! aynisini senin a bacina yapsalar hoş olur mu?
- buldum beyler www.youtube.com/...
- olm sırmc filan değil bulun şunu yaa çok sağlam heriftir teee cartel zamanlarından bi herif.
- olm asıl sir lü bi adam vardı. böyle hep bi klasik müzik havası vs. ismini unuttum şimdi. yenilerde de albüm çıkarmıştı o. hatırlayın lan bi.
- hiçbirimizi diğerini kıskanmaz abi. işte ohhh ne güzelm sistem. hem iki çift ayakkabısı olmasını isteyenler de aç gözlü bencil köpeklerdir.
- smıth i okuduktan sonra keynes e geçeni iyorlarmış bunu öğrendik. artık cümle cümle okuyup cevaplayacağım. kapitalizmin babası ünvanına mazhar olmuş smıth bugün halen daha üniversitelerde okutulurken ve kendisinden bahsedilirken hep yanlış yapılmakta. tüm gelişmiş ülkelerin gelişmiş üniversiteleri yanlışlara yelken açmakta. hatırladığım kadarıyla marks abi de yanlış hatırlıyor olabilirim emin değilim) kapitalizmi bi komünizme giden bir evre olarak görmüştü. aynı marks ın teorilerine göre 60 lar daki zincirler kırıldıktan sonra dünyanın önemli bir kısmının sosyalizme geçmiş olması gerekiyordu ne oldu? olmadı. liberalizm çöptür den sonrasını okumaya gerek dahi duymadım. arz talep mekanizması herkes tarafından anlaşılabilir. tersini düşünen liberal bir maldır. fakirler ve aptallar benzetmesi sadece bir taştır.
- dagsfgfkjlhşkljkş sen söyleyince hatırladım lan hakaten efsaneydi.
- abi tam bir mal olduğumu fark ettim. utanmalı gülücük
- var mı? yoksa da bence olmalı. işe yarar bişiy.
- marks insana en uzak ilkel yapıyı ezilen toplumlara afyon olarak yutturmaya kalkan bir adamdır. büyük bir adamdır ama milletin taşşaklarını tartmadığımdan ağırlığını bilemeyeceğim. adam smıth sorudur. adam smıth kendi yanılgılarını bilip özeleştirisini yapabilen bir abidir. adam smıth okursanız adam smıth in cevap bulduğu soruları ve hatta yanlış cevapladığı soruları tek tek kendiniz çözümlersiniz. yani ekonomik modelleri anlamaktan bahsedip yok yeaaaa adam da eskidi be yaaa okunmaz o demek ne garip bir saçmalıktır anlayamadım. şunu lütfen unutmayın ki dünyayı fikri yönden değiştiren hiç kimse eskimemiştir ve herhangi bir düşünce sistematiğini öğrenmek istiyorsanız bu ''eskimeyen adamlar'' dan faydalanmalısınız. liberalizm başka sistemler gibi ezberci ve benmerkezci değildir. size mutlak otoriteye bağlılıktan çok bizatihi kendinizi bile sorgulamanızı öğütler. zaten yukarıdaki yazı kendi kendini cevaplıyor. görünmez el teorisin bilmeden onun karşıtlığını önceden öğrenmeye çalışmanın nesi mantıklı olabilir ki? yahut görünmez elden hiç haberdar olmadan liberalizmin merhalelerini atlayıp öğrenmek size ne kazandırır. liberalizmi öğrenmek istiyorsanız bir mihenk taşı olan adam abiyi okuyacaksınız, dünyadaki herhangi bir ekonomik modeli öğrenmek istiyorsanız yine seve seve adam smıth i okuyacaksınız. sebebi bu adamın dünya ekonomisi için bir evre olmasıdır.
- teşekkürler dost. hard lı arkadaşın uyarııyla çözdüm vaziyeti.
- saygı duyulası.
- durumum da müsaitim yazıyor ama alta indirgeyince çevrımdışı diyor. yapamadım. şifremden girip yapsana olmaz ise.
- adam smıth okumak liberalizmin alfabesini öğrenmektir. sonrası zaten gelir. ayrıca marx gibi kendisi dahi ''hatalarım olabilir bu da size koyabilir geliştirin düzeltin lan'' diyen bir göbekli amcamızın eskimeyip adam abimizi eskidiğini düşünemek aceyip bir kafa. her şeyi ilk önce abecesinden öğreniniz. sonrasına zati mazhar olursunuz inşallah.
- et2 abi burdan ekmek yok gel biz 30 ar lira verip kumkapıdaki çingenelerden birine girelim. grup indirimi yapsınlar bize. üzgün surat
- afdgsfdgfkgjlhkjlkş. yanaklarım kıpkırmızı oldu aynı vakitte güldüm elbet. yazım hatası ve anlatım bozukluğu uzmanlık alanımdır. gülücük gülücük gülücük. soruma da cevap alabilir miyim acebe?
- nasıl oluyor yapamadım.
- öyle mi lan. ben orada da tanıma vuruyorum da mahalledeki tek trafik kurallarına uyan enayi olmayayım.
- eğer ortada kuyruk sallayan bir kafa yoksa mem elbette. her tecavüzümde bilinsin ki kafanın da rızası vardı.
- bence gidip adam smıth ten öğrenmelisin. benim ağzım biraz bozuk. biraz neyzenin ''küfür lisanın tuzu biberidir.'' öğretisine dalmış liberalin tekiyim.
- sağı solu fark etmez. şekeroğlanlığın daniskasıdır.
- et4 işte o ironiden bahsediyorum. et3 formatızlıktaki format kuralları gibi absürd bir gerçeklikten haberdar ettin şahsımı, kutluyorum et2 hayır yani amına koduğumun salağı türkiye türklerinde ana bacı belirten bir küfür değil, hitap şeklidir, aynı, küçük çocukların ''bu şerefsiz de tam çakal hea'' , ''ibneye bak yaaa ne şirin '' şeklinde sevilmesi, arkadaş ortamında ''lan'' , ''lan olm'' , '' baksana yavşak'' , '' vaayyy x ibnesi nerelerdesin lan sen'' v.b. hitap şekillerinin kullanılması, güzel kızların aile büyükleri tarafından '' kız zilli'' , ''bu da çok erkeğin canını yakar haaa'' , '' şundaki oynaklığa bak büyüyünce erkekleri ne hallere sokacak'' şeklinde iltifatlara mazhar olmaları gibisinden çoğaltılabilir örneklerde görüldüğü gibi ülkemiz ahlaksal yapıtaşında olan ''argo hitap ve konuşmanın normalitesi'' ne dahildir. anlamı kötü olmamakla birlikte içinde yaşanılan toplumca kabullenilmiştir.
- gitmelerine gerek yok. işteki felsefem ''ne oluran ol yine gel de amını götünü bir edeyim senin'' dir. bana gelsinler. bışuna barda para harcamasınlar. yol parası da sorun değil ben akbillerini karşılarım.