entarileri (207)

  1. Soruları alayım. Egoistlik çok güzel sizde olun lan.
    #491885 Son Halife | 26/12/2016 18:09
     
  2. Biri efsane yazarmı dedi? Direk son halife deseydiniz yeterdi. (bkz: kendini öven egoist pezevenk)
    #491872 Son Halife | 26/12/2016 18:03
     
  3. (bkz: 25 yıllık düşünceyi nasıl sıkip attım?) bence sen bir daha düşünme kardeş.
    #491856 Son Halife | 26/12/2016 17:56
     
  4. Hayır. Topraktan yarattı. Kendi suretinden yarattıysa bile bu senin spermine benzer. attırdığını düşün ama döllenmesine izin vermiyorsun. O sperm seninle eşdeğer seviyedemi olur aq?
    #491845 Son Halife | 26/12/2016 17:52
     
  5. Cibuti listede yok. Beğenmedim.
    #491835 Son Halife | 26/12/2016 17:47
     
  6. Tanrı tektir onun kudretinde başka hiçbir eşdeğer canlı yoktur. Ulan pezevenk haşa ben tanrı olmak istiyorum diyorsanda bu devenin cumhurbaşkanlığı seçimlerinde aday olmak istemesine benzer.
    #491829 Son Halife | 26/12/2016 17:44
     
  7. Geneleve kadar gitmeye gerek yok. evine götürmen yeterli aynı atmosferi yaşamamız için.
    #491822 Son Halife | 26/12/2016 17:39
     
  8. Lezbiyenlik zor tabi haklısın. seninde her ay yaşadığın doğal bir olay niye kız arkadaşından soğuyorsun? :/
    #491806 Son Halife | 26/12/2016 17:28
     
  9. Bugün Başkanlık Referandumu Olsa Ne Derdiniz?
    #491799 Son Halife | 26/12/2016 17:25
     
  10. @3 MİT'te çalışıyorum. (Yohaminaa) Ara sıra çay falan getirip götürüyorum Hakan Fidan'a benim yakın dostum olur kendisi oradan biliyorum.
    #490692 Son Halife | 26/12/2016 02:31
     
  11. Tanım:Tanım Nedir? (Özet) Bir kavramın niteliklerini eksiksiz olarak belirtme veya açıklama, tarif. Tanım Nedir? (Detay) Rıza Filizok Tanım Tipleri: Birkaç çeşit tanım vardır. Tanım yaparken önce hangi tip tanım yapacağımızı bilmemiz gerekir yahut yapılmış bir tanımı incelerken önce hangi tip tanımla karşı karşıya olduğumuzu tespit etmemiz gerekir. Klâsik mantıkçılara göre tanım ikiye ayrılır: 1) Özle ilgili tanım (had-définition), 2) İlinti ile ilgili tanım (resm-description). Daha doğru olan birinci tip tanımdır, ikinci tip ise niteliklerle ilgili bilgi verir. Tanım, tanımlanana göre de sınıflandırılır: 1) Gerçek (hakikî-réel) tanım, 2) Adsal (ismî-nominale) tanım. Batılı mantıkçılara göre gerçek tanım, nesnelerin tanımıdır. Bu nesneden ada uzanan bir ilişkidir. Tanım tamamen tanımı yapılan nesneye bağlıdır. İlmî tanımlar buna örnek olarak gösterilebilir. Adsal tanım, bir adın açıklanmasından ibarettir, tanımlayana bağlıdır, dolayısıyla keyfîdir. İslâm mantıkçıları bu ayırımı, tanımı yapılanın varlık sahalarına göre yapmışlardır: Gerçek tanım, varlığı zihnin dışında var olan bir nesnenin tanımıdır. Adsal tanım ise, zihnin dışında varlığı olmayanın tanımıdır, yani niteliği olup da gerçekliği bulunmayan bir kavramın tanımıdır. Bu görüşe göre, Anka kuşunun yahut ilmî bir terimin tanımı adsal bir tanımdır. A) Ad Tanımı (Nominale) : Bu tip tanımların amacı, kelimeyi yahut adı aydınlatmaktır. Bu durumda adlanmış olan şey değil, o şeyin adı tanımlanmış olur. İki tip adsal tanım vardır: 1) Etimolojik Ad Tanımı: Bu durumda kelimenin dil bilimsel kaynağı, etimolojisi anlatılır: Ör. “Biyoloji: Bu kelime “bio” ve logie” kelimelerinin birleştirilmesinden doğmuştur. “Bio” hayat ve “logie” bilgi manalarına gelir. Bundan dolayı, biyoloji kelimesi “hayat bilgisi” anlamına gelir. 2) Eşanlamlı Ad Tanımı: Bu durumda, tanımlanan (definiendum) daha çok bilinen diğer bir eşanlamlı kelime ile tanımlanır: Ör.: Mektep: Okul’un eski adıdır. B) Kaplam Tanımı (Extensionnelle): Bir terimi kaplamında yer alan nesneleri anarak tanımlamaktır. Ör.: “Bilim: Fizik, kimya ve biyoloji gibi araştırma alanlarıdır. Nehir: Nil, Amazon ve Kızılırmak nehirdir.” gibi. C) İçlem Tanımı (Intentionnelle): Bir terimi, tanımlananın (definiendum) içlemini sayıp dökerek aydınlatmaktır. İçlem tanımı, cinsin ve tür ayrımının belirtilmesiyle yapılır. Örn. “İnsan, düşünen bir hayvandır.” . burada “düşünen” tür ayrımı, “hayvan” cinstir. Ç) Bağlam Tanımı (Contextulle): Tanımlanana kullanıldığı dil konteksine göre anlam vermektir: Ör.: “Gidiver.” Sözündeki “-ver” tezlik bildirir ve “hemen” anlamına gelir. D) İşaret Tanımı (Démonstrative, déictique): İşaret tanımı, nesneyi işaret ederek tanımlamaktır: Ör: Bu adam. Ör.: Aradığın çocuk, arkanda duran çocuktur. E) Özel şart Tanımı (Stipulative): Bu tip bir tanım, tanımı yapanın amacına göre yapılmış bir tanımdır, böyle tanımlar, terimin herkes tarafından kabul edilmiş tanımından uzaklaşabilir. Ör.: “Sözlükler şişmanlığı, genelde kilo fazlalığı olarak tanımlar. Bu konuda daha net bir ölçüye sahip olmak için şu özel şart tanımını yapabiliriz: Vücut ağırlığı indisi 27’nin üstünde olanlar şişmandır.” Tanımlamanın kuralları: Her önerme tanım değildir, her tanım da doğru ve mantıklı değildir. Tam ve mantıklı bir tanım yapabilmek için bazı temel kurallara uymak gerekir. Tanım, konuşanın dinleyen tarafından daha iyi anlaşılabilmek için kullandığı bir kavram yahut kelimenin anlamını belirginleştirmesidir. İçlem halinde bir tanım yaparken şu kurallara dikkat edilmelidir: 1. Kural: Tanım, bir terimin yakın cinsi ve türsel ayrımıyla yapılmalıdır. 2. Kural: Tanım, terimin temel özellikleri ile yapılmalıdır. Geçici özelliklerle tanım yapılmaz. 3. Kural: Tanım, tanımlanan şeyin veya varlığın bütün teklerini (bütününü) içine almalı, dışarıda kalması gerekenleri de tanımın dışında bırakmalıdır. Eski mantıkçılarımız bu kuralı “Tarif, efrâdını câmi, ağyârını mâni olmalıdır” düsturuyla ifade ederdi. 4. Kural: Tanım, çok uzun yahut çok kısa olmamalıdır. 5 Kural: Tanımlayan terim, tanımlanan terimle yer değiştirebilmelidir “convertibles- interchangeables”. Yani tanımın evrilmiş şekli de doğrudur: “İnsan düşünen hayvandır:” tanımı “Düşünen hayvanlar, insandır.” Tarzında söylendiğinde de doğrudur.[1] 6. Kural: Son derece genel olan terimler, tanımlanamaz. Ör. Varlık 7. Kural: Tekil terimler tanımlanamaz. Bunlar ancak fizik ve moral bakımından tasvir edilirler. 8. Kural: Tanımlanan, tanımlanana dayanarak tanımlanamaz. “Gözlem, olayları gözlemek demektir.” tanımı iyi bir tanım değildir. 9. Kural: Bir şeyi kendisinden daha açık olmayan başka bir şeyle tanımlamamalıdır. Ör. “Ziya, nurdur.” 10.Kural: Tanımda kısır döngü (devr-i bâtıl- cercle vicieux) bulunmamalıdır. Yani bir şey, bilinmesi kendisinin bilinmesine bağlı olan bir şeyle tanımlanmamalıdır. Bundan dolayı, eşanlamlı (synonymes), zıtanlamlı (antonymes) ve bağıntılı (corrélatif)[2] terimler kullanmaktan sakınmalıdır. 11. Kural: Tanım, duygusal terimlerle değil tarafsız terimlerle “neutre” yapılmalıdır: Ör.: “Portakal, en güzel meyvadır.” Böyle bir tanımda tarafsızlık yoktur ve ayırıcı temel nitelik belirtilmemiştir. Tanım ile ilgili diğer yazılar.. # Tanım Cümleleri TANIM CÜMLELERİ: Bir varlığın veya kavramın ayırt edici özelliklerini belirli bir kesinlikle ifade etmektir. Gelgit, ayın çekim kuvvetinin tesiriyle denizin karaya yaklaşması ve karadan uzaklaşmasıdır. Kafiye, mısra sonlarındaki ses benzerliğidir. Sanat, hayatı yüceltme ve daha anlamlı kılma çabasıdır. ... Tanım, bir kavramın anlamını aydınlatma, açıklama ve belirleme işlemidir. Bir şeyin ne olduğunun belirtilmesidir. Bu işlem dil aracılığıyla olur ve bir yargı bildirir. Bu nedenle tanım, "...nedir?" sorusunun yanıtı olan önermedin Aristoteles'in deyişiyle tanım, özün araştırılmasıdır. Örneğin; "İnsan nedir?" sorusuna yanıt olarak verilen "İnsan konuşabilendir." önermesi bir tanımdır. Bu tanımda, özne olan "insan" kavramı tanımlanan, yüklem olan "konuşabilen" kavramı tanımlayandır. Peki Biz Neden Tanım Yaparız? Kavram, bir şeyin zihnimizdeki tasarımıdır. Kavramlar zihnimizde tasarım olarak kalmaz, bir iletişim aracı olur. Kavramlar üzerinde uzlaşma olmazsa, iletişim bozulur. Kişiden kişiye göre değişebilecek olan kavramların ortak anlamlarını belirlemek için tanım yaparız. Kavramların anlamı ne kadar genel geçer olursa insanlar arasındaki iletişim o kadar düzgün olur ve bu da düşünmemizi kolaylaştırır. Tanım, her ne kadar bir anlam belirleme işlemiyse de formel mantık, tanımın oluşturulmasındaki koşullarla ve tanımın bu koşullara uygun olup olmadığıyla ilgilenir.
    #490633 Son Halife | 26/12/2016 02:21
     
  12. Haksız yere eleştirilen türkiyenin resmi istihbarat kurumu. Engelleyemedikleri terör olaylarının sayısı x ise engelledikleri ama sizin haberinizin olmadığı olayların sayısı 10x'dir ama herşey medyaya yansıtılmıyor ahali.
    #490600 Son Halife | 26/12/2016 02:17
     
  13. Kış İndirimleri devam eden efsane oyun platformu. Fazla söze gerek yok.
    #490578 Son Halife | 26/12/2016 02:13
     
  14. Şuanki sağcı iktidar partisi.
    #490567 Son Halife | 26/12/2016 02:10
     
  15. Yeni kurulan ve ideoloji olarak nasyonal sosyalizmi Benimsemiş henüz teşkilatlanma aşamasındaki parti.
    #490560 Son Halife | 26/12/2016 02:09
     
  16. Adolf Hitlerin Oluşturduğu Militarist Anti-Kapitalist ve Agresif Dış Politika İçeren Otoriter İdeoloji.
    #490545 Son Halife | 26/12/2016 02:08
     
  17. Kaybetmeye mahkum ideoloji
    #490532 Son Halife | 26/12/2016 02:06
     
  18. Ekşi sözlükte entry başına 5$ aylık ise garanti olarak 600$ maaş alıyordum. Debe primleri 50 ile 100$ arasında değişiyordu. Arap sözlüğüne geldik henüz avanslarımız yatmamış bile. Birde o kadar petrol zengini olacaksınız cimri pezevenkler
    #490499 Son Halife | 26/12/2016 02:01
     
  19. Hakkari aq cahilleri
    #490465 Son Halife | 26/12/2016 01:56
     
  20. Gavat deyince akla hemen onun adı gelir. İzmir İzmir İzmir
    #490457 Son Halife | 26/12/2016 01:54
     
  21. Yarragı Amuda Kalkarak Yiyordur.
    #490429 Son Halife | 26/12/2016 01:50
     
  22. (bkz: İlim Çin'de de Olsa Gidip Alınız.) “İlim Çin'de de olsa ona tâlip olun. Çünkü ilim her Müslümana farzdır.”(Beyhakî, Şuabu’l-İman-Beyrut,1410, 2/253).
    #490406 Son Halife | 26/12/2016 01:47
     
  23. Ota sansür a çomar diyen sansür çomarlarıda gitsin.
    #490382 Son Halife | 26/12/2016 01:43
     
  24. Yüce Allahın İnsanlara Uygun Gördüğü Son Din ve Hak Dindir. Peygamberi:Hz.Muhammed(Sav) ve Kutsal Kitabı Kur'an-ı Kerimdir.
    #490360 Son Halife | 26/12/2016 01:41
     
  25. #Rez. Yarın Sonuncusu Olduğum Bu Makam Hakkında Detaylı Bir Yazı Yazacağım.
    #490335 Son Halife | 26/12/2016 01:39
     

iv> iv> iv> >