entarileri (880)

  1. kültürün çoğu parçası yok olmuş durumsa zaten, 2 farklı taraf kültürü parçalama noktasındadır, birisi dincilik,islamcılık gibi görüşler diğeri edepsizlik, Bakın hiçbir kötülüğün nedeni islam değildir yanlız din vicdanı bir meseledir, bizde babadan oğula geçen bir kültür oluştu, kutsal kitabımızdan çıkardıklarımızı siyasetle birleştirip diğer insanları bunlarla yargılıyoruz. Bir diğeri ise medeniyet adı altında edepsizlik. Efendim haya duygusu insana mahsustur, utanma duygusu insana mahsustur. Benim kastetmek istediğim kesinlikle ve kesinlikle giyim kuşam ile alakalı birşey değil yanlız şunu gördükçe ben ayrı bir geriliyorum ; oturuyor elemanlar , "abi çay 2 olsun,olm şunun bilmemneresini gördün mü off." lan sanane dümbük. bu o kadar çoğaldı ki artık sadece "zann" ediyoruz. bu ne özgürlük ne medenileşme bunun eşşek gibi adı edepsizlik. Bunu o kadar çoğalttılar ki toplamda bir edep yargısı kalmadı. bir diğeri islamcılık adı altında arapçılık gericilik oynuyor, haliyle insanlar kendimizden uzaklaşıyor. Bakın efendim 1.dünya harbinde osmanlının kalan nüfusu 10 milyondu ve erkek nufüs tükenmiş durumdaydı, bizden çokta farklı olmayan bir almanya gerçeği vardı peki almanya 2.dünya savaşına nasıl bu kadar hızlı toparlanıp nasıl 20 25 yılda 10 tane ülkede alman bayrağı dalgalandırıp orayı burayı darma duman ettide biz hala o zamanın almanyasında olan kuvvete sahip değiliz ? Çünkü gerçekten cumhuriyet yoktan kuruldu,osmanlının sanayi devrimini tamamlayamamış olması,osmanlının insanı eğitememiş olması dolayısıyla biz toparlanamadık. 35 40 yıllarda koca anadoluda bir İstanbul universitesi birde atatürk'ün kurduğu ankara universitesi vardı. Geçen gerçekten absürd bir konuyla ilgili birşey okuyorum meğer 1890 yıllarda sansür a teziymiş, anlıyor musunuz nereden geldiğimizi. Bu gericilik bizi önce kültürümüzden sonra dünyadan geri bırakıyor. Biz atalarımıza sahip çıkarız efendim ama şuan onları zihniyet eksiliğiyle tarihten sildirdiler. 20 25 yaşında 5 cephede kurşun sıkan vatan bayrak diyen yiğitler mason oldu, kuvay ı milliye aleyhine yayın çıkaranlar şapkadan asılmış oldu. bugün tarih kitaplarında cephe cephe savaşanlar alman hayranı bunlar şehit oldu. Allahsızlığın böyleside olur mu yahu ? oluyormuş oldu. İşte bizi korkutan bunlar, bunları yutmayan eline kitap alıp okuyabilenler bunları durduracaktır buna inanıyorum. Aile kültürü yokolmuş durumda bunu görmek için herhalde dahi olmaya luzüm yok açıklamasınada gerek yok, bundan daha kötü ne olacak bundan daha kötü şu olacak önce hakkımız topraklarımız elimizden gidecek daha sonra sanki kukla değilmişiz gibi iyice köleleştirileceğiz. Eğer kültüre sahip çıkmazsak, ya oturup serzenişte bulunuruz sadece yada asalak gibi yaaa hacı sana mı kaldı bana mı kaldı ? gibi dümbeleklerin içinde yaşarız. Özellikle de bunlara dikkat edeceksin, bunlar bağırır faşikler katillerrrr, katil dedikleri adam abdullah çatlı. Ne biliyorsun sen hakkında dümbelek ? Elini yüreğine koy ve cevap ver kardeşim, bugün türkiyede bir abd elçisi öldürülse bir israil elçisi öldürülse,bir ingiltere elçisi öldürülse neler olur ? O zaman 10 dan fazla türk elçisi avrupada öldürüldü ve meclis sustu, bunları öldüren ermeni örgütünün başındakileri ise çatlı teker teker öldürdü. bu mu katillik ? bu mu zorunuza gitti ? neymiş efendim uyuşturucu satıyormuş açmış wikiyi okumuş güya marjinal beyefendi, julian assange da tecavüzden yargılanıyor assange tecavüzcüymüy dü ? bunlara beyni lami cimi ile dolu amacı gırgır yapmak olan asalakların anlayacağı işler değil, saygılar...
    #384515 neset ertas | 15/01/2015 23:33
     
  2. şimdi neye karşılık yazayım onu bilemedim, bahsettiğiniz kavramlar doğrudur benim bunlara zaten bir itirazım yok demek istediğim bu kültürün evrenselleşmesi sonucu veya değiştirilmeye çalışılması sonucu kültürün kayboluşudur. Milliyetçilik bunları önleyecektir.
    #384471 neset ertas | 15/01/2015 22:30
     
  3. 1 - Milli kültürün doğuştan geldiğini anlatmak istemedim efendim, gerek yaşam şartları gerek içinde bulunulan durum ve kültür milletlerin benliğini belirler bunu siz inkar etseniz bu gerçeği değiştirmez. Bizde at kutsaldır niye ? Göçebe yaşam sürerdik çünkü niye somon balığı değilde at çünkü at bizim için önemliydi. Demek istediğim bu bu yaşam tarzı bize bu özellikleri vermiştir. demek istediğim bu değil fakat ; aynı zamanda genlerdende gelir efendim biyolojiyi mi redd ediyorsunuz ? 2 - Bakın efendim ırkçı gibi bözükmek istemiyorum ama bazı gerçekleri söylediğiniz zaman insanlar alınıyor karalamaya başlıyor, Kürtlerin ortak tarihi felan yoktur efendim bas bas bağırmamın sebebi bu, kürtlerin resmi olmayan bir tarihi vardır,çünkü ortada devlet gibi bir yargı olmadığı için ortada belge yoktur. Kürtler sürekli bizim devletimiz içinde yaşamış bir topluluktur. tekrar söylüyorum ortada belge yoktur. 3 - Şimdi efendim psikolojide bir şey 2+2=4 bu böyle değil mi o zaman şu şöyledir gibi yaklaşımlar, kabul ettirmeye yönelik yaklaşımlar. Ben zaten şunu hiç söylemedim ki türkler saf ırktır saf topluluktur. Ama bahsettiğiniz buysa ben Avşar türküyüm bende daha safıda yok. Fakat ben kesinlikle şunu söylemiyorum bu tür karışıklar olmamıştır gibi, elbet olmuştur olabilirde benim buna bir itirazım yok. Burada genden öne geçen şey kültürdür buna katılıyorum. Ama bunun ucunu açtığınızda ortada kültür kalmıyor günümüzdeki gibi herkes karışıyor. Ben buna karşıyım efendim bizim kültürümüz bellidir siz bu kültürü aştığınız zaman biz sıkıntıya giriyoruz. Bizim aile yapımız çocuklar duymasın aile yapısı değildir ve bizim değer yargılarımız adab-ı muaşeratlarımız bulunuyor. bu değer yargılarımızı korumadıkça övündüğümüz tarihte değer yargılarımızda kaybolacaktır. Ne olur yani çevrenizdeki bir insana barış mançoyu erkin korayı, cem karacayı dinletseniz ? çocuklarınız bunları bilse ? 11 yaşında Barış mançoyu tanımayan nesiller var ortada. İyi mi oldu yani özgür müsünüz şimdi ? "Bugün bayram erken kalkın çocuklar" yerine "bas gaza aşkım bas gaza" dinliyor. Bunlar küçük şeyler gibi gözüksede değerlerimizi zaman içinde böyle böyle siliyor, kız kardeşi olanınız var mı ? En iyi onlar bilir çünkü adab-ı muaşeret i bu gibi yargılar toplumun edebinide bozuyor. Biz 4 kişi oturup onun bunun namusunu ağzımıza sakız yapacak bir millet değiliz efendim, ama kültüre sahip çıkmayıp herkes böyle diyip evrenselleşirseniz bu böyle devam eder. Kültürümüze sahip çıkın. 4 - Tekrar belirtiyorum Fransız İhtilalinin sonuçlarını yalanlamıyorum ben, fakat oradan çıkan milliyetçilik bizide binyıllardır bulunuyordu. "Ey Türk titre ve kendine dön." sözü göktürk kitabelerinden bilge kağan ın sözüdür, uzatmak istemiyorum bu cümle herşeyi yeterince anlıtıyor bence. Bu ararada konu marksizme kaymış onu ayrı bir tartışma yapabiliriz, marksizim başlı başına bir ütopya ve gerçeklik durumu olmamış ve olmayacak bir ideoloji.Bahsettiğiniz emperyalist düzene karşı durabilmek için Marksizimle devleti parayı felan ortadan kaldırmaya lüzum yok daha yapıcı çözümleri olduğunu teker teker anlatırım bilgim elverdiğince. 5 - Tuğrul Beğ, hakkında ufak bir araştırma yapınız efendim laiklik atatürk ile gelmemeiştir tuğrul beğ ile bizlere gelmiştir. yunanistandan felan değil gayet orta asyadan bizlere gelmiştir. Atsız bir cumhuriyet karşıtı olmasına rağmen hiçbir sözünde cumhuriyeti hedef alan bir cümlesini bulamazsınız çünkü o zaman devletin buna ihtiyacı vardı çünkü cumhuriyet kolay kurulmadı ayağında pabuç olmayan arkasında don olmayan elinde silah olmayan insanlar hücum ettiği için bu rahatlıkta oturuyoruz bunu unutmamıştır Atsız. Bizim geleneğimizde töre vardır, sorduğunuz buysa, töre de yalanı ihaneti riyakarlığı yasaklar bunun neresi kötü ? Sorduğun demokrasi ise toplum olmanın verdiği getirilerle ile uymaya çalışıyoruz yoksa, eğer inanıyorsan senin kurallarını yaradan belirlemiş onun üstüne kural olmaz fakat buradan o tartışmaya girmyeceğim. Çok ayrı bir konu. efendim ben sizin demek istediğinizi anladığımı düşünüyorum bakın şöyle anlatayım, Ben öğrenciyim aynı zamanda özel bir firmada nosql-bigdata üstüne yazılımlar ve algoritmalar geliştiriyorum, ilk senem elektrik-elektronik müh. okuyordum bir gün sanayiye gittik organize sanayiye. Küçük bir fabrika içerde yaklaşık 10 12 işçi var, üretim kontrolü muhasebecisi felan 10-12 tanede işi yapmayan yönetici kıvamında insan var ve konuşuyorum işçilerle, - abi ne kazamandır burada çalışıyorsun ? - 8 yıl olacak bu sene inşallah. - abi ayıptır sorması ne kazanıyorsun : - 1.200 alıyoruz Not : ssk sıda asgari ücretten yatıyordur eminim. burada yönetici kılıklılar 2.500 den başlayan ücretler firma sahibi ise aylık 20.000 den fazla kazandığına adım ama adım kadar eminim. Şimdi mevzu şurda. İşçi 10 saat çalışıyor aldığı para bu diğer adam ne yapıyor ? Diğer adamda onu kurmuş aga diğer adam okumuş bilgisini biriktirmiş onun başına gelmiş çok alması doğru fakat fakat fakat burası kırılgan nokta : bu kadar uçurum olur mu ? olmaz burada işçiyi semer vuracak eşşek gibi görüyorlar buna hak veriyorum %100 haklısın ben daha nice örneklerini gördüm herkesde görmüştür kesinlikle dediğim birşey yok. Bir anı daha vereceğim sosyalist bir öğretmen abimizden işte bu yüzden sol karşıtı değilim fakat marksizim buna dahil değil marksizim bunları çözmek için izlediği yol daha absürd. (1978-1979) yıllarını anlatıyor öğretmen beğ. --- ben öğretmenim 4 çocuğum var, evim yok birşeyim yok bakamıyorum çocuklarıma sen kendi ailenin aç uyuduğunu gözünün önüne getir sonra bana de ki sokağa çıkıp hakkını arama. bebecik çocuklarım aç uyuyor aç. Ne diyecen şimdi adama hadi yüreğinde 2gr insanlık kalmışsa de ki sokağa çıkma hakkını arama? diyebilecek misin ? ben diyemem insanlığımda elvermiyor. İşte bu yüzden solda bu ülkenin bir refleksidir. Bizim eksiğimiz bu devlete el kalkmaz evet ama devletin başındaki basiretsiz,hain ise ne olacak ? Yani dediğim gibi sağ her nasıl bu ülkenin milli refleksi ise solda öyledir. Fakat şunu unutma sol geçip gidecek devletin başına devletli biri geldiğinde. Bu tartışma buradan yürümez hocam, konu çok açık milliyetçilik nedirden giriyoruz komunizmden çıkıyoruz daha küçük metrajlı olursak daha ayrıntılı konuşuruz. saygılar...
    #384443 neset ertas | 15/01/2015 21:00
     
  4. www.youtube.com/...link
    #384208 neset ertas | 15/01/2015 12:26
     
  5. sanırsın geybarda şeker partisi var, çok ilginç efendim çok ilginç.
    #384199 neset ertas | 15/01/2015 12:16
     
  6. gereği yapıldı,umarım girebilirler.
    #384183 neset ertas | 15/01/2015 11:25
     
  7. verebileceğim en mantıklı cevap static.fjcdn.com/...link bu olurdu herhalde.
    #384163 neset ertas | 15/01/2015 09:55
     
  8. günaydınlar efendim keyifli sabahlar.
    #384152 neset ertas | 15/01/2015 09:43
     
  9. bunu açıklamak için önce şuradan bakmak gerekiyor diye düşünüyorum, İnancı olan bir kişi için yaradan her millete özellikler vermiştir bu özellikler o millete özgüdür, Türkler ise teşkilatçı bir aile yapısına oradan teşkilatçı bir toplum yapısına oradan teşkilatçı bir devlet yapısına bu özellikleri ile sahip olmuştur ve savaşçı özelliklere sahip bir millettir. İnanmayan biri tarafından bakarsak dahi her milletin kendi özgü özellikleri olduğunu görürüz ve bu saydığım özelliklerin bizde olmadığını söylemekte absürd kaçar zira tarih ortada. Şimdi durum bu iken bizim bu özellikleri sevmemiz bizim bu özelliklere sahip çıkmamamız absürd kaçmıyor mu? Neden yani bizim onca türk devletimiz gerek islamı şereflendirmiş gerek gurur duyulacak işler yapmışken bunlarla neden gurur duymayalım ? bunun adı ırkçılık mıdır ? insanin insanını sevmesi ırkçılık mıdır ? Sol görüş henüz ortada pek yokken Osmanlıda Türkçülük akımınıı ortaya çıkaran bir makale var ismi : "3 Tarzı siyaset", neden Panislamizm değil neden osmanlıcık değil neden türkçülüktür sorusunun en büyük cevabıdır. Sol içinse, diğer entrylerimi okursanız benim bir sol karşıtı olmadığımı görürsünüz hatta ve hatta gerçekten yüreğümle söylüyorum saygı duyarım, çünkü herhangi bir ideoloji adına kendinden fedakarlık edebilen insan saygı duyulası insandır görüş farketmeksizin çünkü odun değildir düşünüyordur. Fakat neden sol değil ? sol özgürlükçü felan değildir ben bakıyorum gorbaçova kadar sscb ye 5 milyon tane aynı kottan üretilmiş herkes tek tip, bakıyorum kübaya dünya güzeli plajları halk değil turistler kullanıyor. Şimdi diyeceksin herkesde aynı kot kötü mü ? herkesin beynine bu fikri aşılayacaksan değil efendim ama bu seferde bu bir ütopya değil midir ?. Sol görüş gereklidir, sol da bir reflekstir fakat ben ortada ideallerimi koyabileceğim bir değer yargısı görmüyorum. birde bu soruların hepsini buradan cevaplamak pek kolay değil teker teker daha kısa metrajlı sorarsanız daha açıklayıcı olabilirim.
    #384033 neset ertas | 15/01/2015 01:57
     
  10. @26 efendim oturdukları felan yok yanlız ellerindede birşey yok haliyle ortaya çıkabilen birşey yok. Daha önce söylediğim gibi bu ideoloji aristokrat insan eksiği çekiyor haliyle kendilerini ifade edemiyorlar durum böyle olunca pek birşey yapsalar dahi göze gözükmüyor. Bakınız, muzisyenlerimize hep sol kökenlidir, bakınız yönetmenlerimiz aynı şekil ressamlarımız aynı şekil. Milliyetçi kesimi ifade edecek kim var ? Ortadoğu gazetesi açıp okudunuz mu ? Bırakın bunları 4 bakanın davasının halka açık medya eşliğinde yapılsın dedi mhp. Reddedildi mesela biliyor muydunuz bunu ? yok çünkü ifade edecek bir kanal yok ortada.
    #384019 neset ertas | 15/01/2015 01:35
     
  11. @16 efendim milliyetçilik bizlere fransız devrimiyle gelmemiştir, orhun abidelerini açıp okursanız Bilge kağandan milliyetçilik ne zamandır bizde bulunuyormuş görürsünüz. Nasıl koruyorlar milleti, bugün sokağa çıkıp sorarsanız beğenmeyen insan dahi milliyetçilerin bu milletin refleksi olduğunu kabul eder, 10 yılda 9 cephede savaşan millet toprak için savaşmadı. Siz bugün bu kesimi kaldırırsanız ortadan bu reflekside kaldırırsınız . Siz bu refleksi kaldırırsanız şehit cenazesine gidecek adam bulamazsınız. Hiçbirşey yapmalarına dahi gerek yok yerlerinde oturmaları kafidir. Diğer yandan bu kesimin aristokrat eksiği olduğunu kabul ediyorum haliyle medyada insanları yok sanatta insanları yok haliyle kendilerini ifade edecek kimse yok haliyle birisi bir sansür attımı üstüne yapışıyor. siz nasıl koruduğunu merak ediyorsanız ben sizi birgün misafir ederim çalışmaları görürsünüz. Kırıcı olduysam özür dilerim biraz şiddetlendim.
    #383994 neset ertas | 15/01/2015 01:20
     
  12. Ne bilecekler ülke asker göndermediğinde 500 kişilik rüzgar birliği kurulduğunu başlarınca yusuf ziya arpacık ile azerbeycana yardıma koştuklarını, faşiklerde faşikler katillerde katiller. Ben demiyorum herkes iyi güzel, yanlız bu tür bir genelleme sadece sığ görüşlerden çıkar.
    #383975 neset ertas | 15/01/2015 01:13
     
  13. önemli olan seni susturmak değil son açıklmanızı yapıncaya kadar yazmayacaktım bile, siz birşeyi bildiğinizi sanıp ortaya birşey atıyorsunuz altında birşey yok. İnsanları katliamlarla suçlarken İstanbulda 8 ay sokağa çıkamayan insanların nedeninin senin görüşündeki insanların kurduğu bombalar olduğunu bilmiyor musun sen ?
    #383966 neset ertas | 15/01/2015 01:09
     
  14. En parlak dönemden kastınız %3 ile %8 arasında oy alan dönem mi ? Yoksa siz mi konuyu çarptıyorsunuz ? Sen o dönemi bildiğini mi sanıyorsun ? O dönem örgütlenen gençlerin neredeyse %80 i milliyetçilik terimini bilmiyordu bile, Din yok Allah yok diyen bir avuç kendine komunist diyenlere karşı toplandı o gençler. Hangi Dünyada önceden yaşanımş bi görüşler ? , Senin önceden yaşanmış dediğin görüş yerel seçimlerde meclis için %18 oy aldı dünyada her ülkede bu ve fazlasını alan milletçi görüşe sahip partiler var. Kime göre geçmiş bu görüş ? Senin katil olmayan komunistlerinin 60 da 70 de istanbulda istanbulun göbeğinde yaptığı katliamlardan bahsetsene ? 80 de dişlerini söküp derisini soyduğunuz insanlardan da bahsetsene ? Hangi katliamdan bahsediyorsun sen açık konuş sansür atarkende bunlarıda yanına ekle olur mu ? yoksa ben teker teker böyle eklerim sizin o şehirlerde bıraktığınız bombalardan başlayarak.
    #383959 neset ertas | 15/01/2015 01:06
     
  15. @8 komunistim diyor gerekli açıklmayı yapmış, açıklamayı yapmaya gerek yok bilmiyor musun yoksa dünya ikiye ayrılır komunist olanlar ve olmayanlar olmak üzere. Ülkücü terimini bu şekil açıklamana da gerek yok, sanırsın her komunist veya her x ideolojisini benimsemiş kişi doğru kişi suçladığınız insanlar kötü. Önyargılarla biranda herkesi gerici ilan ettiler maşallah.
    #383948 neset ertas | 15/01/2015 00:59
     
  16. @4 çok boş konuşuyorsunuz efendim, herkezin ağzında bir sakız millet deseler ırkçı islam deseler yobaz atatürk diyorlar gene beğenmiyorsunuz, yani ne yapılsa sizin tarafınızdan boş o yüzden sizin önyargılarınızın gericiliğini bulaştırmayın lütfen.
    #383930 neset ertas | 15/01/2015 00:45
     
  17. atatürke yaptıkları saygısızlıktan dolayı gazetenin önünde dışarı çıkma yasağı ilan ettiler :D
    #383921 neset ertas | 15/01/2015 00:40
     
  18. @273 www.youtube.com/...link
    #383382 neset ertas | 14/01/2015 01:34
     
  19. cem karaca :(
    #382803 neset ertas | 13/01/2015 03:58
     
  20. buna verilecek en iyi cevabı veriyorum buyrunuz efendim www.youtube.com/...link
    #382511 neset ertas | 12/01/2015 23:09
     
  21. bunlar hep folklör lobisinin oyunları
    #382302 neset ertas | 12/01/2015 18:57
     
  22. da dinlesek olmamı ?
    #381926 neset ertas | 12/01/2015 01:32
     
  23. yayında yapımda emeği geçenlerin eline sağlık ben beğendim efendim.
    #381594 neset ertas | 11/01/2015 04:18
     
  24. :D venezuelada ki şelalenin adı angel falls
    #381588 neset ertas | 11/01/2015 04:09
     
  25. ses geliyor sıkıntı yok (bkz: angel falls)
    #381583 neset ertas | 11/01/2015 04:06
     

iv> iv> iv> >